Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

  11:24aktualizováno  11:24
Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni. Cílem je motivovat hráče do dalších nákupů lepších herních předmětů.

Dungeon Keeper (2014) | foto: Electronic Arts

Mikrotransakce, tedy dodatečné platby za drobná vylepšení, jsou pro herní firmy tím nejjednodušším způsobem, jak na lidech, kteří si již koupili jejich produkt, ještě něco vydělat. Mezi samotnými hráči jsou však takové praktiky slušně řečeno nepopulární a třeba jinak vynikající Shadow of Mordor má kvůli nim hodnocení na Metacritic pouhých 30 %. Pohled do budoucnosti však příliš nadějí nevzbuzuje, ba naopak.

A bude hůř

Graf nového mechanismu, který bude zákazníky motivovat k nákupům mikrotransakcí.

Graf nového mechanismu, který bude zákazníky motivovat k nákupům mikrotransakcí.

Časopis Rolling Stone objevil, že si firma Activison (mimo jiné Destiny, Call of Duty, Overwatch…) nechala patentovat nový způsob matchmakingu, který má v lidech vyvolávat větší touhu po nákupech dodatečného obsahu. Mechanika, která je zodpovědná za to, aby se ve vzájemných zápasech střetávali hráči přibližně stejných schopností, se má nyní soustředit spíše na to, aby párovala lidi s lepším vybavením s těmi, co mají jen to základní. Ve slabších jedincích to pak má vyvolat závist a touhu okamžitě si opatřit stejné předměty.

Kde tohle skončí?

Dříve jsme tomu říkalo cheatování, dnes se to nazývá mikrotransakce. Pokud...

Miktoransakce jinak výbornému Shadow of War příliš popularity nepřinesly.

Není divu, že tato zpráva vyvolala veliké pozdvižení a například komunitní manažer Destiny 2 ihned přispěchal s ujištěním, že jejich hry se to určitě netýká. Podle vyjádření Activisionu pro herní portál IGN šlo jen o aktivitu nezávislého oddělení výzkumu a vývoje a systém ještě nebyl do žádné hry implementován. Jenže i kdyby v této podobě ani nikdy použitý nebyl, už jen to, že někdo vážně uvažuje nad tím, že touhu rýžovat peníze postaví nad vybalancování herních mechanik, je děsivé.

17.října 2017 v 23:30, příspěvek archivován: 18.října 2017 v 10:54

None of this functionality appears in Destiny. https://t.co/IXlR05tZ1c

Autor:
 
Témata: Activision

Nejčtenější

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Třicet jedna her na zpříjemnění zimních měsíců

Kona

Vánoce a Silvestr jsou sice za námi, ale jelikož zima tu s námi ještě nějaký čas pobude, neuškodí připomenout si...

Hrou roku 2018 je Red Dead Redemption 2, bodoval i český Kingdom Come

Red Dead Redemption 2

Je dobojováno. Hlasování ve všech deseti tematických anketách je uzavřeno, pojďme se podívat na výsledky. Hrou roku...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

Třicet minut hrůz i nadšení. Dojmy z demoverze remaku Resident Evil 2

Resident Evil 2 (2019)

Remake hororové klasiky Resident Evil 2 se nezadržitelně blíží. Kdo už se nemůže dočkat vydání, najde dočasnou útěchu v...

Další z rubriky

Nic násilnějšího než nový trailer k Mortal Kombatu 11 jen tak neuvidíte

Mortal Kombat 11

Nový díl Mortal Kombatu sice příliš novinek nepřinese, ale fanouškům nabídne přesně to, co mají na sérii nejraději....

Série Call of Duty vydělala dvakrát více peněz než Hvězdné války v kinech

Call of Duty: Black Ops 4

Call of Duty patří mezi vůbec nejsilnější značky zábavního průmyslu. Vydavatelství Activision se může poměřovat i s...

Netflix považuje za největšího konkurenta Fortnite

Netflix

Netflix nepovažuje za své největší konkurenty další streamovací služby, ale populární hru Fortnite.

Najdete na iDNES.cz