Společnost Sandvine, zabývající se analýzou internetových dat, přinesla zajímavou statistiku aktuálních internetových trendů (kompletní znění můžete nalézt na této adrese).
Z prezentovaných dat bude hráče nejvíce zajímat, které hry dlouhodobě nejvíce zatěžují internetovou infrastrukturu. Pokud byste čekali, že to bude aktuální hit Fortnite, byli byste na omylu. V celosvětových číslech totiž stále vládne téměř deset let stará MOBA League of Legends, která je podle Sandvine zodpovědná za plnou čtvrtinu veškerého herního provozu. Až s hlubokým odstupem ji následují právě Fortnite (14 %), Overwatch (12 %), Minecraft (7 %) a PlayerUnknown’s Battlegrounds. Do první desítky se ještě vešly hry Destiny, World of Warcraft, Warframe, Black Desert Online a Clash of Clans.
Tato čísla však kromě popularity vyjadřují i vlastnosti herního kódu, a tak z nich nelze dělat žádné větší závěry. Na počet hráčů totiž stále vede fenomenální Minecraft.