Ratatouille - animovaná krysa
Zdá se, že se animované bijáky nejen pro dětské publikum dostávají zpět do středu zájmu. Nebo že by z něj nikdy nevystoupili? O neskonalém zájmu o tento žánr svědčí i status Shreka Třetího coby jednoho z nejočekávanějších snímků roku. Co na tom, že ani na plátně, ani na monitorech nenaplnil svůj potenciál, ba dokonce se mluví o zklamání, když firemní kasy naplnil takovým množstvím chechtáků, které nemůže nechat chladným žádného aspoň trochu zběhlého producenta – obzvláště pak disneyovského. Poté co si tento moloch pořídil studio Pixar, dá se na jeho animáky opět s radostí dívat. A Ratatouille (o filmu na Show.cz zde) by pozitivní trend měl potvrdit, přestože se určitě nejedná o hlavní událost sezóny. Ale kdo ví, třeba u pokračování budeme mluvit jinak.
A jelikož animovaná hravost vždy tak pěkně indikuje rozjásané dětské ksichtíky, dopadne to většinou orientací výhradně na dětské publikum.
VIDEO

Co by to bylo za herní adaptaci filmu, kdyby se v ní neobjevovaly licencované reálie. Začněme tím, oč vlastně běží. Aniž bychom tu chtěli vyzrazovat děj filmu, který jsme ještě neměli možnost vidět, řekněme si jen, že hlavní prvky nejsou vůbec špatně zvolené. Hlavní hrdina: sympatický, samozřejmě mluvící krysák Remy. Dějiště: především vyhlášený pařížský restaurant a okolí. Premisu pak tvoří bezpočet dobrodružství na těchto základech stavících. Dodejme jen, že Remyho věrným průvodcem v počátečních a ještě věrnějším pomocníkem v pozdějších fázích hry je vyžraná myš Emil. Časem samozřejmě poznáte mnohem více tu více, tu méně důležitých postav, člověčí říši nevyjímaje. Námět v podobě pohodového, útulného, přesto však v mnoha směrech pnutí vytvářejícího prostředí je tedy bezezbytku naplněn. Je to svým způsobem originální, přesto však stále stejné. V postavách poznáte dobře známé archetypy a dost možná i díky nim to všechno funguje. Především pak humor, který na jednu stranu není tak třeskutý jako ve Shrekovi, na tu druhou pak ale neméně všudypřítomný.
U herního zpracování třetího Shreka jsme si stěžovali na skutečnost, že hra je svými mechanismy bezezbytku orientována na děti, humor jejich chápání však nepřizpůsobuje. To se nám u Ratatouille zdálo vyřešeno o poznání lépe. Vtip nepramení ani tak z konverzace, jako spíše ze situačních gagů. Ano jistě, herní tvůrci musí pracovat výhradně s tím, co jim poskytuje předloha. V tomto případě to tak nějak klaplo a cílení je tím pádem jednoznačné. Potěší, že hra se u nás bude prodávat lokalizovaná do češtiny.
Na dětské publikum míří i jednoduché ovládání, které si vaše ratolesti jistě brzy osvojí. K rozpohybování myšáka slouží obligátní čtveřice šipek. K nim se potom přidávají tři interaktivní klávesy, do nichž je čas od času nutné bouchnout, a to na místech, která jsou pro snadnější orientaci modře vyznačena, což znamená, že s nimi lze něco provést. Například vyskočit a zachytit se na nich.
Námět v podobě pohodového, útulného, přesto však v mnoha směrech pnutí vytvářejícího prostředí je tedy bezezbytku naplněn.

|
Myšák je samozřejmě malý a vše kolem něj je adekvátně velké, takže i trochu větší krabice nebo židle pro něj může představovat výzvu
Ratatouille tak musíme označit za typické herní zpracování filmového animáku. Je v tom trocha cynismu, ale ve prospěch krysáka Remyho hovoří fakt, že jeho výběh se povedlo vytvořit poměrně příjemně hratelný, s patřičnou dávkou vtipu a bez většiny typických problémů. Pro děti tak vychází povedená hopsačka.Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 469 čtenářů
Umyjte se, prosí dabérka slavné herní postavy před setkáním s fanoušky
Populární japonská herečka a zpěvačka Rie Takahašiová, známá hráčům počítačových her díky své roli v populárním Genshin...
ANALÝZA: Upadající češtiny ve hrách by mohla zachránit umělá inteligence
Oficiální české lokalizace her jsou dnes vzácností a hráči, kteří neumí žádný světový jazyk, jsou odkázáni na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Star Citizen udělal významný krok k dokončení, i tak ale budeme čekat roky
Vývoj ambiciozní vesmírného simulátoru Star Citizen už spolkl více než 12 miliard korun, vydání je však stále v...
Pět souloží, které otřásly herním průmyslem
Herní průmysl prošel v posledních letech turbulentním vývojem, z původní zábavy pro malé děti se stal miliardový...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tvůrci The Last of Us si neumí představit pokračování bez Belly Ramseyové
První sezona aktuálního seriálového hitu The Last of Us je za námi a nejen znalci herní předlohy jsou zvědavi, jak...
RECENZE: V hororu The Mortuary Assistant balzamujete těla v márnici
Směna v pohřebním ústavu se promění v noční můru v originálním hororu s neotřelým systémem strašení. Kromě balzamování...
RECENZE: Staňte se drsným bijcem, King of Fighters XV myslí i na nováčky
Značka King of Fighters se vrací po šesti letech. Je přístupná začátečníkům, zklamáni ovšem nebudou ani experti na...
RECENZE: Forspoken je neriskantní sériová výroba, nejvíc baví běhání
Rozsáhlý herní svět, svižné souboje, spousta efektních kouzel, povedená hudba nebo zábavný parkour. Dalo by se čekat,...
RECENZE: Masakr teenagerů v The Quarry je zábavnější, než si chceme přiznat
Hororový „slasher“ The Quarry sice nedělá nic, co bychom už od studia Supermassive Games neviděli mnohokrát, ale to mu...

Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!