- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč je folk v českých zemích fenoménem? Z čeho vznikl a komu vděčí za zásadní alba? Jak velkou roli hrála Porta? Kde se setkala tvorba písničkářů z měst se songy trampů od táboráků? Ručí folkař za svou tvorbu? Kdo jsou mladé talentované písničkářky? Kdo selhal, a kdo se zapíše do historie? I o tomhle jsme si povídali s Ondřejem Bezrem, který patří tři desítky let mezi nejvýraznější české hudební publicisty. | foto: Petr Kozlík, MAFRA
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Je folk protestní hnutí?
Zdaleka nejde jen o protestsongy. Bob Dylan, považovaný za největšího písničkáře všech dob, sice protestsongy psal, ale drtivá většina jeho tvorby nemá s nějakými protesty vůbec nic společného. Ano, reflektují společenské záležitosti, ovšem málokdy jde vyloženě o protestsongy.
Neumím si představit, že se v roce 1980 sejdou chlápci s liščím ocasem za kloboukem a zahrajou si Mišíka. Ti vůbec netušili, že někdo takový existuje. Dneska už se u táboráků hrají i Šrouby a matice.
Připojte se ještě dnes a získejte:
Recenze: Já, padouch 70 %, Cellular 50 %, Zakleté pírko 40 %, Zúčtování 60 %, Prci, prci, prcičky: Školní sraz 40 %, Anthropoid 55 %, Ready Player One: Hra začíná 65 %, Návrat blbýho a blbějšího 30 %, Cesta bojovníka 50 %, Sherlock Holmes: Hra stínů 50 %, Tajemství jejich očí 60 %, Gump - pes, který naučil lidi žít 60 %, Smrtihlav 60 %, RED 2 65 %, Duna 65 %, Naděje 65 %
Klíčová slova: Všechnopárty, James Bond, Vlasy
Seriály: Stíny v mlze, Jedna rodina, Iveta