První dva díly Prince of Persia uchvacovaly majitele Apple II (a teprve po nich i pécéčkáře, amigisty a další herní maniaky – kdo tehdy hrál počítačové hry, MUSEL být maniak, pamatujete?) hlavně jemnou animací a pohybovou škálou. Možná to bude dnes znít úsměvně, ale chytání se za hrany plošinek, přitahování se a další skopičiny nebyly začátkem 90. let v počítačových hrách samozřejmostí. Originálním prvkem byl i hodinový limit na dokončení hry, který z Prince of Persia vlastně dělal real-time akci. Současná trilogie točící se kolem Písků času dotáhla žánr plošinovek k dokonalosti a zároveň vytvořila z Prince of Persia žádanou obchodní značku, na jejíž popularitě stojí i zde recenzovaná hra.
Velkou vadou na kráse hry, a to doslova, je grafické zpracování.
S Osudem v patáchPrinc (jak se vlastně jmenuje?) je opět pronásledován ztělesněným osudem, démonem Dahakou, neboť jej ošálil manipulací

To by nebylo tak na škodu, kdyby to vyvážila samotná bojová část hry. Její popis je asi nejlépe provést formou přirovnání. Sbírání karet, tvorba jednotlivých herních balíků a vyřazování nepoužitých (či nepoužitelných) kusů po odehrání tahu, to vše může hráči připomínat Magic: The Gathering, byť zde je vše v podobě o poznání mělčí. Jednotlivé bojové akce pak probíhají systémem ne nepodobným těm v hrách jako Advance Wars nebo Fire Emblem, neboť každý střet je doprovázen animací, ze které se dá vytušit i přibližný výsledek šarvátky, a jednotky se pohybují po bojišti rozděleném na čtvercová pole. Bitva potom vypadá zhruba takhle: z vašeho balíčku 30 karet
(celkově hra nabízí kolem dvou stovek karet) si každý tah „líznete“ sedm, se kterými si musíte poradit. Po konci
tahu můžete nepoužité vrátit, nebo si je ponechat. A vše se opakuje. Jak se rozšiřuje váš balíček, roste i množství taktických variant, bohužel ve chvíli, kdy nevíte, jaké možnosti budete mít v dalším tahu (neb ty se odvíjí od náhodně vybraných karet), ruce generálovy jsou dost svázané a obvykle hrají na jistotu.
Kdo se prokouše počátečním tápáním a přimhouří oči nad podprůměrnou grafikou, bude potěšen slušným ovládáním.
Základní karty pouze určují, s kolika jednotkami můžete v jednom tahu bojovat, jiné přidávají různé bonusy, poškozují nepřátele, atd. Také u všech jednotek si můžete před každým útokem zjistit míru předpokládaného zranění cíle a také výhodnost nebo nevýhodnost jednotlivých položek definujících celkový výsledek útoku (směr útoku, terén, morálka, početní stav jednotky, typ jednotky). Nad tímto vším asi stratégové zaplesají, bohužel hra tento velký potenciál marní něčím naprosto
Oči a srdce zabolí
Velkou vadou na kráse hry, a to doslova, je grafické zpracování. Ptačí pohled na bojiště je skutečně utrpením, protože
jednotky jsou znázorněny pouhými čtvercovými symboly, o terénu ani nemluvě, takže každý manévr tak může vyvolat vzpomínku na hru Škatulata, hejbejte se! Bojové prostřihy zase svou úrovní dávají vzpomenout na RPG hry pro GameBoye (pro kterého byly původně Battles určeny). Zde už se autoři nemohou vymlouvat na svou neznalost technologických možností NDS - grafika je jednoduše odfláknutá a vypadala by průměrně i na zmiňovaném GBA. Tento nedostatek zamrzí o to víc, že Prince byl vždy synonymem pro velmi poutavé vizuální zpracování.
|

Na to, že si Battles of Prince of Persia berou plnými hrstmi inspiraci od několika velmi dobrých her, nedokázaly z tohoto vstupního materiálu vystavět skoro nic, navíc působí poněkud překombinovaně. Vzhledem ke špičkové kvalitě klasických her s perským princem v hlavní roli není od věci ani poznámka, že u Battles si mohli vývojáři dát poněkud více práce, laťka je totiž sakra vysoko.
|
Battles of Prince of Persia | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|