To co všichni tušili a s nadšením očekávali, bylo oznámeno 21. ledna - Blizzard pracuje na datadisku k WarCraftu III. Někteří možná budou mít to štěstí, že je Blizzard vylosuje a vyzkouší si únorovou betu, ale většina zřejmě ne. Pojďme si tedy shrnout, co bylo oznámeno a co uniklo informačnímu embargu… Pro čtenáře, kteří původní hru ještě nedohráli připomínám, že následující řádky pojednávají o ději "po velké bitvě", čili pokud si nechtějí zkazit závěr kampaně...
Uběhlo několik měsíců po poražení „Hořící legie“ (Burning Legion) a arcidémona Archimonda. Nebyli by to ovšem Blizzardi, kdyby vítězům dobra nenechali jejich triumf pořádně zhořknout. Elfové se pod vedením arcidruida Furiona a kněžky Tyrandy vracejí do svého válkou a utrpením poznamenaného domova Ashenvale, aby svými silami přírody uzdravili zkázu, kterou po sobě Legie zanechala. Thrall, idealistický vůdce orků, se usídlil se svými válečníky v Kalimdorských pustinách a založili novou zemi, zvanou Durotar. Přeživší ze zničeného Lordareonu, v čele s čarodějkou Jainou, se též zabydleli na pobřeží Kalimdoru a postavili ostrovní pevnost Theramore, která bude chránit poslední chatrné zbytky Lidské aliance.
Ale zlo ze světa Azerothu rozhodně nezmizelo. Nemrtvá metla (Undead scourge) a její vůdce Ner’Zhul jsou po zničení Legie volní a jako mor se šíří jejich hnilobný vliv… Lich King je sice volný od nadvlády legie, ale stále je uvězněn v Ledovém Trůnu (odtud název expanze) bez fyzické formy. Kdopak bude tím hostitelem… Arthas, nový král Lordareonu, mezitím se svými nemrtvými vyhlazuje poslední náznak odporu, který by se snad pokoušel bránit jeho nadvládě. Je tu však ještě jedna bytost - démonickou silou posedlý Illidan Stormrage ještě neřekl svoje poslední slovo.
Co nás tedy čeká nového, kromě dokončení příběhu? Samozřejmě nové mapy, animace, hudba a jednotky. Ovšem i některé původní získají další schopnosti a kromě těch nových získá každá rasa i nového hrdinu! Potkáme nové neutrální jednotky (creepy) - např. mořské obry, obří želvy, nebo kostlivé orky! Co je (alespoň pro mě) jednou z nejatraktivnějších věcí, jsou úplně nové funkce, nebo možnosti, které posouvají hru více k RPG. Nyní si každá rasa bude moci dělat obchody s unikátními předměty - orkové kompenzují slabé léčení koupí lektvarů a Noční elfové zase utrácejí peníze za měsíční kameny, které změní den v noc! A navíc půjde najímat v neutrální Hospodě nové unikátní hrdiny, nicméně jejich maximální počet zatěžká limit.
Tím se dostáváme k tomu nejzajímavějšímu, novým jednotkám a hrdinům každé rasy. Přestože ještě nebyly oznámeny všechny nové jednotky, ani některé dovednosti hrdinů, víme toho již dostatek.
|

K jednotkám: lidé dostanou svojí mužnější verzi dryády, SpellBreakera. Jak jste asi pochopili, je to anti-kouzelník. Kolem jeho dovednosti Spell Immunity se také vedou diskuse, ale myslím, že na internetu o ní koluje fáma plynoucí ze špatného pochopení. V jednom preview byla tato schopnost, která tvoří AoE imunitu proti dispell kouzlům (tzv. de-buffům), popsána jako aura!!! Čili neomezeně silná. Ve skutečnosti se jedná normální kouzlo, které bude ale i tak dost silné ve spojitosti s dovedností Spell Steal. Tato auto-sesílací schopnost totiž ukradne pozitivní efekt nepříteli a daruje ho příteli.
A nakonec se setkáváme se staronovým Dragon Hawk, kterého jsme v Reign of Chaos sice měli možnost zabít, ale ne řídit. Dostane do vínku zajímavou Fog (mlha), která by měla fungovat, stejně jako Disruption web u Corsaira v SC: Brood War - tzn. AoE kouzlo, které znemožňuje jednotkám i budovám útočit!
|

|
Většina orčích hráčů si stěžuje na nedostatečné možnosti protivzdušné obrany. A tady by měl nastoupit Troll Batrider, což kromě názvu a vzhledu je vše, co víme.
|

I když nebyly oznámeny žádné nové jednotky, víme, že nemrtví budou moci oživovat Skeletal mages a Crypt Fiendi se budou moci zakopávat do země jako staří dobří zergové ze StarCraft.
Doufejme, že se v éteru nic nepokazí, a že podobně jako Brood War u StarCraftu bude i Frozen Throne téměř novou hrou. Minimálně v multiplayeru se opravdu bude od ostatních RTS lišit natolik, že označení RPS (role-playing strategy) je opravdu na místě - jako označení nového žánru. Koneckonců, o výsledku se přesvědčíme již toto léto!