Diskuze
Zrušíme hudební výchovu. Je to jen zombík v našlapaném rozvrhu
Děkujeme za pochopení.
J73a23n85a 72N88o85v29a26k82o65v96a
Kam ten svet speje, za mych maldych let za komunistu, jsme dostali kazdy rok knizku hudebni vychovy a skoro kazdou hodinu se zpivala a ucila nova pisnicka
Naucili jsme se noty, houslivy klic, smetanu, dvoraka, proste zaklady aby jsme vedela aspon neco, ale porad jsme zpivali
Bylo to velice oddychove a priznejte se jestli se vam neulevi kdyz si nahlas zazpivate
Jednak zpivani rozviji, jednak se cvici vyborne pamet a pomaha to pomaha to pri vyuce jazyku, jelikoz deti slysi intonaci hlasu a napodobuje to coz zpev a hudba rozviji
Ja kdybych byla ucitelka tak kazdou hodinu zpivaji
V17ě46r10a 92P86r47a22g79a27č88o25v63á
... my zpívaly doma s maminkou : Jarmila Šuláková, Jožka Severin - prostě lidové písně - ; začátek vyučování začínal písní - pan učitel hrál na housle...
M68a43r92t15i57n 54N35e57r56m45u93t
Hudebku jsme měli celkem dobrou, zpívalo se, vysvětlovalo, poslouchalo , učitel uměl. Přesto přínos pro mě byl tehdy nulový.
J80a88n 54Š58v52e62c
Hudebka asi ano, ale musí se správně uchopit. Rozhodně by měli žáci vědět, kdo to byl Bedřich Smetana, Antonín Dvořák a další.
Rozhodně bych ale netrval na známkování zpěvu. Já jsem měl běžně čtyřky a ne z toho důvodu, že bych na to kašlal. Prostě mi to nešlo a zpěv se člověk nenaučí.
K14a54t66e28ř45i33n10a 17V55a23š79á32k69o90v58á
Já osobně pocházím z rodiny, kde hudba vůbec neletí - nikdo na nic nehrál, neposlouchali jsme ji, atd. Takže jsem téměř naprostý hudební ignorant.
A i když hudebka nebyla mým nej předmětem, a když jsem na gymplu mohla, volila jsem raděj výtvarku, jsem pro zachování předmětu.
Kde jinde by se děti z nehudebních rodin měly aspoň v základech s hudbou seznámit? Ale zároveň je předpokladem, že to bude "sexy formou" - ne předzpíváváním před tabulí, trojkami z hymny, atd. Osobně mi naprosto změnila vztah k hudbě kniha Vlasty Marka Hudba jinak - a celý tento přístup.
Do té doby jsem byla "ta, co neumí zpívat", případně "ta, co zpívá falešně". Od té doby jsem pochopila, že hudba je mnohem víc, a že i s tímhle se dá pracovat.
Historky o hv mám z mnoha stran taky - například odmítnout tříleté dítě do pěveckého kroužku, protože zpívá falešně, poznámky, že stejně nikdy nebudeš umět hrát na to a to, protože nemáš hudební sluch, posměch, že jsou noty, podle plotu, atd... to všechno spolehlivě vztah k hudbě ničí.
Stejné je to asi s výtvarkou, atd.
A59l27e38x95a79n70d71r57o18s 49C71h52a32r22a96l92a62m37b63i84d69i95s
Dobrý den, dovolte mi pár postřehů. Je velice záslužné, že se o HV hovoří a že jsou zde snahy HV podpořit. Přesto musím upozornit na některé ne zcela správné informace a texty, které se v článku objevují . Zaprvé nevím, že by se někde v RVP psalo: , Už v rámci první třídy by měl žák například umět „pracovat nejméně s deseti písněmi, nejméně se čtyřmi poslechovými skladbami a nejméně dvěma hudebně pohybovými hrami“- to jsou osnovy, které byly!!! platné před rokem 2000...). Dále se zde objevuje trochu "nesmyslný" titulek “Co byste řekla...kdyby se přestal vyučovat Smetana” - to je samozřejmě hloupost, protože “vyučovat Smetanu” respektive "vyučovat skladatele" je cesta do pedagogických pekel, zvlášť v ZŠ. V neposlední řadě se nadsazuje význam činností učitelů v rámci jistého projektu, např. že si hrají se šátky a s dřívky. Otázka je, jak tito nadšení učitelé dokážou nadšení reálně(!) pře nést do např. běžných 7. nebo 8 tříd (navštívila autorka třeba takovéto třídy různorodě poskládané z žáků cizinců, s žáků se spec. potřebami a navíc v pubertě???). To je hlavní problém! Zde si dovolím tvrdit, že didaktika 2. stupně je v současnosti trochu bezzubá a HV na 1. stupni vyučují učitelé (J.A.Komenský: " Na dobrém počátku vše záleží!") hudebně neaprobovaní - kolik učitelů na 1. stupni např. hraje alespoň na 2 nástroje (byť neuměle) aby byli schopni doprovázet jednoduché písničky? Kolik učitelů na 1. stupni s dětmi "hraje" na Orffovy nástroje? Kolik učitelů s dětmi “tančí”??? Pokud Smetana, Dvořák, Janáček (říkám samozřejmě!), tak kde se žáci dozvědí o dalších významných umělcích posunujících českou kulturu, Karlu Zemanovi a jeho filmové tvorbě, o Hermíně Týrlové , kde se dozví o tvorbě Vávry, Menzela, stačí k tomu VV? Stačí k tomu HV a VV v současném obsahu a rozsahu? Nechybí tu širší “všeobecná kulturní a umělecká výchova”, především na 2. a 3. stupni? Osobně cítím, že jsme trochu na scestí, na zlomu, tady už jde “nejen” o HV, nýbrž o všeobecné kulturní povědomí a vzdělání...
F97i69l14i50p 98T22ř76e33b75a
Vztah k hudbě mám, i k té vážné, ze školy ale rozhodně nevzešel....
M12a28r30t71i25n 62Č71e91r42v96e57n77ý
Hudební výchova by neměla být o tom nutit děcka proti jejich vůli zpívat. To by mělo být na čistě dobrovolně bázi jako volitelný předmět. V těch hodinách by je spíše měli seznámit s hudbou jako takovou.
D72e79n76i94s57a 30P27r94o15c16h87á62z76k40o36v74á
Nedávno mě překvapilo, že nejedno dítě ve čtvrté třídě neumí zazpívat českou hymnu, respektive nezná slova. Jedničkáři, napříč školami a kraji. Kdo napsal hudbu nebo slova by i věděli, ale osobně to považuji za to méně podstatné...
A29n72n44a 41V25e95s50e13l90á
Nejhloupější ze všeho je malé děti už v předškolním nebo mladším školním věku odradit zdrcující kritikou jejich zpěvu a sdělit jim, že nemají sluch, že nemají talent, takže v jejich případě je jakékoliv hudební snažení nebo výchova obtížná, možná zbytečná.
Za mého dětství se takhle děti, které nedokázaly dobře zpívat, traumatizovaly, znejisťovaly a od hudby odrazovaly naprosto běžně. Těžko říct, jestli je to teď lepší...
O35d76s10t65r71a52n72ě48n71ý 34U88ž37i55v51a91t59e38l
Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení
Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií....
Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě
Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sexy, průhledné i s rozparkem. Šaty pomsty zvedají slavným ženám sebevědomí
Co udělá žena, když se jí nedaří nebo ji zradí muž? Změní účes nebo si pořídí nové šaty. Róby,...
Mladá maminka se proměnila k nepoznání, vsadila na jiný životní styl
Devětadvacetiletá Indya Agosová z Texasu vážila sto sedmnáct kilo, když se rozhodla pro životní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Příběh Miloše: Mám podezření, že třetí dítě není moje, manželka to popírá
Rodina pro mě byla vždycky na prvním místě. Moje žena si ani nedovede představit, jak je...
Pozor na přehnanou hygienu. Kdy sprchování může škodit zdraví?
Asi to zní zvláštně, ale i přehnaná hygiena může škodit zdraví. Časté intenzivní sprchování vám...
OBRAZEM: Celebrity, které podporují nebinární potomky i změny pohlaví
Ještě před dvaceti lety bylo téma změny pohlaví nebo nebinární genderové identity tabu. Dnes o všem...
Móda s ohledem na přírodu. Ekologické jsou nyní silonky, plavky i šperky
Nalijme si čistého vína: lidstvo dává planetě pořádně zabrat. Na znečištění se velkou měrou podílí...
Cukrovka se dá zcela vyléčit. Dietou a pohybem, říká profesor Haluzík
Premium Cukrovkou trpí stále mladší lidé a je jich čím dál víc, varuje diabetolog Martin Haluzík a radí,...
Prodej, mezonetový byt se zahradou, Jindřichův Hradec, ul. Vídeňská
Vídeňská, Jindřichův Hradec - Jindřichův Hradec III
3 490 000 Kč