Stovky korun Ministerstvo zahraničí
Ministerstvo zahraničních věcí využívá placené kampaně na sociálních sítích podle mluvčí Mariany Wernerové jen velmi sporadicky, zpravidla s cílem zvýšit čtenost určitého příspěvku.
„V Česku se v roce 2023 jednalo například o propagaci dobrovolné registrace občanů při cestách do zahraničí, tzv. DROZD na Instagramu a Facebooku MZV, v zahraničí například o upoutávku na určitou akci, například když zastupitelský úřad organizuje český stánek na nějakém veletrhu,“ uvedla Wernerová.
Resort se podle jejích slov snaží zaměřit na organický čili neplacený dosah sdílením příspěvků a tvorbou interaktivního obsahu, například kvízy pro sledující na stories.
„MZV za placenou reklamu utratilo v loňském roce částku v řádech stovek korun, konkrétně 800 korun. Šlo o propagaci DROZDU a hlavním cílem bylo zvýšení povědomí občanů o systému a také zvýšení registrace českých občanů do DROZDU,“ poznamenala s tím, že zastupitelské úřady mohou výdaje na propagaci hradit z jim přiděleného rozpočtu.