
Spyro: Season of Ice známe coby prvotní pokus přenést známou herní sérii z PlayStationu na GameBoy Advance. Studio Digital Eclipse, jakožto výrobce Season of Ice, si vytyčilo jasný cíl: další Spyrovo putování vyvarovat kritizovaných chyb svého předchůdce a ještě přidat několik ingrediencí tak, aby byl do puntíku využit skrytý potenciál malé konzole od Nintenda.
Dračího tuláka navštívíme právě v okamžiku jeho návratu domů z posledního ledového dobrodružství. Záhy ale se zděšením zjistí, že zloduši ukradli z dračího světa všechny světlušky, které umožňují obyvatelům plivat oheň. Draci včetně našeho Spyra tak přišli o základní životní potřebu. To je samozřejmě prácička na míru ušitá Spyrovi. Spočívá v důkladném prozkoumání 25 rozlehlých a rozmanitých světů, ve kterých se skrývá 100 světlušek. Nu a ty musí náš hrdina nejlépe do jedné pochytat.

Užitečný hmyz jednak volně poletuje po světě a jednak jej obdržíte jako odměnu za splněný úkol či minihry, mezi kterými nechybí ani hokej. Bez sběru těchto tvorečků se neobejdete, protože právě jejich určitý nasbíraný počet otevírá portály do dalších světů.
Základní pohybové dovednosti dráčka jsou vesměs stejné jako u předchůdců. Kromě využívání tlamičky k několika aktivitám, mezi něž patří i známý plamenomet, umí samozřejmě skákat, plachtit, šlapat vzduch (jak to trefně pojmenoval Martin v recenzi minulého dílu), trkat i rozhlížet se po nejbližším okolí.
Spyro však na všechno sám nestačí, tudíž se dočkáte i další dvojice hratelných postav. Klokaní slečna Sheila i vesmírný opičák jménem Agent 9 pomáhají Spyrovi ve vlastních unikátních úrovních. Sheila rozdává rány a skáče po přísně izometrických
plošinkách, zatímco opičák „scrolluje“ a střílí po nepřátelích ve stylu Abe’s Exodus. A to se ještě prémiově za svědomitý sběr diamantů a světlušek prolétnete v kůži Sparxe, takže tu máme i se Spyrem hnedle kvartet hratelných charakterů - jen houšť! Nechybí ani partička přátel: od učitele Huntera, přes vílu Zoe, Biancu až po méďu pytlíka. I nepřátele představují staří známí: obludy Gulp s Crushem, kteří slouží zlému Riptovi.
Jestliže jste měli tu čest poznat Season of Ice, zběžně se Season of Flames moc neliší. Je evidentní, že tvůrci použili na stavbu úrovní mnohé „z ledu“. Podrobnější pohled pod skořápku ale odhalí příjemný fakt v podobě lépe navrženého a hlavně povedeného izometrického prostředí, které pomocí různě vyvýšených dlaždic navozuje dojem tří rozměrů a různé výšky. Pro vás to znamená hlavně rozmanitost a jednodušší přeskakování mezi plošinkami.

Asi nejlepší novinkou je nyní přítomnost velmi podrobné mapky každého ze světů - také v izometrické perspektivě, která je opravdu skvěle vykreslená, včetně všech portálů do dalších zemí. Právě mapka spolu s rozumným navržením úrovní připívá k naprosto bezproblémové orientaci v celé hře. Pro úplnost se musím zmínit ještě o atlasu, který přehledně zobrazuje veškeré statistiky, i o bezproblémovém ukládání rozehrané partie do trojice pozic rovnou do kazetky.
Změny k lepšímu doznalo i ovládání dráčka, které je nyní „krapítko“ přesnější a s rychlejší odezvou. Díky této zlepšené abilitě můžete doslova prolétávat úrovněmi při stisknutém „trkání“ beze strachu z pádu do propasti mezi plošinkami. Velmi zřídka narazíte na nefér úkol v podobě nepřítele stojícího přesně na kraji propasti, kterého potrkáte právě jen za cenu zřícení. Díky sběru jako hlavní složce vaší práce a rozlehlým úrovním i zde bohužel občas narazíte na stereotyp jako dříve.
Nakonec jsem si ale uvědomil, že se vlastně nejedná o úplně novou hru se Spyrem v hlavní roli, ale „jen“ o důsledně napravené a vylepšené Season of Ice. Když jej vezmete do ruky, zpřesníte a vylepšíte ovládání, přidáte několik nových postav na hraní, rozšíříte počet úkolů a miniher, přidáte mapku a vylepšíte grafické podání, výsledkem je zábavnější a hratelnější kousek jménem Season of Flame.
Spyro: Season of Flame | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|