Premium

Získejte všechny články
jen za 49  Kč / 1. měsíc

Stupid Invaders - nechte se zblbnout!

  12:00
Jak asi může dopadnout výlet pěti stupidních mimozemšťánků v plechovém létajícím talíři, který navíc ""řídí"" dvouhlavé Stereo? To se již brzy všichni dozvíme v nové praštěné adventuře, avšak ještě předtím bychom si vám dovolili nabídnout zcela nové informace a postřehy z hratelného dema.
Stupid Invaders

V říjnu to vypukne. Zatímco během posledního půl roku zažili příznivci adventur totální nedostatek zvlášť kvalitních her tohoto žánru (pochopitelně s výjimkou The Longest Journey), během příštích třech měsíců bychom se měli dočkat hned několika velmi slibně vypadajících titulů. Příval kvalitních adventur by se měl dostavit počátkem října, kdy se na pultech herních prodejen objeví šílená cartoon-adventura Stupid Invaders od UBI Softu.

Za tvorbou této hry však nestojí přímo UBI Soft, ale francouzská společnost Xilam, což je jakási odnož filmového Gaumontu. Ti se nechali inspirovat (alespoň ve Francii) známým animovaným seriálem Space Goofs a rozhodli se dle něj vyprodukovat až nezvykle humornou klasickou 2D point-and-click adventuru. Adventuru natolik šílenou, extravagantní, praštěnou, imbecilní a vůbec naprosto stupidní, při jejímž hraní se budete válet po podlaze smíchy! Nevěříte? Taky jsem nevěřil... dokud jsem si na vlastní riziko nevyzkoušel hratelnou demoverzi, která mě i přes svou krátkost dokázala přesvědčit o tom, že Stupid Invaders budou snad ještě komičtější hrou než byl (či stále je) samotný Monkey Island! (ojojoj, tohle ale bylo odvážně tvrzení, co?)

Stupid Invaders

Stupidní, samozřejmě v kladném slova smyslu, je už samotný příběh. Pětice praštěných mimozemšťanů - Etno, Bud, Gorgeous, Candy a Stereo :-) - se rozhodla vyrazit si na takový malý výlet po vesmíru ve své malé popelnici (rozuměj létajícím talíři). Jenomže když oni byli tak stupidní, že se svým "mercedesem" nedali přednost protiletícímu asteroidu a po téměř krvavé strážce havarovali na cizí planetě... bohužel pro ně, právě na Zemi. A jak známo, Země je plná sběratelů - ten sbírá motýly, onen zase dámské kalhotky... a jistý profesor Sakarin našel z bůhví jakého důvodu zalíbení ve sbírání zmražených mimozemšťanů. Naše pětka "vetřelců" s IQ pod 50 se tedy ocitá ve smrtelném ohrožení a vzhledem k již zmíněné hodnotě IQ padnou čtyři z nich brzy do profesorových rukou. Záchrana tím pádem visí na bedrech toho posledního zatím-ještě-unikajícího ufouna Etna. Tedy - alespoň zpočátku, protože během hry dostanete pod kontrolu postupně všech pět prazvláštních individuí... Dovedete si to představit? Ovládat hned pět idiotů najednou? Co na tom, že jsou roztomilí - Bohnice vás stejně neminou! :-)

Nekonečný humor Stupid Invaders má původ v mentalitě pěti hlavních hrdinů. Z těch vyzařuje stupidita již od pohledu - každý nich má jinou barvu pleti (tím nemyslím klasickou bílou, Stupid Invaders černou, žlutou ale například zelenou, červenou nebo fialovou), jeden je vysoký, jiný malý, některý má obrovskou hlavu a jiný zase krásně tvarovaný pivas. O jejich inteligenci jsem se již zmiňoval a tak si jistě dokážete představit, s jakým "šarmem" dokáží okomentovat jakoukoliv situaci či nějaký předmět, o vzájemných dialozích ani nemluvě. Ke všemu ještě přispívá dabing, k němuž mě nenapadá jiné přídavné jméno než "buranský". A že si ho vyslechnete docela požehnaně - ostatně 50 interaktivních postav a 2000 řádků dialogů hovoří za vše. Možnost zapnutí titulků zde samozřejmě taktéž nechybí.

Druhým naprosto charakteristickým znakem Stupid Invaders je "praštěná" grafika a animace. Znáte to - poměrně jednoduchý design lokací s křivými stěnami hrající těmi nejkřiklavějšími barvami, vzdáleně připomínající klasiku od LucasArts The Day of The Tentacle. Na první pohled se sice grafika může zdát až příliš jednoduchá, jenže postupem času zjistíte, že opak je pravdou a že by se nějaký komplikovaný grafický styl do téhle hry vůbec nehodil. Celkově hra běží v klasickém rozlišení 640x480 buď v 16-bitové nebo 24-bitové grafice a jistě nemusím dodávat, že rozdíl v počtu zobrazitelných barev je zatraceně vidět (hlavně na větších plochách jako je stěna nebo podlaha, které jsou vybarveny několika odstíny jediné barvy a při 16-bitové grafice jsou mezi jednotlivými odstíny viditelné skokové přechody).

Stupid Invaders

Stále jsem se ale ještě nezmínil o tom nejlepším, s čím na nás Stupid Invaders vyrukují. Ano, jsou to animace. A vypadají opravdu fantasticky! Ať už se jedná o in-game animačky jako je chůze mimozemšťánků a jejich manipulace s předměty, nebo full-motion video sekvence, vše je opravdu precizní, naprosto plynulé a až po okraj nabité humorem. Ostatně co se taky dalo čekat jiného, když na animacích pracoval stejný tým, který vytvořil i původní televizní seriál Space Goofs, že ano. Hra samotná bude doslova přecpána animovanými videi (v důsledku čehož se jen tak tak vměstná na 5 CD), což ale nebude v žádném případě na škodu - ostatně kdybyste viděli například odstřelovaní čápa komínem nebo divokou jízdu splašené motorové sekačky, dali byste mi zapravdu. Všechny tyto vizuální hody jsou samozřejmě stylově doplněny obrovským počtem "stupidních" zvukových efektů a "stupidní" orchestrální hudbou, takže doslova filmový zážitek je předem zajištěn.

Řekněme si ale nyní něco o herním interface a o ovládání. Přestože autoři o Stupid Invaders hovoří jako o 3D adventuře, ve skutečnosti je to klasická 2D hra s renderovanými lokacemi ovládaná výhradně myší. Každá z více než 120 lokací je potom zobrazena v průměru ze čtyř různých pohledů, Stupid Invaders které se automaticky přepínají podle toho, kam se svojí postavičkou vkročíte. Jenže právě v tomto systému shledávám asi jediný vážnější nedostatek hry - abyste totiž odhalili všechny možné pohledy na každou lokaci (což je nezbytně nutné k objevení klíčových interaktivních předmětů), musíte postavičku prohánět po všech koutech na všech lokacích, jinak vás nemine řada naprosto zbytečných zákysů. Přestože demoverze byla poměrně krátká, dostal jsem se do podobného problému hned dvakrát, což mi upřímně řečeno dvakrát po chuti nebylo.

Vraťme se však zpět k ovládání. To je ve své podstatě naprosto klasické a intuitivní - veškeré interakce se provádějí pouze kurzorem myši ve tvaru ruky, který je navíc slušně animován a mění se dle typu možné interakce s předmětem (jsou celkem čtyři - prozkoumej, seber, použij a mluv). Inventář se sebranými předměty pak vyvoláte mezerníkem a objeví se v dolní části obrazovky.

Tak co, jaké mínění o této hře se mi ve vás podařilo navodit? Stupid Invaders Stupidní? Tak to je přesně to, co jsem chtěl! Nenechte se ale zmást - přestože je Stupid Invaders naprosto stupidní hra, jeví se téměř po všech stránkách naprosto precizně a já od ní očekávám naprostou komediální bombu. A jsem si naprosto jist, že se tentokráte má očekávání naplní bezezbytku. Pochybujete? Však jen počkejte - v říjnu se ukáže!

Ve zkratce:

  • stupidní klasická adventura
  • se stupidním příběhem
  • s pěti stupidními mimozemšťany
  • s naprosto stupidní grafikou a animacemi
  • a neuvěřitelně stupidním humorem, který rozesměje i hrobaře s mnohaletou praxí

  • Autor:
    • Nejčtenější

    S černým samurajem v Japonsku tvrdě narazili. Vydavatel se omlouvá

    Připravovaná hra Assassin’s Creed Shadows zasazená do feudálního Japonska vyvolala nevoli zejména...

    Zaplatil půl milionu, aby si mohl chvíli zahrát s populární streamerkou

    Fanoušek vydražil v internetové aukci možnost zahrát si počítačové hry s populární streamerkou...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Hráč dostal ban na deset let, hned po návratu navázal na původní hádku

    Uživatel oblíbeného internetového fóra Something Awful dostal v roce 2013 zákaz na sto tisíc hodin...

    Máme se obávat? Nejočekávanější hra údajně nemusí být tak dobrá

    Bývalý vývojář ze studia Rockstar odhaduje, že příští díl série Grand Theft Auto nebude zas takový...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    RECENZE: Nobody Wants to Die je kyberpunková detektivka jako řemen

    Sci-fi adventura Nobody Wants to Die je poctou mnoha filmovým i herním klasikám, zároveň ale...

    Roblox má problém s pedofily, přiznávají už i jeho provozovatelé

    Rozsáhlý článek magazínu Bloomberg poodhalil odvrácenou stranu populární herní platformy Roblox,...

    Fortnite zmizí z obchodu Samsungu, objeví se ovšem jinde na iOS i androidu

    Společnost Epic, která provozuje komerční megahit Fortnite, se podělila o své plány ohledně...

    Vyšla obří modifikace Falloutu 4, fanoušci na ní dělali přes pět let

    Po mnoha odkladech vyšel neoficiální datadisk pro hru Fallout 4. Poprvé v historii série se v něm...

    Máme se obávat? Nejočekávanější hra údajně nemusí být tak dobrá

    Bývalý vývojář ze studia Rockstar odhaduje, že příští díl série Grand Theft Auto nebude zas takový...

    Můj syn Xavier zemřel, říká Musk o transgender dceři. A chce zničit „virus woke“

    Miliardář Elon Musk tvrdí, že byl podveden, když dovolil svému synovi stát se transgender ženou. V rozhovoru s...

    Ruská kráska Sofja Lebeděva šla donaha v seriálu Vikingové: Valhalla

    Bývalá gymnastka Sofja Lebeděva (30) potěšila fanoušky seriálu Vikingové: Valhalla, když se v jedné ze scén nového dílu...

    Sto tun obilí za hodinu. Na Hané mají výjimečný kombajn, jeden z patnácti na světě

    Až sto tun obilí dokáže za hodinu sklidit nový kombajn CR11 firmy New Holland, který vyjel do obilných lánů v okolí...

    Rozvádím se, oznámila dubajská princezna na Instagramu manželovi a jeho milenkám

    Dubajská princezna Mahra (30) a její manžel šejk Mana Bin Mohammed Al Maktúm (25) se po loňské svatbě rozvádí. Dcera...

    Olympiáda je festival sexu pro sportovce, potvrzují bývalí účastníci

    Olympijská vesnice mi dala za dva týdny víc sexu než zbytek mého života, tvrdí bývalý olympionik Matthew Syed....