0 korun Zdravotnictví, finance či spravedlnost
Najdou se však i ministerstva, která za reklamu na sociálních sítích neutrácí. Například resorty školství, spravedlnosti, financí či zdravotnictví a zemědělství.
Politolog Otto Eibl z Fakulty sociálních studii na Masarykově univerzitě v Brně pro iDNES.cz uvedl, že používání sociálních sítí ke komunikaci je naprostým standardem v oslovování cílových skupin.
„V tomto kontextu mě nijak nepřekvapuje, že státní instituce je do svých mediálních mixů zařazují také. Je ale správné ptát se na efektivitu takové komunikace - a tady se ministerstva snaží zvyšovat dosah, ne nutně dopad, své komunikace tím, že část obsahu sponzorují,“ komentoval financování příspěvků.
Válkovi měl se sociálními sítěmi pomoct marketér politiků ODS, teď skončil |
Podle jeho slov je obecně známé, že sociální sítě organický dosah příspěvků snižují, obsah nedokáže zasáhnout ani fanoušky stránek, a chovají se tržně, tedy prodávají větší prostor a dosah.
„Nemělo by nás to šokovat. Ostatně i politické strany jsou placené z veřejných peněz, potažmo tedy i samotné volební kampaně či jejich část, kdybychom hledali další, byť ne zcela přiléhající, paralely,“ dodal Eibl.