|
Řekněte, kdo by nechtěl být takovým superhrdinou, jaké bylo možné vidět v dnes čím dál tím více rozšířených komiksových filmech jako je X-Men, Spiderman, Batman, Superman a dalších. Jedná se o hodně zajímavou nabídku a je těžké najít někoho, kdo by jí s lehkým srdcem odolal, a to i přesto, že se zde žádné licence konat nebudou a vše bude dokonalým výmyslem tvůrců a samotných hráčů, kteří si mohou vytvořit hrdinu takřka podle svých nejodvážnějších představ. A věřte, že se v City of Heroes vyřádíte dostatečně! Hra by totiž měla obsahovat dosud nevídaně komplexní tvorbu vlastního charakteru. Na výběr bude jak široká nabídka vzhledu v oblastech hlavy, trupu, pasu, nohou, chodidel i dalších pro hrdinu neméně potřebných partií. Ještě větší volnosti bychom se měli dočkat ve volbě samotných vlastností a schopností, nad nimiž každý správný hráč RPG stráví nějakou tu hodinu, a to nežertujeme. Tvorba postavy by měla být jednoduše klíčovou a jako takové se jí bude věnovat patřičná pozornost a jejímu generování bude věnován jakýsi statut minihry a nabízí se i možnost vyreparování této části ven ze hry, jelikož i v takovém případě se s ním vyřádí množství hračiček, jelikož něco takového jako je vytvoření vlastního unikátního kostýmu jen tak někde nenajdete. V City of Heroes půjde o hodně důležitý, hlavně pak poznávací prvek a prý bude hodně těžké narazit byť jen na dvě podobné postavy, což sice nezáleží tak úplně na autorech, ale o obří variabilitě to už něco vypovídá. Nemusím pak připomínat, jakou radost zažijete, když se váš charakter objeví na titulní stránce místních novin s patřičně bulvárním titulkem, jenž bude většinou vypovídat o nějakých vašich hrdinských činech, na nichž bude hra z velké části spočívat. Po všech těchto radovánkách zbývá již jen navolení rasy, jež jsou známy zatím jen dvě, a to lidská (samozřejmě v obou známých variantách) a jakýchsi Gargantuanů. Nevypadá to sice, že by ještě nějaké měly přibýt, ale vzhledem k rozsáhlým možnostem vytvoření unikátní postavy si dovolím tvrdit, že je to i jedno.
Ale nebude to jen vzhled, co půjde komplexním editorem vytvořit. Mnohem důležitější by mělo být samotné zaměření charakteru, což do značné míry ovlivní hráčův pozdější osud, jelikož právě na nejrůznější vlastnosti a schopnosti se budeme muset plně spoléhat. Na výběr je pět jakýchsi původů, chcete-li elementů, od nichž se pak odvíjí další vývoj postavy. Základní rozlišení jsou tato: vědecký, technologický, mutantní, magický a přírodní typ. Podle toho, jaký si vyberete, dostanete další všemožné bonusy a do značné míry je jím přeurčen další rozvoj vašeho virtuálního ega. Další věcí, která vyžaduje volbu je výběr vhodného archetypu. Ty jsou tentokrát pouze čtyři, ale styl hry ovlivní o to více, a proto se především v této fázi vyplatí vybírat pečlivě, ostatně jako v jiných onlinovkách v této fázi, jež v City of Heroes suplují již notně obnošená povolání či zaměření. Blaster je vynikající v útočných fázích, ovšem jeho obrana by se dala nazvat přinejmenším děravou. Defender, jak už název napovídá, oplývá vynikajícími brněními a bonusovými obrannými čísly, navíc není zcela k zahození ani co se týče útoku na dálku, v bojích „na meče“ však nemá šanci obstát. Tanker je jakýmsi kompromisem a jako takový se hodí nejvíce k začínajícím hráčům, jelikož na jeho budoucím vývoji se nedá nic moc zkazit a jeho síly jsou takřka rovnoměrně rozděleny mezi nejdůležitější vlastnosti i schopnosti. Je ale dost možné, že si s ním neužijete tolik legrace jako s omezeněji zaměřenými postavami, ovšem to už je spíš otázka aktuální chuti. Poslední možností je Scrapper, s nímž se vyřádí hlavně ti, kdož se při bojích protivníkovi rádi dívají přímo do očí využívaje hlavně chladných zbraní.
Výběr archetypu striktně určí, k jakým speciálním silám budete mít přístup a výběrem jednoho se již nedostanete k hrdinským schopnostem dalšího. Síly, chcete-li schopnosti, v nichž jste dobří se dělí na dvě skupiny a sice primární a sekundární. Primární vlohy jsou pro ten který archetyp opravdu typické a jejich využívání se stane vaším denním chlebem. Například pro Blastera se jedná o ohnivý, ledový či třeba energetický výstřel. V oblasti sekundárních schopností je daná postava ještě stále velice silná a rozhodně se za jejich využití nemusíte ani v nejmenším stydět. Primární i sekundární vlastnosti jsou uzavřeny v jasně daných balíčcích po devíti a vzhledem k tomu, že se diametrálně liší, můžete se těšit i na velkou výzvu v podobě rozehrání hry za jiný archetyp, jelikož v kombinaci s výše zmíněnými původy půjde o několik naprosto odlišných zážitků a vzhledem k tomu, že na jedno placené konto budete mít možnost rozehrát více postav najednou, tak se jedná o zcela jasnou volbu, jíž by byla velká škoda i chyba nevyužít. Dohromady bude rozličných sil asi na padesát kousků a všechny budou stoprocentně použitelné, na žádné zmetky odhozené v koutu se zde nehraje. Autoři zároveň slibují, že i co se týče vlastností, půjde vlastní charakter nějakým způsobem výrazněji odlišit od stále stejných kombinací a to nejen distribuováním zkušenostních bodů při postupu na další úroveň, jež ve hře samozřejmě také budou obsaženy. Co by to bez nich bylo za RPG, navíc ještě masivní, že? O tomto odlišení se toho zase tak moc neví, tudíž je třeba věřit slibům tvůrců, kteří však mají již tak velké zkušenosti, že jsou něčeho podobného zcela určitě schopni.
City of Heroes se odehrává v hrdinském městě Paragon, které je momentálně sužováno nepřátelskými rasami a zločin je vůbec na každém kroku. Ideální to místo pro hrdinské činy. Po rozsáhlém městě samozřejmě můžete zcela volně pochodovat a čas od času se zapojit do nějakého toho problému vyžadujícího rychlé řešení. Takřka všude jsou vykrádány banky či konány jiné zločinnosti. Jedná se veskrze o jednoduché potyčky, které poslouží spíše nováčkům v získávání tolik ceněných zkušeností, za jejichž pomoci se mohou alespoň trochu vyrovnat svým silnějším kolegům, kteří si samozřejmě také mohou střihnout nějaký podobný hrdinský čin tohoto ražení, avšak již spíše jen jako takovou bokovku, jelikož jejich hlavním posláním bude vyčištění Paragon City a jeho okolí (což je v tomto komiksu vlastně celý svět) od nejproradnějších zloduchů majících jak už to tak bývá nehezké mocenské choutky, které jsou tentokrát reprezentovány invazí nepřátelských mimozemšťanů, což zapříčiní, že si nenápadní lidé jako jsou otcové od spokojených rodin opět musí nasadit svůj hrdinský háv, který mají schovaný hluboko pod postelí a jistě se již zařekli, že ho nikdy více nepoužijí, a pustit se do boje proti síle, jíž se žádná obyčejná armáda nemůže vyrovnat . Příběh je docela propracovaný a již dnes si ho můžete ze značné části vychutnat na domovských stránkách projektu. V samotné hře pak bude tento i do jisté míry ovlivňovatelný hráči, což rozhodně není pravidlem, a proto to potěší ještě o něco více. Kolotoč dění se roztočí v případě, že na svá bedra začnete brát důležité zakázky od NPC postav pojmenovaných jako Kontakty. Budou zde i méně závažné questy zadávané například novináři či policejními komisaři a vůbec se nemusíte držet té hlavní dějové linky. I tak si užijete velkou porci zábavy. Velkou předností Paragon City by měla být jeho uvěřitelnost, jelikož všude budou lidi starající se jen o sebe, kteří žijí zcela normálním způsobem a hrdiny berou jen jako jakési silnější strážce pořádku. Potěší i provoz navozující atmosféru pravého velkoměsta.
Herní svět by měl být rozdělen do mnoha zón, ostatně tak, jak to známe z jiných podobných titulů. Některé budou vhodné pro rozcvičku nováčků, jiné vyžadují tu nejvyšší obezřetnost i od zkušených borců vybavených těmi nejnamakanějšími silami, jaké si jen dovedete představit. Podobné lokace však budou spojeny především s příběhovou linkou, měly by se tedy nacházet spíše za městem, kam oko obyčejného úředníka nedohlédne. Ti se naopak budou bavit v hazardní zóně, jež je podhoubím zločinu a jako takové se vyplatí věnovat velkou pozornost, jelikož se zde vyskytují proradné živly, jejichž zneškodněním přibudou na konto hráče jak peníze v podobě vypsané odměny, tak i tolik ceněné zkušenosti, bez nichž si proti aliením monstrům neškrtnete. Mnoho hráčů jistě zajímá, zda si budou moci zahrát i za padouchy, ale ty musím bohužel zklamat, jelikož v základní verzi to přístupné rozhodně nebude, tudíž se musíme rozloučit i s kontroverzními boji mezi hráči, které někteří z nich milují a jiní, převážně ti začínající, nenávidí. Tvůrci si tím zřejmě chtějí ušetřit práci, poněvadž implementace podobných prvků je problematikcká v jiných onlinovkách, natož pak v té zaměřené na hrdiny. Potěším však alespoň tím, že PvP není na vedlejší kolej odstaveno na pořád a již dnes probíhají diskuze v jaké podobě by mělo být přítomno. My se ho pak dočkáme formou nějakého toho add-onu, ať už placeného či volně stažitelného. Rozhodování bude dozajista ovlivněno i ekonomickou úspěšností, ale v této oblasti bych se o City of Heroes rozhodně nebál, protože již dnes patří k nejočekávanějším MMOG a to právem.
I, možná především, na bojích bude záležet úspěšnost této onlinovky. NCSoft si toho je vědom, a proto chystá jeden z nejintuitivnějších bojových systémů, což můžeme jedině s povděkem kvitovat. Stačí jen nakliknout nepřítele, vstoupit do bojového módu a již můžete používat všemožné skoky, útoky i speciální schopnosti, které jsou přístupny na několika málo klávesách. Jak vidíte, pro přehlednost a jednoduchou ovladatelnost je děláno hodně, za což můžeme být rozhodně vděční, protože nic nedokáže znechutit více než nepovedený interface. Protivníci jsou nehledě na jejich příslušnost k té které frakci rozdělení na čtyři třídy. První je veskrze slabá a vhodná pro nováčky či jako rychlé zkušenostní sousto pro ostříleného matadora. Již druhá skupina však dá i těmto zabrat a svými schopnostmi se jim takřka vyrovná. Příslušníky třetí grupy osamocený hrdina porazí jedině s obrovskou kopou zkušeností a umu. Těch ve hře tolik nebude, tudíž je nutné vydat se na podobné existence v partičce. No a čtvrtá skupina obsahuje již opravu ty nejvytvrdlejší protivníky, na jejichž pokoření je někdy i deset hrdinů málo. Superhrdinové neumírají, proto jsou, jakmile se ukazatel jejich zdraví přiblíží nule, teleportování do špitálu, kde sice za léčení zaplatí poplatek v podobě srážky zkušeností, ale mohou se zase pustit do boje. Tito borci nepotřebují ani příliš mnoho zbraní či brnění, takže bylo třeba najít nějakou jinou odměnu za zlikvidování nepřátel. Jedná se o tzv. inspirace, které mohou v případě aktivování zvýšit například útočné číslo. Jejich používání bude omezené, přesto by však mělo být důležitou součástí taktiky. S přibývajícími zářezy na pažbě vám bude růst i vliv, který se dá využít například pro postavení vlastní sochy na hlavním náměstí města, na niž pak můžete být náležitě pyšní. Důležitou součástí je i možnost vytvoření klanu či menší skupiny, která si může za společné peníze zakoupit byt, chcete-li skladiště či velín. V takovém případě je možné nadesignovat i klanový kostým s pěkným emblémem, který budou nosit příslušníci guildy. Pokud budete součástí jednoho z vládnoucích klanů, dostane se vám zaslouženého respektu, uznání a budete váženým občanem Paragon City.
Grafika se dá popsat jako komiksová, ovšem nečekejte žádné cel-shadingové technologie, autoři si vystačili s klasikou a nutno říci, že vypadá více nežli jen povedeně. Prostředí jsou krásně detailní, budovy mají kvalitní textury, postavy ještě lepší modely s povedeným rozpohybováním. Vše na první pohled vypadá tak nějak povědomě, ale nejedná se o nudný realismus, o který se snaží jiné hry, grafika City of Heroes je prostě svá a je tomu tak jedině dobře. Samozřejmostí jsou nejmodernější grafické efekty. Hudba se dá v této fázi jen těžko komentovat, ale vsadil bych se, že budou vybrány rovněž vhodné motivy.
Dohromady vypadá City of Heroes hodně nadějně a patří mezi potenciálně nejlepší MMOG a to i v tak velké konkurenci ještě větších jmen jako World of Warcraft, Middle Earth Online atd. Obrovské možnosti spojené s tvorbou postavy, pěkné město a do hloubky jdoucí příběh, který se časem stane i mytickým a obsahuje spoustu tak potřebných frakcí, to vše se postará o nenahraditelnou atmosféru, jíž by bylo škoda v dubnu letošního roku propásnout. Jen budete muset jednou měsíčně vysolit 10-15 dolarů, ale co to v dnešní době je, že?
Index očekávání: 9/10
|