|


Co vlastně WWII: FC nabídne? Kampaň pro jednoho hráče nabízí 25 misí s volbou obtížnosti rekrut a veterán. V závislosti na obtížnosti ale bude možné celou hru projít pouze během 15-20 misí, což dnes opravdu není extrémně mnoho. Mise jsou rozděleny po pěti do různých oblastí – Normandie, severní Francie, Belgie, Nizozemí a Německa. Hra probíhá z pohledu Spojenců od vylodění v Normandii a CHYBÍ v ní možnost hrát za vojska Osy. Cože jsme to říkali o té pověsti Bitmap Brothers? Jediná možnost jak ovládat tigery je v multiplayeru, pro který bude určena řada speciálních map, ale jestli tohle není trochu málo ve chvíli, kdy nedílnou součástí většiny slušných strategických her je i editor?
Hratelnost je kombinací několika faktorů, ovládání, přehlednosti, strategických/taktických možností, grafiky a tak dále. Podle toho, co jsme zatím měli k dispozici, to nakonec není s hratelností WWII: FC tak špatné. Když budeme srovnávat, a nesrovnávat není možné, s další horkou novinkou, Blitzkriegem, nabízí Frontline Command větší variabilitu, i když na mnohem menším prostoru. Zatímco Blitzkrieg se soustředí na trochu stereotypní zabírání nepřátelských skladů, FC je barvitější. Kromě map s krajinami s několika roztroušenými budovami nabízí také skutečný boj v ulicích, který dává mnoho možností k taktickému uvažování.
Ovládání jednotek je standardní, k dispozici je nabídka formací, postojů a možnost přepnout jednotky do přepadového režimu. Interface je velice čistý, místo standardní lišty s tlačítky lze vyvolat kontextové menu stiskem pravého tlačítka na vybrané jednotce. Výběr jednotek či ukládání skupin nic nového nenesou, ale to se ani nedá očekávat. Novinky však hra nabízí, a poměrně zajímavé. Ztvárnění Fog of War je opravdu impresivní, ale samo o sobě by nebylo tak zajímavé. Ve hře ale fungují další jinde nevídané věci. Jednou z nich je zavedení nového smyslu – sluchu. Vaše jednotky, a stejně tak i nepřítel, mohou na dálku a mimo přímou viditelnost odhalit nepřítele podle zvuků, které vydává. Nepoznáte tedy přesně, jaké jednotky v jaké síle na vás číhají, ale budete vědět, že si máte dávat pozor. Nebo ještě lépe. Na takto zjištěnou lokaci nepřítele můžete zaměřit nepřímou palbu z minometů.
Hezkým zpestřením hry jsou také „vedlejší škody“. Při střetu tankových skupin se z pěkného městečka může stát celkem pohledná měsíční krajina. Nicméně, co se týká modelu poškození, není to tak slavné. Různá zranitelnost z různých stran je v pořádku, ale grafické ztvárnění je daleko za vzhledem budov, jednotek a objektů ve hře. Prostě smutný příběh.
Ještě je brzy na nějaké zásadní soudy, možná. Zatím ale WWII: FC příliš nepřesvědčuje a pokud nedojde k oznámení editoru misí nebo nějakého jiného taháku, bude lepší volbou Blitzkrieg i s těmi svými nepřátelskými sklady.