RRTV rozhodla o Kroupových příspěvcích. Reportáže nebyly objektivní

  16:33aktualizováno  16:33
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání ukončila přestupkové řízení o reportážích Janka Kroupy týkající se hospodaření Agrofertu. Investigativní novinář loni na podzim informoval, že společnost spadající do svěřeneckého fondu premiéra Babiše neoprávněně hospodaří na 1700 hektarech zemědělské půdy. Podle RRTV Kroupa ve své práci selhal a výsledná reportáž nebyla objektivní.

Investigativní novinář Janek Kroupa | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

„Rada v rámci své působnosti upozorňuje provozovatele Český rozhlas na porušení ustanovení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil odvysíláním série zpravodajských příspěvků ze dne 28. listopadu 2017, které se zabývaly obhospodařováním pozemků s neznámým majitelem, kdy v těchto příspěvcích a pořadu došlo k nedostatečně objektivní prezentaci problematiky pobírání dotací na hospodaření na pozemcích bez právního důvodu. Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dnů od doručení upozornění,“ stojí v zápisu z jednání ze 14. srpna 2018

Rozhodnutí RRTV Český rozhlas zatím odmítl komentovat. „Český rozhlas vyčká, dokud mu RRTV nezašle své oficiální písemné stanovisko. Pak svůj postoj zveřejní. Do doby, než oficiální cestou rozhodnutí RRTV obdržíme, nebudeme věc komentovat,“ uvedl tiskový mluvčí veřejnoprávního média Jiří Hošna pro server Týden.cz.

Na přelomu ledna a února se právě kvůli reportážím o Agrofertu, který předseda hnutí ANO Andrej Babiš vložil do svěřenských fondů, rozhořel spor uvnitř Českého rozhlasu. Veřejnoprávní médium odvysílalo loni v listopadu reportáže, které upozorňovaly na to, že Agrofert hospodaří na půdě, která mu nepatří (více v článku Agrofert neoprávněně obdělává 1 700 hektarů).

Sérii reportáží kritizovalo samotné vedení veřejnoprávního média, generální ředitel veřejnoprávního René Zavoral kritizoval údajnou nevyváženost příspěvků. Kritika přišla i ze strany Rady Českého rozhlasu. Podle tehdejšího místopředsedy Tomáše Kňourka měla být Kroupova reportáž zpracována lépe a její znění a načasování zavánělo účelovostí. 

Kvůli Kroupovým příspěvkům vzniky i tři analýzy - od společnosti Newton, od Institutu komunikačních studií a žurnalistiky (IKSŽ) a od publicisty Karla Hvížďaly (více v článku Kroupovy reportáže o Agrofertu nebyly objektivní, tvrdí analýza).

Autor reportáží Janek Kroupa odmítl všechna tvrzení o neobjektivitě. V otevřeném dopise se za něj následně postavili další novináři rozhlasu (více v článku Kritiku šéfa rozhlasu podepsalo 200 podřízených, Zavoral pochybení odmítá). 

Autor:

Vrcholným projevem kočičí lásky je olizování, prozradila expertka

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Soud definitivně osvobodil policistu, který autem zastavil motorkáře

Policista Šimon Vaic je viněn z těžkého ublížení na zdraví z nedbalosti kvůli...

Policista Šimon Vaic, který čelil obžalobě kvůli tomu, že zahradil ujíždějícímu motorkáři cestu autem v roce 2017,...

Soukup chce dobýt Evropský parlament. Z TV Barrandov zmizí jeho pořady

Jaromír Soukup na snímku z března 2016

Jaromír Soukup učinil zásadní životní rozhodnutí, píše TV Barrandov na svém twitterovém účtu. Podle Info.cz Soukup...

Policie dopadla údajné vrahy čerpadlářky v Nelahozevsi

Dům ve Vojkovicích na Mělnicku, kde policisté zadrželi podezřelého z vraždy...

Policie zadržela dva podezřelé z vraždy čerpadlářky z Nelahozevsi. Informaci iDNES.cz potvrdil policejní mluvčí Zdeněk...

Tátové od rodin i gauneři. Podezřelí z vraždy pumpařky byli „známé firmy“

Dům ve Vojkovicích na Mělnicku, kde policisté zadrželi podezřelého z vraždy...

Oba měli rodinu, jeden z nich by se brzy měl stát otcem. Oba jsou z Mělnicka, kde byli známí kvůli své kriminální...

Podezřelého lupiče z pumpy prozradila DNA, navíc se prořekl v hospodě

Policie přivádí k soudu mladšího z obviněných z vraždy čerpadlářky u...

V pondělí kolem čtvrté hodiny odpoledne si byli policisté absolutně jistí, že jedním z lupičů od pumpy v Nelahozevsi,...

Další z rubriky

Televizní ceny iDNES.cz ovládla Dukla 61, herečkou roku je Martha Issová

Z filmu Dukla 61 (Martha Issová).

Čtenáři rozhodli o vítězích čtvrtého ročníku televizních cen iDNES.cz, jež vybírali v pěti kategoriích. S největším...

Na TV Barrandov se vrátily Naše zprávy, moderuje Alexandra Mynářová

Znělka pořadu TV Barrandov Naše zprávy

Televize Barrandov vrací do vysílání zpravodajskou relaci Naše zprávy. Diváci ji mohou vidět ale až pozdě večer....

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

Najdete na iDNES.cz