„Pan prezident si je té chyby vědom a také se rozhodl věnovat finanční prostředky ve výši stropu té možné sankce na aktivity spojené s bezpečností silničního provozu. Staví se k tomu čelem,“ řekl ministr dopravy.
„Zároveň chci povědět, že jsem pana prezidenta poznal jako někoho, kdo patří k těm, kteří věnují bezpečnosti na motorce pozornost. A tohle nepochybně byla jenom konkrétní, dílčí chyba,“ hájil prezidenta ministr Kupka po schůzce.
S pochopením hledí na prohřešek hlavy státu i exministr financí za TOP 09 Miroslav Kalousek. „Nějaký ten přestupek občas spácháme každý, svatí jsou jen na nebesích. Politik holt musí počítat s tím, že to někdo vyfotí a zveřejní. Od Miloše Zemana jsem ale nikdy neslyšel: „Vnímám své pochybení a omlouvám se.“ V tomto smyslu je to zajisté posun k lepšímu,“ tweetoval Kalousek
Prezident Pavel jel na motorce bez přilby. Byla to hloupost, omlouvá se |
Už jen podpis prezidenta Pavla chybí shodou okolností ke změně zákona o pozemních komunikacích, kterou schválil ve středu Senát. Místo nynějších pěti skupin trestných bodů zavádí jen tři kategorie. Řidiči budou za přestupky dostávat jen dva, čtyři nebo šest trestných bodů.
Za jízdu bez helmy na motorce budou nově čtyři body místo tří. Až to podepíše Pavel
Nyní se za jízdu bez helmy řidiči načtou tři body. „Od nového roku, až začne platit novela zákona, to budou čtyři body,“ řekl Jakub Stadler, mluvčí z ministerstva dopravy, který ministra Kupku na Hrad doprovázel.
U řízení pod vlivem alkoholu řidič dostane šest bodů namísto nynějších sedmi, zaplatí ale pokutu ve správním řízení až 25 tisíc korun namísto dnešních až 2 tisíc korun. Pokud odmítne zkoušku na alkohol, hrozí mu pokuta až 75 tisíc korun.
Řídit auto bude možné za dohledu mentora již od 17 let. Novela také umožní zvýšit povolenou rychlost na vybraných úsecích dálnic na 150 kilometrů v hodině. Týkat se ti bude nových či modernizovaných úseků. První takové by se mohly objevit do dvou let.
Původně chtěl Kupka po setkání s prezidentem mluvit o něčem zcela jiném „Hlavní téma byly investice do dopravní infrastruktury. Bavili jsme se o vysokorychlostních tratích,“ snažil se přesvědčovat novináře Kupka. Z desetiletého plánu výstavby , který veřejnosti představil už koncem června, vyplývá, že v roce 2033 bude mít Česko dostavěnou páteřní síť dálnic včetně pražského okruhu a rozestaví první úseky vysokorychlostních tratí.
Otázka na jízdu prezidenta Pavla na motorce bez helmy původní Kupkovo hlavní sdělení ale spolehlivě překryla.