|
Auto Assault je tedy společným projektem týmů NCsoft a NetDevil, jenž přenáší tisíce hráčů do světa, kde hlavní roli hrají nabušené vozy, mimozemští vetřelci, kuriózní mutanti s neuvěřitelnými schopnostmi všeho druhu, zákeřně nastražené výbušniny, proklatě velké bouchačky a rychlá a zatraceně horká akce.
Zdivočelá země
Auto Assault je tedy společným projektem týmů NCsoft a NetDevil, jenž přenáší tisíce hráčů do světa, kde hlavní roli hrají nabušené vozy, mimozemští vetřelci, kuriózní mutanti s neuvěřitelnými schopnostmi všeho druhu, zákeřně nastražené výbušniny, proklatě velké bouchačky a rychlá a zatraceně horká akce. Konkrétní úvod do děje hovoří o tom, že v blíže nespecifikované budoucnosti zaútočily na Zemi početné síly velmi dobře vyzbrojených zástupců nepozemské inteligence. Chabá obrana padá a planeta je zdevastována. Mimozemšťané se nezajímají o nic, co by jim lidé mohli nabídnout, rozhodli se Zemi teraformovat a přizpůsobit obrazu svému - a v jejich ekosféře nemá druh homo sapiens sapiens své místo. V průběhu tohoto procesu se pak rozpoutává mezi zbytky přeživších lidí divoká a zuřivá válka o to, zda a jak má zeměkoule padnout do rukou nelítostných vetřelců. V zásadě se zástupci původního života dělí na tři radikální frakce. První z nich tvoří "čistokrevní", lidé, kteří přežili invazi v protiatomových krytech a nyní se snaží zastavit na povrchu partyzánským bojem teraformaci planety a pozabíjet okupanty.
|
Opravdu akční onlinovka
Samotná hra se nebude v ničem podobat spíše rozvážným MMORPG. Půjde o skutečně rychlou akci, jež však bude zároveň dostatečně komplexní. Její součástí kupříkladu bude i výroba předmětů, jen místo kování mečů či brnění se budou usedleji založení hráči snažit o vyrobení co nejlepšího motoru, karosérie či třeba střešního kulometu. Na komplexnosti hře přidává šíře světa, v němž se bude odehrávat, možnosti boje mezi hráči (v rámci jedné frakce to bude možné jen ve speciálních arénách, což navozuje dojem jen tak "mimochodem" implementovaného Destruction Derby) a velké množství úkolů. Ty budou zčásti generovány náhodně, zčásti budou součástí kampaně pro každou ze zúčastněných frakcí. Samozřejmostí je průběžné zvyšování užitečných dovedností pro přežití ve falloutovské divočině. Některé prvky vyplývající z online založení hry a jejich řešení jsou však stále nejasné - vzhledem k faktu, že hráči budou po většinu času navzájem separováni v obrněných vozech a často pojedou plnit úkoly vyloženě po vlastní linii, zbývá jen málo prostoru na různé grupování, gildy, spolky, nebo třeba jen partičky vyrážející společně za dobrodružstvím.
Ve městě kulometné kulky zametají s omítkou, boří zdi a ničí ještě stojící domy, lampy či telefonní budky, v lese jazyk plamenometu jen lehce oblízne vegetaci a ta vzplane jako olejem nasáknutá pochodeň.
Pach spáleného masa
Autorům nelze upřít velkou fantazii při tvorbě prostředí a možností pro hráče. Ukázka z E3 nabízela pohled na jedno z vozidel Biomeků, Astimiax 5000, menší, ale agilní vozítko se dvěma zbraňovými pozicemi vpředu a vzadu na kapotě (přičemž hráč ovládá první jmenovanou, druhou pak automaticky střílí počítač). Vývojáři předvedli spektakulární souboj Astimiaxe a jeho biomechanického řidiče se třemi terraformovacími stroji. První byl zničen v troskách města, další padl během ohnivé bitvy v lese a poslední doplatil na nečekanou přeměnu soupeřícího řidiče - z člověka za volantem se během pár okamžiků stal obrněný bitevní robot, jenž krom jiných výhod získal i imunitu proti nepříjemným vlivům již pro mimozemšťany upraveného prostředí. V něm obyčejní lidé ztrácejí část zdraví, neboť je pro ně zdraví škodlivé, mechaničtí roboti a hlavně mutanti se tudy však mohou pohybovat bez obtíží. Z ukázky bylo patrno několik pozitivních věcí. Jednak variabilita zbraní a možnost jejich vlivu na terén: ve městě kulometné kulky zametají s omítkou, boří zdi a ničí ještě stojící domy, lampy či telefonní budky, v lese jazyk plamenometu jen lehce oblízl vegetaci a ta vzplála jako olejem nasáknutá pochodeň. Boj v Auto Assault se zdá být až nečekaně živý, dynamický a různorodý.
Hra disponuje fyzikálním enginem Havok 2, díky němuž je možné vytvořit naprosto zničitelné a interaktivní prostředí.
Další Garriotova revoluce?
Je evidentní, že se Auto Assault může stát onlinovkou naprosto revoluční a typově odlišnou od současných všemožných variací na fantasy RPG. Velkou práci při tom odvádí jednak fantazie tvůrců, kteří navrhli opravdu nový systém, nicméně neméně se na výsledku projevují moderní použité technologie. Kupříkladu hra disponuje fyzikálním enginem Havok 2, díky němuž je možné vytvořit naprosto zničitelné a interaktivní prostředí, efekty klimatu a momentálního počasí, či projevy základních zákonitostí (oheň šířící se lesem, kouř) - přitom využití těchto efektů bude důležité pro úspěch v bojích. Pravdou nicméně je, že dokonale optimistický závěr není tentokrát ihned na místě. Ačkoliv je Auto Assault rozhodně jednou z nejslibnějších MMO her posledních měsíců, autorům zbývá vyřešit mnoho problémů nejrůznějšího rázu. O tom, že hratelnost vyváží dlouhý a pečlivý betatest, asi není sporu, nicméně bude zajímavé sledovat, jak chtějí autoři při proklamované grafické nádheře
a detailní fyzice srazit hardwarové nároky a zejména nároky na připojení.
Právě dynamická a akční hratelnost, jež je hlavním kladem a trumfem, s nímž se tiskoví mluvčí NCsoftu vytahují na každém kroku, může velmi utrpět v případě častých lagů a pomalých pingů na herní servery. Pokud by se i s těmito nesnadno řešitelnými obtížemi vývojáři vypořádali se ctí, mohli bychom se po Ultimě Online, jež v podstatě spustila obrovský zájem o fantasy MMORPG, dočkat další revoluce v oblasti internetového hraní z rukou legendy historie interaktivní zábavy, Lorda Britishe alias Richarda Garriota...
Index očekávání: 9/10