Čtvrtek 23. března 2023, svátek má Ivona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 23. března 2023 Ivona

WW II Frontline Command

  12:00aktualizováno  10. června 9:14
Někdejší bozi herního průmyslu Bitmap Brothers se vracejí se hrou, která má k jejich dosavadním počinům tak daleko, jako antičtí hrdinové k vojákům zbraní SS. Zažijte Druhou světovou jinak!

WW II: Frontline Command
Výrobce: Bitmap Brothers
Vydavatel: Strategy Firts
Datum vydání: 2. května 2003
WW II: Frontline Command S realtime strategickými hrami jako by se roztrhl pytel. Ještě tu ani pořádně nemáme Blitzkrieg a Bitmap Brothers atakují temné stránky našich duší s vlastním zpracováním největšího válečného konfliktu všech dob. Na první pohled nic extra úžasného, další strategická hra, která staví na efektní grafice v plně 3D prostředí, v případě Bitmap Brothers také možná ještě na dobré pověsti autorů takových pecek jako byl Speedball a Gods pro počítače Amiga nebo strategie "Z" pro PC. Na druhý pohled pořád nic extra úžasného, zůstává efektní grafika s pěkně zpracovanou Fog of War, která se projevuje jako skutečná mlha rozfoukávaná větrem při pohybu jednotek a tím mění jejich linie vidění. Plně 3D prostor zůstává také, ale pohyb kamery není volný jako pták, takže z opravdové blízkosti si textury neprohlédnete. No a pověst Bitmap Brothers je už jen pověst. Tento trochu pesimistický úvod je nutnou daní za nabubřelá očekávání této hry WW II: Frontline Command většinou herních webzinů. Neznamená to ale, že WWII Frontline Command je špatná hra.

Co vlastně WWII: FC nabídne? Kampaň pro jednoho hráče nabízí 25 misí s volbou obtížnosti rekrut a veterán. V závislosti na obtížnosti ale bude možné celou hru projít pouze během 15-20 misí, což dnes opravdu není extrémně mnoho. Mise jsou rozděleny po pěti do různých oblastí – Normandie, severní Francie, Belgie, Nizozemí a Německa. Hra probíhá z pohledu Spojenců od vylodění v Normandii a CHYBÍ v ní možnost hrát za vojska Osy. Cože jsme to říkali o té pověsti Bitmap Brothers? Jediná možnost jak ovládat tigery je v multiplayeru, pro který bude určena řada speciálních map, ale jestli tohle není trochu málo ve chvíli, kdy nedílnou součástí většiny slušných strategických her je i editor?

Hratelnost je kombinací několika faktorů, ovládání, přehlednosti, strategických/taktických možností, grafiky a WW II: Frontline Command tak dále. Podle toho, co jsme zatím měli k dispozici, to nakonec není s hratelností WWII: FC tak špatné. Když budeme srovnávat, a nesrovnávat není možné, s další horkou novinkou, Blitzkriegem, nabízí Frontline Command větší variabilitu, i když na mnohem menším prostoru. Zatímco Blitzkrieg se soustředí na trochu stereotypní zabírání nepřátelských skladů, FC je barvitější. Kromě map s krajinami s několika roztroušenými budovami nabízí také skutečný boj v ulicích, který dává mnoho možností k taktickému uvažování.

Ovládání jednotek je standardní, k dispozici je nabídka formací, postojů a možnost přepnout jednotky do přepadového režimu. Interface je velice čistý, místo standardní lišty s tlačítky lze vyvolat kontextové menu stiskem pravého tlačítka na vybrané jednotce. Výběr jednotek či ukládání skupin nic nového nenesou, ale to se ani nedá očekávat. Novinky však hra nabízí, a poměrně WW II: Frontline Command zajímavé. Ztvárnění Fog of War je opravdu impresivní, ale samo o sobě by nebylo tak zajímavé. Ve hře ale fungují další jinde nevídané věci. Jednou z nich je zavedení nového smyslu – sluchu. Vaše jednotky, a stejně tak i nepřítel, mohou na dálku a mimo přímou viditelnost odhalit nepřítele podle zvuků, které vydává. Nepoznáte tedy přesně, jaké jednotky v jaké síle na vás číhají, ale budete vědět, že si máte dávat pozor. Nebo ještě lépe. Na takto zjištěnou lokaci nepřítele můžete zaměřit nepřímou palbu z minometů.

Hezkým zpestřením hry jsou také „vedlejší škody“. Při střetu tankových skupin se z pěkného městečka může stát celkem pohledná měsíční krajina. Nicméně, co se týká modelu poškození, není to tak slavné. Různá zranitelnost z různých stran je v pořádku, ale grafické ztvárnění je daleko za vzhledem budov, jednotek a objektů ve hře. Prostě smutný příběh.

Ještě je brzy na nějaké zásadní soudy, možná. Zatím ale WWII: FC příliš nepřesvědčuje a pokud nedojde k oznámení editoru misí nebo nějakého jiného taháku, bude lepší volbou Blitzkrieg i s těmi svými nepřátelskými sklady.

Autor:
Témata: Blitzkrieg
  • Nejčtenější

Pět souloží, které otřásly herním průmyslem

Herní průmysl prošel v posledních letech turbulentním vývojem, z původní zábavy pro malé děti se stal miliardový...

ANALÝZA: Upadající češtiny ve hrách by mohla zachránit umělá inteligence

Oficiální české lokalizace her jsou dnes vzácností a hráči, kteří neumí žádný světový jazyk, jsou odkázáni na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Star Citizen udělal významný krok k dokončení, i tak ale budeme čekat roky

Vývoj ambiciozní vesmírného simulátoru Star Citizen už spolkl více než 12 miliard korun, vydání je však stále v...

U stařičkého Half-Lifu se zapotí i moderní PC. Stačí jedna modifikace

Ačkoliv to bude od vydání prvního Half-Lifu letos 25 let, stále se najdou způsoby, jak původní hru modernizovat....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Už to můžeme napsat: The Last of Us je nejlepší adaptace videohry vůbec

První řada seriálu podle legendární videohry The Last of Us skončila mimořádně krvavým finále. A tak konečně můžeme...

Diablo 4 je výrazně lepší, než jsme čekali. Snad to Blizzard ještě nepokazí

Kdysi zbožňované studio Blizzard pod nadvládou Activisionu téměř zkolabovalo a v posledních letech se nedokáže...

Brutální akce Wo Long vás o historii Číny moc nenaučí, ale jinak je skvělá

Exkluzivně Japonské herní studio Team Ninja dokázalo povýšit klasické herní mlátičky na vyšší úroveň, jejich hity jako Nioh, Dead...

Vyhřezlá střeva, useknuté hlavy. Dead Island 2 je hodně drsný masakr zombíků

Dead Island 2 je protipól všem těm hrám s oduševnělými příběhy, náročnými dialogy a laskavou poetikou. Je to až...

Videoherní adaptace Avatara by mohla prolomit prokletí žánru

Avatar: Frontiers of Pandora slibuje výlet do míst, která jsme ve kinech neviděli a neuvidíme. A nezní to vůbec špatně.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Meteoroložka Honsová: Letos bude extrémní počasí, zapíše se do historie

Premium Meteoroložka Dagmar Honsová je přesvědčená, že letošní rok určitě přinese mnoho zajímavých a zřejmě i extrémních...

Hrozí ekonomický kolaps? Analytici varují před Minského momentem

Selhání bankovních institucí, otřesy na finančních trzích a pokračující nejistota zvyšuje podle mnohých odborníků...

Ukrajinská pobřežní obrana zničila plány na vylodění u Oděsy

Flotila ukrajinského námořnictva dostala na začátku ruské invaze na frak, ale její „suchozemská“ pobřežní obrana...

Německé platy v nedohlednu. Známe sedm důvodů, proč Češi berou míň

Ekonomové už desítky let propočítávají, kdy české mzdy doženou ty německé. Rozdíly mezi oběma státy přetrvávají a...

Levnější papriky, cukr i vejce. Češi v zahraničí šetří tisíce a stát tratí

Levnější vejce, maso i zelenina. Čechy ženou vysoké ceny potravin do obchodů v zahraničí. V Polsku ušetří tisíce za...