Když Microsoft loni koupil gigantické herní vydavatelství Activision Blizzard, pod které spadají zvučné značky Call of Duty, Warcraft či Candy Crush, mnozí fandové, a dokonce i zaměstnanci doufali, že pomůže kdysi milovanému studiu postavit se opět na nohy.
Bylo jasné, že v rámci slučování společností dojde i k propouštění, protože mnohé pozice se překrývají. Když ovšem prosáklo, že Microsoft propustí osm procent lidí ze své herní divize, zejména právě v Activision Blizzardu, ukázalo se, že výpověď nedostávají jen komunitní manažeři a týmy podpory, ale i grafici, designéři a programátoři.
Propuštěn byl prakticky celý tým, který pracoval na dosud neoznámené survival hře, více než polovina týmu Overwatch a prozatím nespecifikované množství lidí pracujících na Diablu a Hearthstone. Ušetřeni zůstali zřejmě pouze lidé starající se o World of Warcraft. Co se lidí mimo Blizzard týče, propouštělo se ve všech týmech pracujících na střílečkách Call of Duty. Objevují se také zprávy, že Microsoft zrušil celé oddělení zajištující vydávání fyzických her na Xbox.
Vraťme se ovšem k surival hře Blizzardu, která vznikala od roku 2017. Podle známého insidera Jasona Schreiera, kterého se mnozí zaměstnanci Blizzardu ptali, zda netuší, jestli i oni budou vyhozeni, mělo jít o hru ve stylu Minecraftu či Rustu. Jen odladěnější a s menším počtem bugů.
Největším zádrhelem během vývoje byla technická stránka, respektive engine. Prototyp vznikl na Unreal Enginu, nicméně vedení Blizzardu nařídilo přejít na interní engine Synapse (vyvinutý pro mobilní hry). Ambicí tvůrců bylo vytvořit obrovské mapy, po nichž se pohybuje až sto hráčů. Zavedení nové technologie ovšem probíhalo velmi pomalu a bolestně, ostatně prototypování obsahu dál pokračovalo v Unreal Enginu.
Část zaměstnanců věřila, že jim Microsoft umožní přejít zpět na Unreal Engine. Ostatně i přes všechny problémy dělali pokroky a lidem, kteří měli možnost ranou verzi hry vyzkoušet, se líbila, uvedl Schreier. Nicméně vydání bylo ještě dost vzdálené, hovořilo se nejdříve o roku 2026. Microsoft tak v projektu zřejmě neviděl příliš velký potenciál, zejména když vlastní špičku v žánru – Minecraft. A tak byla surival hra Blizzardu zrušena.
Velká propouštění a zánik studií jsme zařadili mezi pět špatných zpráv roku 2023. Leden ještě ani neskončil a v herním průmyslu už přišlo o práci 60 procent lidí z toho, co loni za celý rok. Například Riot letos propustil 11 procent své pracovní síly (530 zaměstnanců), včetně vydavatelské části Riot Forge. Skončí tak vydávání menších her ze světa League of Legends typu Ruined King.