Neděle 26. září 2021, svátek má Andrea
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 26. září 2021 Andrea

Swords of Destiny

  12:00
Je tomu již několik let, co jsme již přestali počítat, kolikrát se ve hrách vlastně ocitl svět v ohrožení a je potřeba ho zachránit. Ve Swords of Destiny nás ovšem tato šichta čeká znovu.

Swords of Destiny Klasické akční řezačky nemají v současnosti lehkou pozici. Ve vyložené oblibě je má podle řeči jen velmi málokdo, a drtivá většina hráčů dá raději přednost některému kvalitnímu titulu z jiných žánrů, ale na druhou stranu je pozoruhodné, že takovéto hry stále vznikají, a tak je jisté, že poptávka po nich musí být stále poměrně dost slušná. Jedním z typických zástupců tohoto žánru je i dnes recenzovaná hra Swords of Destiny.

Zatímco mnoho her se v dnešní době snaží ukrutnou akci lecčím ozvláštnit, autoři Swords of Destiny se do žádných experimentů nepouštěli, a tak je výsledný produkt čistokrevnou akcí, která si na nic nehraje, ale zároveň toho ani moc nenabízí. Hlavním hrdinou je bojovník Lei Yun, jenž se v rámci poněkud zmateného a vzhledem k danému žánru i zbytečnému příběhu pouští do boje s démony, aby klasicky zachránil celý svět, všechno lidstvo a jako bonus ještě dceru svého mistra, jenž poměrně klišovitě hned v úvodu umírá po útoku démonických nájezdníků. Cesta to bude náročná, ale bohužel poměrně fádní.

Swords of Destiny

I přes veskrze jednoduché principy je ovšem hratelnost velmi příjemná.

Čistokrevné akční řádění se dnes již víceméně automaticky jedná jednotvárné hratelnosti. Některým hrám se to ale daří více než dobře zamaskovat, a stávají se z nich veskrze příjemné zálažitosti – z poslední doby jmenujme kupříkladu graficky nádherného Genjiho nebo celkově vynikající God of War. Jak již bylo ovšem naznačeno, v případě Swords of Destiny se ničeho takového nedočkáme, takže pokud od této hry bude někdo očekávat cokoliv jiného než lineární přímočarou akci, bude poměrně zklamán.

Nadšeni ale v první chvíli nebudou ani ti, kteří přesně takovéto ryze akční záležitosti vyhledávají. Důvodem je poněkud netradiční ovládání. Základ je totiž tvořen jedním tlačítkem pro útok, jedním pro rychlý přesun a jedním z postranních pro zaměření soupeřů. Pokud se totiž budete mezi nepřáteli pohybovat jen tak nazdařbůh a řezat do nich naslepo, bude se vám hrát mnohem Swords of Destiny hůře. Typický obrázek zdejší hry tak vypadá tak, že nejprve si postranním tlačítkem některou z nepřátelských potvor zaměříte, poté se k ní bleskurychle přesunete rychlým přískokem a okamžitě do ní začnete bušit hlava nehlava. A až se daná kreatura rozplyne na temný prach, opakujeme celý postup tak dlouho, dokud nevytřískáme každou potvoru v dohledu. A to neříkáme jen tak ze zvyku, ale proto, že vyrubat všechno kolem je skutečně nutné, jelikož zde mimo jiné zaznamenáváme i známý neduh, kdy se vám cesta dál zkrátka neotevře dříve než všechno vybijete.

Poměrně rozpačité je i technické zpracování, zejména pak kolísavá úroveň grafiky.

Aby akce nebyla zase až tak jednotvárná, byla do ní zakomponována i nějaká ta komba a poměrně dosti oživujícím prvkem jsou vzdušné souboje. Je zde tedy možnost vyhodit nepřítele do vzduchu, kam za ním náš hrdina automaticky vyskočí a při správném načasování mu ještě před dopadem pár úderů uštědří. Skok jako takový lze samozřejmě provést i samostatně, ale Swords of Destiny při samotném boji se nejedná o zcela klíčový prvek. Pokud totiž zaměříte některého z létajících démonů, stisknutí tlačítka pro přískok automaticky znamená, že se Lei Yun vydá do výšin, kde se s daným monstrem vypořádá. Některé příšery sice snesou o něco více než jiné, a tak si vyžádají třeba dva nebo více „náběhů“, ale není to nic, co by bylo velkou brzdou hratelnosti, protivníci se totiž zjevují ve vlnách, kdy ta další přichází vždy až po totální anihilaci té předchozí, takže pokud nějakou kreaturu nesejmete napoprvé, nehrozí, že byste tím pádem ztratili čas dostali se do zahlcení nepřáteli. Poměrně atraktivním prvkem je i speciální kombo, kdy je potřeba soupeře nejprve trefit v pravý okamžik, což odstartuje vzdušné kombo, v němž Lei Yun zvládne najednou vyřídit více protivníků.

Jak má vypadat přímočará akce?

Jak jsme již zmínili v úvodu recenze, i „prachsprostá“ rubačka se dá udělat tak, aby hráč neměl dojem, že se jedná pouze o „prachsprostou“ rubačku. Typickým příkladem je hra Genji: Dawn of the Samurai. Přestože se v celé hře neděje nic jiného než že kosíte zástupy nepřátel, děje se tak v poměrně rychlém sledu, kdy nezůstáváte příliš dlouho na jednom místě, takže máte ze hry velmi dynamický dojem. Vcelku rozumně člověka v rámci možností daného žánru vedle grafiky zaujme i příběh a náznaky RPG elementů a potulování se po mapě zase vytvářejí dojem jakési vyšší komplexnosti a propracovanosti a kombinací toho všeho se podařilo i jakž takž zamaskovat ne zrovna značnou délku hry.

Swords of Destiny I přes veskrze jednoduché principy je ovšem hratelnost velmi příjemná, dynamická a i poměrně vyvážená. Jediným jejím zásadním záporem tak je její fádnost. Akce se stane poměrně jednotvárnou již poměrně záhy, což je dost škoda. Hra se tak dostává do kategorie těch, které dokáží zaujmout a pobavit, ale pouze v krátkých chvilkových intervalech, jelikož dohrát ji na jeden zátah si vyžádá trochu toho přemáhání a bude to jistě doprovázeno nejedním zívnutím. Nic na tom bohužel nezmění ani hledání a sběr nejrůznějších předmětů včetně nových modelů mečů, které se samozřejmě do jisté míry liší svými vlastnostmi. Pocit jednotvárnosti je zkrátka příliš silný a své pozice drží zarputile.

Poměrně rozpačité je i technické zpracování, zejména pak kolísavá úroveň grafiky. Ta je na jednu stranu lehce zrnitá, ale na stranu druhou dokáže zobrazit vcelku slušné vizuální efekty. Podobné je to i se ztvárněním herním lokací. Někdy chodíte v nudných a nevzhledných koridorech, ale čas od času se člověk dostane do lokace, která nepřekvapí ani tak svou technickou úrovní, ale jistou mírou stylovosti pak již určitě. Občas rovněž ztrácíte přehled o zdejším dění, což ale v tomto případě rovněž není zásadní problém, jelikož kameru si lze volně nastavovat, nehledě na to, že hra je designována tak, že i

Klady a zápory

Plus Nekomplikovaná hratelnost
Plus Vysoká míra akce
Plus PLUS3
Plus PLUS4

Mínus Všeobecná jednoduchost
Mínus Jednotvárnost
Mínus Ne zcela přesvědčivá grafika
Mínus Dabing

když občas nevíte, kde se zrovna nacházíte a do čeho to zrovna bušíte, nijak zvlášť to nevadí. Až s daným nepřítelem skončíte, zaměříte si jiného a prostřednictvím přískoku se zase rychle zorientujete. Příliš práce si tvůrci ovšem nedali se zvukovou stránkou, kdy zejména dabing místy působí téměř až amatérsky.

Co nám z toho všeho tedy celkově vychází? V zásadě poměrně rozumná šavlovačka, která ovšem prakticky ničím nepřekvapí a navíc začne až nehorázně brzy vyvolávat pocity ospalosti. Pokud hoříte touhou si nějakou nekomplikovanou čistokrevnou akci zahrát, Swords of Destiny poslouží velmi slušně. Pokud ale hledáte i něco navíc, porozhlédněte se raději někde jinde.

Swords of Destiny
Výrobce/Vydavatel Marvelous Interactive/Atari
Platforma PlayStation 2
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 43 kB
Verdikt: Rozumná akční záležitost, která ovšem nedisponuje ničím zvláštním a navíc se velmi brzy stává poměrně stereotypní.
Hodnocení: 65% (info)

Mohlo by vás zajímat

V druhé polovině roku 2021 vychází hned několik očekávaných herních titulů.

Témata: dabing, God of War
  • Nejčtenější

Po 40 letech programátor opravil chybu, kvůli níž jeho hra nešla dohrát

Čtyři dekády poté, co úspěšně prodal svoji herní prvotinu Arctic Adventure, zjistil její autor Harry McCracken, že její...

Nejslavnější cheat historie oslavil 35 let. A ne, není to IDDQD

Už je to dlouhých 35 let od té doby, co si mohli hráči počítačových her poprvé vyzkoušet, co se stane, když na svých...

Rozklad v přímém přenosu, z legendárního Blizzardu utíká, kdo může

Legendární Blizzard, který dal hernímu světu značky jako Warcraft, Diablo nebo Overwatch, neprožívá nejlepší časy....

Dlouho očekávaný návrat Diabla se nevydařil úplně podle představ

Remaster kultovního Diabla II sice vypadá na první pohled krásně, hráči však místo plného ponoření se do jeho světa...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Změna zákona o hraní stála čínské společnosti už více než bilion korun

Nedávná změna čínského zákona, která omezuje hraní online her nezletilých na pouhé tři hodiny týdně, má pro tamní...

Mizejí už i chodníky. Ústecké ghetto se vymyká, čeká ho nový režim

Premium Ve čtvrti Mojžíř v Ústí nad Labem, která se za dvacet let změnila ze solidního sídliště v ghetto, nastane nový režim....

Zabaveno. Policie hon na Savova nevzdává, vzala mu nemovitosti a sto milionů

Premium Kontroverzní podnikatel František Savov je už sedm let obviněn v případu obřích daňových úniků a zhruba stejnou dobu se...

Vlak do Chorvatska klidně zruším, pokud problémy s ním neustanou, tvrdí Jančura

Premium Skupina Student Agency se během léta zvedla z covidového dna, přesto za sebou táhne půlmiliardový účet a chybí jí i...

  • Další z rubriky

RECENZE: Crash Bandicoot 4 žádné revoluční změny nepřináší. Naštěstí

Konečně jsme se dočkali vymodleného čtvrtého dílu Crashe a byť to zní jako klišé, trpělivost se vyplatila. Je to pocta...

RECENZE: Zaklínačský animák působí spíš jako „neznačkové“ fantasy

Nový animovaný film se zaklínačskou tématikou je dalším přírůstkem do kolekce nabídky původní tvorby Netflixu. Ačkoli...

RECENZE: V Tribes of Midgard musíte zajistit přežití vikinské vesnice

Sympatická směsice žánrů, která je sice zasazená do vcelku okoukaného prostředí, ovšem na zábavnosti jí to neubírá....

RECENZE: Half-Life: Alyx posouvá žánr akčních her na novou úroveň

Fanoušci herní série Half-Life se po dlouhých letech čekání dočkali dalšího titulu. Stejně jako druhý díl bořil...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Jsem zohavená, říká Linda Evangelista. Po kryolipolýze je k nepoznání

Topmodelka Linda Evangelista se rozhodla bojovat s projevy stárnutí pomocí kryolipolýzy a skončila podle svých slov...

Anife Vyskočilová má chatu v Suchdole s krásným výhledem na Prahu

Vzpomínáte si na poslední díl seriálu Sanitka, natočený podle skutečné události, kde na zahrádkářskou kolonii v...

Nechávat teď ležet peníze na účtu v bance je holý nerozum

S rostoucí inflací si teď láme hlavu nejedna domácnost s volnými penězi. Řeší otázku, kam peníze uložit, jak je...

Lucie Šafářová a Tomáš Plekanec se vzali, ukázali fotky z veselky

Přestože na jaře prohlašovali, že kvůli drahému rozvodu hokejisty Tomáše Plekance do svatby nebudou investovat,...

Zhubla téměř 50 kilo, teď se zpěvačka Adele pochlubila novou láskou

Během posledních tří let se zpěvačce Adele (33) podařilo zhubnout téměř padesát kilogramů. Britka prožila od rozvodu s...