Autorův bohatý fond čítá stovku děl z období od šedesátých do konce osmdesátých let minulého století. Výběr prezentovaný na výstavě, uspořádané ke 130. výročí Fillova narození, zastupuje autorovu rozmanitou tvorbu. Kurátorkou výstavy je Sandra Baborovská.
Dílo výtvarníka a teoretika Emila Filly ze sbírek Galerie hlavního města Prahy bylo vystaveno uceleně poprvé před čtyřiceti lety ve výstavních síních Staroměstské radnice. Od té doby se akvizice rozšířila o některá zásadní díla (Oblík, Zátiší na stole, Svatební košile, Na hore vták, Zátiší s lahví rumu a jiné), která galerie nakoupila převážně v druhé polovině sedmdesátých a osmdesátých let minulého století.
Expozici uvozuje zásadní litografická podobizna F. M. Dostojevského a četný konvolut kubistického zátiší. Součástí jsou figurální ženské náměty a drobná plastika. Významnou část prezentovaných děl představují grafické listy vytvořené k Halasově básnické sbírce Torzo naděje a cyklus Herakles, k němuž Halas složil na Fillovu žádost básnický doprovod.
Otřes z koncentračního tábora Buchenwald symbolizuje umělcův příklon k expresivně kubizující figuraci. Závěr tvorby patří národním Písním a dodnes neprávem opomíjeným panoramatickým tušovým malbám krajin Českého středohoří.