Pillars of Eternity 2 se loučí s tradicí. Mohlo k tomu dojít už dříve

  18:04aktualizováno  18:04
Popis druhého dílu Pillars of Eternity na první pohled může působit tuctově. Je to klasické pokračování ve stylu „větší, lepší, propracovanější.“ Ale pokud vezmeme v potaz, že recenze první díl nezvykle chválily, nezní to jako špatný recept na úspěšné pokračování.

Pillars of Eternity II: Deadfire | foto: Obsidian Entertainment

Neplatí však, že by ve všech ohledech hra jen bobtnala. Maximální počet postav ve skupině klesne z šesti na pět. Vývojáři se tak rozhodli opustit tradici vytvořenou hrami jako Baldur’s Gate. Důvodem jsou lépe zvládnutelné souboje a přehlednější obrazovka.

Je to však krok, který zvažovali už u prvního dílu. A odradil je fakt, že hru propagovali jako duchovního následovníka tradičních her na hrdiny, ve kterých skupinu vždy tvořilo šest hrdinů.

Tvůrci slibují možnost přenášet postavy z prvního dílu, což ovlivní události v Pillars of Eternity 2. Nepočítejte s tím, že by každé rozhodnutí v „jedničce“ mělo dopad i na druhý díl, ale u těch zásadnějších to pocítíte.

Pillars of Eternity II: Deadfire
Pillars of Eternity II: Deadfire
Pillars of Eternity II: Deadfire
Pillars of Eternity II: Deadfire

Pillars of Eternity II: Deadfire

Změn doznají také nehráčské postavy, jejichž aktivity tentokrát budou záviset na denní hodině. Nebudou proto celý den postávat na jednom místě, a úkoly díky tomu bude možné řešit více způsoby v závislosti na tom, kolik právě bude hodin.

„Není to jen o tom, že lidé budou chodit do práce a domů. Například stráže se v odlišnou dobu mohou chovat jinak, což vám umožní postup, který by jinak nepřipadal v úvahu,“ řekl ředitel vývoje Josh Sawyer pro magazín PC Gamer.

Pillars of Eternity 2 je v současné době možné podpořit v komunitním financování Fig, do jehož konce zbývá ještě 15 dnů.

Cílem bylo vybrat alespoň 1,1 milionu dolarů a v době psaní článku lidé přispěli už více než 2,4 milionu dolarů. Fig navíc kromě tradičního příspěvku za odměny umožňuje se na hře podílet i jako investor.

Autor:
 

Nejčtenější

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Třicet jedna her na zpříjemnění zimních měsíců

Kona

Vánoce a Silvestr jsou sice za námi, ale jelikož zima tu s námi ještě nějaký čas pobude, neuškodí připomenout si...

RECENZE: Upřímný názor na PlayStation Classic s dvacítkou minirecenzí

PlayStation Classic

Na novodobou verzi PlayStation jedničky se čekalo s nadšením, které však po jejím vydání rychle opadlo. Že to není...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

Třicet minut hrůz i nadšení. Dojmy z demoverze remaku Resident Evil 2

Resident Evil 2 (2019)

Remake hororové klasiky Resident Evil 2 se nezadržitelně blíží. Kdo už se nemůže dočkat vydání, najde dočasnou útěchu v...

Další z rubriky

Nic násilnějšího než nový trailer k Mortal Kombatu 11 jen tak neuvidíte

Mortal Kombat 11

Nový díl Mortal Kombatu sice příliš novinek nepřinese, ale fanouškům nabídne přesně to, co mají na sérii nejraději....

Kartičky od Valve netáhnou, Artifactu rychle ubývají hráči

Artifact - The Dota Card Game

Pokud odhlédneme od zvláštně nastaveného platebního modelu, je karetní hra Artifact vcelku povedenou záležitostí. Jenže...

Bezpečnostní agentura se chce přiživit na úspěchu Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

Společnost Pinkerton Consulting & Investigations, Inc., jejíž kořeny sahají až do roku 1850, zažalovala vydavatele...

Najdete na iDNES.cz