Že se v dílnách DMA Design už nějakou dobu připravuje třetí díl série GTA, to už jste jistě zaznamenali. Automobilové honičky a styky s kriminálním podsvětím si získaly mezi hráči tak velkou oblibu, že když se v DMA rozhodovali, zda se pustit do něčeho nového, nebo zda oživit něco starého, bezkonkurenčně zvítězila druhá možnost. Je ale vidět, že autoři zároveň velmi chvályhodně zavrhli tu eventualitu, která by počítala pouze s nějakými drobnými předělávkami a pustili se rovnýma nohama do nějaké větší akce.
Pokud jste na pochybách, co si představit pod pojmem „větší akce“, pak rozhodně především přechod do třetího rozměru. Jak okolní obrázky napovídají, pryč je doba ptačí perspektivy a nastupuje vláda 3D. Konkrétně je použita perspektiva z pohledu třetí osoby, která umožňuje nevídané věci - například to, abyste se svým hrdinou pěkně vystoupili z auta a prošli se po světě, který jste doteď znali jen z výšky. Pochopitelně to bude mít své nesporné výhody - například když už budete mít těch drzostí od místní policie dost, prostě si připravíte svoji baseballovou pálku, zaparkujete někde u kraje svoje autíčko a pak už jen počkáte, až půjde nějaký ten příslušník kolem. Mimochodem, když už jsme nakousli tu pálku, kromě ní bude možné sejmout své protivníky třeba i plamenometem, Molotovovým koktejlem, raketometem, granáty a dokonce, pokud si tak věříte, i holými pěstmi.
Liberty City, v němž se budete pohybovat, se dělí na tři hlavní části - průmyslovou zónu, komerční zónu a rezidentskou část pro obyvatele. Každá z nich má nejen vlastní, odlišné budovy (což je tak nějak jasné - těžko by se nám autoři snažili namluvit, že továrny vypadají zvenku stejně jako rodinné vilky), ale potkáte tam i jiná auta a jiné obyvatelstvo. Na začátku nepočítejte s tím, že byste se mohli podívat do jakékoliv části města - teprve až s vaším postupem se vám budou otevírat nové lokality, takže než se vám zpřístupní celé město, chvíli to potrvá.
Další zajímavou informací je počet aut, která se budou po Libert City prohánět. Jejich množství by se mělo vyšplhat na nějakých padesát, přičemž každý typ má jiné jízdní vlastnosti. bude zkrátia rozdíl v tom, zda nasednete do džípu, sporťáku, autobusu nebo náklaďáku (nemluvě o požárnickém či záchranářském vozidle). Pokud byste se náhodou s některým z výše jmenovaných vozítek dostali v přeplněných ulicích Liberty City do zácpy, není nic snadnějšího než se vykašlat na silnici a použít k přepravě vlakovou či lodní dopravu.
Co se týče samotné náplně hry, pak misí se pro vás chystá kolem osmdesátky, přičemž v tomto čísle nejsou započítány menší postranní úkoly. Abyste se ale jen tak bezcílně nepotáceli od mise k misi, je celá hra pospojována příběhem, který vás nutí šplhat po gangsterském žebříčku výš a výš a stejným směrem se posouvá i laťka obtížnosti vašich zadání.
Z dalších sympatických vlastností GTA 3 zmíním ještě fungující cyklus dne a noci (některé mise se dají úspěšně splnit jen v určitou denní či noční dobu), fungující počasové efekty jako déšť, mlha, hromy a blesky (na mokré vozovce se vám pojede hůř) a fungující zalidnění ulic (po nichž si všichni spěchají za svým životním cílem).