RECENZE: Wohnout slaví čtvrtstoletí novým albem, ovšem bez velkého jásotu
Hlídací kočka
Vstupenky Vám chytím vždycky. Pohlídám přednostní prodeje, vstupenky na poslední šanci, začátek prodeje, slevy i konání akce.
Při této příležitosti by se chtělo společně s pomocným učitelem Václavem Poustkou z Dobytí severního pólu „alespoň několika slovy zhodnotit, poděkovat a tak“, ale na oficiality si čtveřice Honza a Matěj Homolovi, Fenek Steiner a Jirka Zemánek nikdy nepotrpěli, byť s jejich osobitým viděním světa by je citát zvěčnělého klasika Járy Cimrmana jistě neurazil.
Nicméně alespoň letmý pohled zpět si dopřát můžeme, neboť cesta, kterou někdejší rozjivenci z dob alb Cundalla a Zlý noty na večeři, kteří kosili fanoušky hitovkami jako Banány, Čo poudala stara mama nebo Sej-ko-No-Pí, byla celkem dlouhá a plodná. Ne snad, že by novinka HUH! znamenala její konec, ale je evidentní, že Wohnout už neběží ozlomvaz ke každé občerstvovací stanici, ale kráčejí spíše zvolna, krokem vyrovnaným. Jinými slovy, kdo čeká, že si na těch patnáct nových písniček divoce zapaří, bude poněkud zklamán.
„Tak co/dneska se mi nechce vůbec nic/ a to mi jde lehce,“ zpívá se v písničce Kocovina a tento verš jako kdyby do značné míry charakterizoval náladu celého alba. Wohnoutům jako kdyby se do hraní a skládání opravdu nechtělo, zároveň ale deska nezní upachtěně nebo křečovitě.
Wohnout nikdy nebyli „velcí“ skladatelé, zpěváci nebo instrumentalisté, byť se jim občas podařil opravdu chytlavý riff nebo refrén. Popularitu si získali jednak nezaměnitelným „ševelo-mluvo-zpěvem“ bratrů Homolových, jednak osobitě frázovanými texty plnými hříček, nonsensů a legrácek. Hudebně to nikdy nebylo kdovíjak originální těleso, ale, jak už bylo řečeno, hity Homolové a spol. napsat uměli.
S léty a přibývajícími deskami se ale neměnný mustr postupně vyčerpával a dnes Wohnout znějí dost tuctově a usedle. Pořád mají sympatie, hlavně proto, že se neberou vážně a zároveň se neuchylují k upocenému „dělání srandy“. Jenže co naplat, invence se jaksi nedostavila a Wohnout na HUH! jede na volnoběh. Skladby postrádají šmrnc a jiskru, stojí na omletých postupech a není mezi nimi jediná, která by měla sílu zvednout ze židle.
HUH!Wohnout |
Zaprášený diskotékový rytmus v Umění vážně není něco, kvůli čemu by se člověk těšil na další poslechy. Následující Pistolka snad v představách tvůrců má být jakýmsi pomrknutím do luhů ska, tedy alespoň ve slokách, ale zůstalo jen u zbožného přání. A Tercie už jede ve vyloženě líbivých rádiových vodách. V zásadě nic proti, znít to v éteru místo jistých raději nejmenovaných spolků a individuí, ale důvod k jásotu to v žádném případě není.
Bylo by nespravedlivé nařknout Wohnout z toho, že už neblbnou jako kdysi. Naopak, je to důkaz toho, že mají soudnost a uvědomují si, že jejich huličsko-skejťácký přístup k věci by v roce 2021 působil trapně a nepatřičně. Potíž je v něčem jiném – kapela se pohybuje v úzce vymezeném prostoru, v němž se nedá příliš manévrovat.
Stylové kotouly by byly nežádoucí, nezbývá než se snažit o dospělejší a usedlejší projev. Což se vlastně svým způsobem i podařilo, HUH! není nic, za co by se kapela musela stydět. Jenže to pořád zní jen jako variace na něco, co už Wohnout několikrát nabídli na předchozích albech. Nicméně, pořád je to práce kapely, pro kterou je důležité, že za těch pětadvacet let ani jednou nezměnila sestavu.
Hlídací kočka
Vstupenky Vám chytím vždycky. Pohlídám přednostní prodeje, vstupenky na poslední šanci, začátek prodeje, slevy i konání akce.
Tipy z televizního programu
Recenze: Já, padouch 70 %, Cellular 50 %, Zakleté pírko 40 %, Zúčtování 60 %, Prci, prci, prcičky: Školní sraz 40 %, Anthropoid 55 %, Ready Player One: Hra začíná 65 %, Návrat blbýho a blbějšího 30 %, Cesta bojovníka 50 %, Sherlock Holmes: Hra stínů 50 %, Tajemství jejich očí 60 %, Gump - pes, který naučil lidi žít 60 %, Smrtihlav 60 %, RED 2 65 %, Duna 65 %, Naděje 65 %
Klíčová slova: Všechnopárty, James Bond, Vlasy
Seriály: Stíny v mlze, Jedna rodina, Iveta
Zemřel herec a režisér Jan Kačer, legenda nové vlny i Činoherního klubu
V pátek dopoledne zemřel herec a režisér Jan Kačer, bylo mu 87 let. Patřil k hvězdám nové vlny...
RECENZE: Kdo může soudit falešnou Svatou? Nejlepší dar pro Bohdalovou
Premium Ošidil se, kdo premiérové drama ČT Svatá vzdal kvůli anotaci sdělující, že hrdinka v podání Jiřiny...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Bohdalová a Stašová spolu ve filmu? To by nefungovalo, říká režisér Strach
Rozstřel Pravda a láska. Dvě zásadní témata nového filmu Svatá s Jiřinou Bohdalovou v hlavní roli. Snímek...
SÓLO PRO ŠPINAR: Jen manželství pro všechny? Ne, jde o lidské rozkroky
Premium Názory, vzpomínky, glosy, momenty ze zákulisí. Každou sobotu píšou přední osobnosti české umělecké...
{NADPIS}
{LABEL} {POPISEK}
Ozzák vzpomíná: jak mě učil Kaiser. Dejdar o začátcích i fenoménu Comeback
Premium Jak jej Oldřich Kaiser chystal na DAMU, jak ho v Ypsilonce zbavili pocitu, že může do všeho kecat,...
Koncert Springsteena v Praze odložili, má zdravotní potíže
Americký zpěvák a kytarista Bruce Springsteen příští týden v úterý v pražských Letňanech...
Dvojice od Filly se vydražila za 25,2 milionu. Na Žofíně nabízeli české unikáty
Obraz Dvojice od Emila Filly z roku 1934 se v Praze vydražil za 25,2 milionu korun. Je tak...
RECENZE: Havelkovo Tajemství by mohlo mít půvab. Ale bez pimprlat
V sezoně zahrnující 200. výročí narození Bedřicha Smetany uvedlo pražské Národní divadlo jen...
Předělávky pohádek? Na Jasněnku si netroufnou, doufá Lucie Vondráčková
Premium Princezna na hrášku, která vstupuje do českých kin koncem května, není zdaleka první a nejspíš ani...