Pondělí 25. května 2020, svátek má Viola
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 25. května 2020 Viola

Xiaomi v japonské reklamě ukázalo jaderný výbuch. Ví, že přestřelilo

  0:36aktualizováno  0:36
Xiaomi nezvolilo v reklamě pro japonský trh nejšťastnější strategii. Ukázalo v ni atomový výbuch. Což nebyl dobrý nápad, protože na nukleární zbraně jsou v Japonsku samozřejmě extrémně citliví.

Skoro se zdá, že kontroverzní reklamu připravilo Xiaomi schválně. Těžko totiž předpokládat, že by marketingové oddělení čínského výrobce neznalo japonskou či světovou historii. Záměrně kontroverzní reklamě by nasvědčovala situace na trhu, podíl prodejů smartphonů Xiaomi je totiž na japonském trhu mizivý. Jenže tady Xiaomi narazilo a s touto reklamou prodeje v Japonsku rozhodně nezvýší. 

Reklama ukazuje, jak rychle se nabíjí model Redmi Note 9. A to přímo atomově, takže na konci se objeví animace jaderné exploze a nápis rychlé nabíjení. 

Napjaté vztahy

Čínsko-japonské vztahy jsou od druhé světové války napjaté. V rámci takzvané druhé čínsko-japonské války došlo zejména k masakru ve městě Nanking, což je považováno za válečný zločin. Japonská strana tento incident zlehčuje.

Japonsko je logicky na podobné věci citlivé, bylo jedinou zemi, na kterou byly atomové zbraně ve válečném konfliktu svrženy. A samotný výbuch není vše, co za historické události z roku 1945 můžeme v reklamě najít. Ve spotu je totiž i tlustý muž, který se nafoukne. Jenže Fat Man, tedy v překladu tlustý muž, bylo kódové označení pro atomovou bombu svrženou na Nagasaki v roce 1945. 

K tomu lze přičíst i havárii v jaderné elektrárně Fukušima v roce 2011. Byla to nejhorší jaderná havárie od výbuchu elektrárny v Černobylu. Okolí elektrárny je stále kontaminované. 

Na reklamu si stěžovalo hodně lidí, a to i fanoušků samotné značky, ač jich v Japonsku není tolik jako jinde po světě. Xiaomi muselo reagovat a vydalo prohlášení, ve kterém se za reklamu omlouvá. Nejdřív v japonštině, poté i v angličtině. Xiaomi se kaje za nedostatek ohleduplnosti.

Omluva Xiaomi za kontroverzní reklamu.

Omluva Xiaomi za kontroverzní reklamu.

Kontroverzní je reklama ještě v jednom ohledu. Xiaomi se pokoušelo o vývoj svého vlastního procesoru pro smartphony, který se nakonec jmenoval Surge S1.

Surge v angličtině znamená nárůst, což se pravděpodobně mělo vztahovat k jeho výkonu a možná ambicím značky. Jeho interní označení při vývoji však bylo rifle. Tedy v angličtině puška.

Název tehdy chystaného procesoru byl dáván do souvislosti s heslem Čínské komunistické strany, který se překládá do angličtiny jako „rifle and millet“, tedy „puška a proso“. A Xiaomi lze přeložit právě jako proso. Heslo pak bylo používáno i v rámci čínsko-japonské války.

Autor:
  • Nejčtenější

Mobil viděl skrz oblečení. Funkci se teď výrobce chystá deaktivovat

Co jsme čekali, to se také stalo. Zajímavá funkce fotoaparátu nového smartphonu OnePlus 8 Pro, která umožňovala vidět...

Šéfa Xiaomi nachytali s iPhonem. Vymlouvá se, že ho jen testuje

U svých příznivců si to pořádně zavařil ředitel společnosti Xiaomi, když na internet přidal příspěvek, u kterého...

Nejdražší samsung má vadu. Oprava vyjde na 10 tisíc korun

Nejvyšší model řady Galaxy S20 provázejí nepříjemnosti. Výrobce musel řešit špatně zaostřující fotoaparát nebo...

Samsung vyřadil z nabídky oblíbený model Galaxy S. Nemá za něj náhradu

Z českého trhu se poměrně nenápadně vytratil oblíbený smartphone Samsung Galaxy S10e. Nejlevnější a nejkompaktnější...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Růst i přes korona krizi. Tradiční značka u Čechů boduje a zvedá se

Tradiční značky mobilních telefonů, jejichž historie sahá až do samotného počátku mobilního volání, to nemají v...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

Bojíte se do MHD? Poradíme, jak vybrat auto za jeden plat

Premium Pandemie koronaviru zvýšila zájem o nejlevnější auta, která představují bezpečnou alternativu k jízdě v MHD. Porovnali...

  • Další z rubriky

Samsung vyřadil z nabídky oblíbený model Galaxy S. Nemá za něj náhradu

Z českého trhu se poměrně nenápadně vytratil oblíbený smartphone Samsung Galaxy S10e. Nejlevnější a nejkompaktnější...

Růst i přes korona krizi. Tradiční značka u Čechů boduje a zvedá se

Tradiční značky mobilních telefonů, jejichž historie sahá až do samotného počátku mobilního volání, to nemají v...

Výbava je podobná, v ceně je více než dvojnásobný rozdíl

Samsung Galaxy M21 je atraktivním smartphonem střední třídy. Velmi podobnou výbavu jako tento model má i Galaxy Xcover...

Levné smartphony s Googlem i vysavač. Honor uvede v Česku záplavu novinek

Čínská značka Honor z koncernu Huawei představila v uplynulých dnech řadu novinek. Dva „nové“ smartphony mají i služby...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz