Ubisoft označuje uplynulý fiskální rok (tj. končící 31. března 2023) za náročný a klíčový. Ačkoliv se chystá snižovat náklady, klíčovým značkám dopřává více času na vývoj. V případě série Assassin’s Creed dokonce v průběhu let navýší počet lidí v týmu o čtyřicet procent, který již nyní čítá zhruba dva tisíce lidí.
„Assassin’s Creed Valhalla má nyní o 44 procent více hráčů než Assassin’s Creed Origins a o 19 procent více než Assassin’s Creed Odyssey na srovnatelné bázi, přičemž příjmy na hráče jsou podstatně vyšší,“ prozradil CEO Ubisoftu Yves Guillemot.
Pilířem pro následujících dvanáct měsíců se mají stát nové hry ze stávajících silných značek a „live“ hry, které vydělávají dlouhodobě. Než se na ně podíváme konkrétně, Ubisoft si také pochvaluje pokrok, který učinil při vstupu do free 2 play segmentu, a srovnává ho s tím, jak kdysi přistoupil k otevřeným světům a službám live service.
Guillemot věří, že známkou toho, že jsou na dobré cestě, je „silný zájem diváků“ a zpětná vazba týkající se bety střílečky XDefiant. Dobře přijato bylo také odhalení hry Division Heartland, říká.
Reálně to ovšem zní jako chlácholení akcionářů, protože Ubisoft se snaží stvořit svůj Fortnite už léta, ale nedaří se mu to. Připomeňme například naprostý propadák battle royale Hyper Scape, který vydržel pouhé dva roky.
Line-up pro aktuální fiskální rok, tedy končící 31. březnem 2024, je následující:
- Assassin’s Creed Mirage
- Avatar: Frontiers of Pandora
- Rainbow Six Mobile
- Skull and Bones
- The Crew Motorfest
- The Division Resurgence
- XDefiant
- Další velká hra