Středa 28. října 2020, Den vzniku samostatného československého státu
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 28. října 2020 Státní svátek.

Rodičovská poradna Mgr. Markéty Klingerové

Poradna ukončena

(ilustrační snímek) - dítě, kniha, radost

Na otázky odpovídá

Mgr. Markéta Klingerová

Poradna je ukončena. Odpovídala kvalifikovaná učitelka prvního stupně Markétou Klingerovou, která lektoruje semináře pro rodiče a zabývá se efektivním učením a výchovou.

Nejvíce se ptáte

batolata|děti v rozvedené rodině|vztahy v rodině|čtenáři|večerní usínání|příchod do školky|jiný dotaz|dospívající děti|období vzdoru|předškoláci| žárlivost| pomočování| dospělé děti| změna chování| puberta| neposlušnost| hranice a důslednost| problémy s jídlem| problémový učitel| kakání| dospělé děti se ptají| strach z odloučení| agresivita| otázky dětí| rozdilne nazory na vychovu| nástup do školy| vztek| problémy s kamarády| úzkostlivost| nadané děti| strach| nízká sebedůvěra| plačtivost| krádeže| příchod sourozence| děti s ADHD| poruchy učení| šikana| odlišnost| lhaní| ještě nemluví| malá sebejistota| cucání palce| sdělování pocitů| noční děsy| sportování| neprůbojnost| zlobení| nepořádnost| u ničeho nevydrží| vyžaduje pozornost| půjčování hraček| sexualita| samostatnost| kousání| kouření| Ježíšek| režim dítěte| řeč| zapomíná, ztrácí věci| literatura o výchově| strach ze školy| zuby| televize| adoptované děti| smrt v rodině| zkoumání| bezpečnost| nechce zdravit| jak se bránit| zanedbávané dítě| hyzdění nehtů| zlozvyky| domácí úkoly| perfekcionismus| pitný režim| konzultace| strach z bolesti| svoboda rozhodování| sebeovládání| hra| nesoustředěnost| jak ztišit děti| nočník| nemoc| Domácí vzdělávání| autismus| nerozhodnost| nemluví s dospělými| móda| jak oznámit rozvod| tvrdohlavost| projevy lásky| mobil u dětí| dudlík| změna prostředí| odpolední spánek| drogy| mentální anorexie| zákaz| škatulkování| sebetrestání| osamělost| asistent| zavržený rodič| afektivní záchvaty| archiv| duchové| horoskop| dítě se obviňuje| psaní| Výtvarno| psychosomatické potíže| literatura o výchově - pro všechny| plánování rodiny| univerzální odpověď| fantazie| Recept na výchovu :)| bezplenková metoda| seminář| brýle| čtení| Rozloučení | všechny dotazy
fantazie
Dobrý den, máme syna nar. 7/2004, nyní je v první třídě. Ráda bych se zeptala, je-li v tomto věku normální, že syn má (resp.. všichni doma máme) imaginární zvíře - pejska, který má své jméno, svůj pelíšek, musíme se o něj starat, vracet se pro něj od auta, anžto jsme jej zapomněli doma, když někam jedeme apod. Imaginární zvěřinec máme doma již několik let, poslední dobou se to ustálilo jen na tomto pejskovi, ovšem s důkladnými podrobnostmi. Zatím tuto hru se synem hrajeme, ovšem nejsem si jistá, jak dlouho by tento stav měl trvat. Syn je jinak velice chytrý, šikovný, má velikou představivost a domníváme se, že na svůj věk mimořádně rozvinuté technické myšlení. Dost paličatý a asi lehce přecitlivělý (mimořádně špatně nese neúspěchy). Do jakého věku dítěte jsou "normální" imaginární přátelé, zvířata apod.? moc děkuji za odpověď
Kateřina
Mgr. Markéta Klingerová
Dobrý den, Kateřino, co je normální? :) Můžete si přečíst tento článek: http://www.novinky.cz/zena/deti/133292-detske-psychice-prospiva-imaginarni-pritel.html. Věřte, že až synek dospěje do určitého vývojového stádia (u každého dítěte jindy), pejska opustí sám od sebe. Pokud vás už obtěžuje o pejska pečovat s ním, můžete určit pravidla, jako by šlo o opravdové zvířátko - že se o něj bude starat sám, a když ho třeba zapomene doma, zůstane pejsek doma (na případné námitky, že bude mít hlad a žízeň můžete říct, že jste mu zrovna před chvílí naplnili misky) apod. Přeji spokojeného synka!