Britský úřad pro ochranu hospodářské soutěže (CMA) původní návrh zablokoval z obavy, že Microsoft získá dominantní postavení v cloudovém hraní. Microsoft kvůli tomu prodal práva na streamování her Activision Blizzardu na příštích patnáct let Ubisoftu (víc jsme psali zde). Nový návrh regulátora obměkčil a obchod v září předběžně schválil. V pátek vydal finální verdikt.
„Na základě tohoto ústupku CMA souhlasil s tím, že se bude transakcí znovu zabývat, a v srpnu zahájil nové šetření. To bylo dnes ukončeno a CMA tuto zúženou transakci schválil,“ uvedl regulátor.
„Nová dohoda zabrání Microsoftu v zablokování konkurence v oblasti cloudových her, protože tento trh je na vzestupu, a zachová konkurenceschopné ceny a služby pro britské zákazníky cloudových her. Umožní společnosti Ubisoft nabízet obsah společnosti Activision v rámci jakéhokoli obchodního modelu. Pomůže také zajistit, aby poskytovatelé cloudových her mohli pro obsah společnosti Activision používat jiné operační systémy než Windows, což sníží náklady a zvýší efektivitu,“ domnívá se CMA.
Šéf Activision Blizzardu Bobby Kotick označil rozhodnutí úřadu za skvělou zprávu pro budoucnost společnosti. Dopisem také oslovil zaměstnance, kterým napsal: „Britský regulační úřad CMA dnes schválil naši transakci se společností Microsoft. Nyní máme všechna povolení regulačních orgánů potřebná k uzavření a těšíme se, že budeme moct přinášet radost a spojení ještě více hráčům po celém světě.“
Krátce poté byla celá transakce oficiálně uzavřena. Microsoft získal povolení všech regulačních orgánů.
„Milujeme hry. Hrajeme hry, vytváříme hry a z vlastní zkušenosti víme, jak moc pro nás všechny hry znamenají jako pro jednotlivce i jako pro komunitu. A dnes oficiálně vítáme společnost Activision Blizzard a její týmy ve světě Xboxu,“ oznámil Phil Spencer, šéf divize Xbox a Microsoft Gamingu. Přislíbil dále, že jako jeden tým budou inovovat a přinesou radost z hraní her více lidem. Bobby Kotick, šéf Activision Blizzardu, opustí společnost 1. ledna 2024, tedy po více než 33 letech.
Microsoft oznámil záměr získat Activision Blizzard v lednu 2022. Nákupem citelně rozšiřuje portfolio vlastních her, čímž pomůže Xboxu postavit se na nohy – získal značky Call of Duty, Warcraft, Diablo, Starcraft, Overwatch či Candy Crush.
Akvizice má Microsoftu také pomoct prosadit se v mobilním segmentu. Activision už potvrdil, že začíná s týmem Xboxu řešit přidávání her do předplatného Game Pass. Je možné, že se vybraných starších her dočkají hráči ještě letos, na pravidelné bázi se ovšem počítá až s příštím rokem. Microsoft se ovšem musí řídit již dříve uzavřenými smlouvami, takže například nové díly Call of Duty se v Game Passu objeví nejdřív v roce 2025.
Toto jsou nejlepší hry posledních 25 let podle kritiky i čtenářů Bonuswebu |