Pondělí 13. července 2020, svátek má Markéta
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 13. července 2020 Markéta

Je mu teprve 19 a má prosperující stavební firmu. V Minecraftu

aktualizováno 
Když Thomas Sulikowski zakládal společnost Varuna, byl teprve studentem střední školy. Dnes vede tým 34 lidí ze čtrnácti států, účtuje si minimálně tisíc dolarů za jeden projekt a sní o bližší spolupráci s Microsoftem.

Ukázka z tvorby designérského studia Varuna | foto: Varuna

Když se v roce 2009 na PC objevila nenápadná hra Minecraft, jen těžko někdo mohl předpokládat, jaký kulturní fenomén se z ní stane. Navzdory schematické grafice se z ní stal obrovský hit, který vydělal jejímu autorovi Markusu Perssonovi tolik peněz, že mu z toho „přeskočilo.“ V roce 2014 ji Microsoft odkoupil za dodnes dechberoucí sumu 2,3 miliardy dolarů, i takto extrémní částka se mu však nejspíše vyplatila. Minecraft je v kurzu i dnes a přes své stáří vede v popularitě rovnocenný boj i s aktuálním hitem Fortnite. 

Na rozdíl od většiny ostatních titulů, v nichž je hráč pouze pasivním příjemcem toho, co si pro něj připravili jejich autoři, má Minecraft blíže ke stavebnici Lego, se kterou si každý může dělat co chce.

Ukázka z tvorby designérského studia Varuna

Postavit podobně náročnou scénu jen z kostiček je časově velice náročné.

Nedávno jsme vám přinesli příběh komunity nadšenců, kteří po dobu osmi let nezištně budují obrovské virtuální město, na jehož tvorbu již padly statisíce hodin práce. Někteří lidé však ke tvorbě přistupují poněkud pragmatičtěji a za své umění si nechávají zaplatit. Jedním z nich je i dnes devatenáctiletý student Thomas Sulikowski. Jako mnoho ostatních začal hrát Minecraft na začátku střední školy na doporučení svých spolužáků, díky neuvěřitelné otevřenosti herního prostředí už ale ve druháku zapomněl na ostatní žánry. 

Díky svým výtvorům si brzy v komunitě vydobyl respekt zjistil, že existují lidé, kteří mu jsou za jeho tvorbu ochotni i zaplatit. Začínal na malých projektech velikosti víkendové chaty, pokračoval u realistické kopie Empire State Building, ale brzy zjistil, že jakožto člověk, který musí zároveň chodit do školy, nestíhá. A tak k sobě začal shánět pomocníky. Dnes jich má celkem 34 ze všech koutů světa, od Austrálie přes Jordánsko až po Peru. Nejvíce jich je samozřejmě ze zemí zaslíbených klasických videohrám, jako jsou Německo, Španělsko nebo USA, na svých oficiálních stránkách ale stále pátrá po nových přispěvatelích, kterým nabízí  až 3000 dolarů (přes 70 tisíc korun) za projekt.

A o práci rozhodně nouzi nemá. Vedle klasických firem, které chtějí stavby používat při své propagaci nebo jako hrubé architektonické návrhy pro nízkonákladové budovy, tvoří většinu jeho klientely majitelé privátních serverů. Pokud totiž chtějí jejich majitelé nalákat nové hráče, kteří by jim ideálně měli (v drtivě většině dobrovolně) přispívat, musí jim nabídnout nějaké unikátní mapy.

Tím dosud největším projektem Varuny je zřejmě detailní model města Oraria z manga série „Is It Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon?“ Vybudování celého města nebylo nic snadného, celý tým prý pro přesné zachycení jeho podoby celý seriál musel poctivě nakoukat.

Ukázka z tvorby designérského studia Varuna

Minimální sazba, kterou si Varuna za projekt fakturuje, je 1000 dolarů (cca 24 tisíc korun), podle náročnosti se ale může vyšplhat na desetinásobek i výše. Kromě celkové velikosti se bere v potaz i kvalita zpracování interiérů či vertikální složitost scény, projekt velikosti Orarie přijde na zhruba 5000 dolarů. 

Sulikowský zatím svoji společnost vnímá spíše jen jako vítaný zdroj financí, který mu zaplatí studium, jeho ambice jsou ale daleko větší. „Dalším krokem vpřed by pro nás bylo mít plné partnerství s Microsoftem, abychom mohli vydávat mapy přímo přes oficiální tržiště a ne bokem jako dosud. To je ale záležitost budoucnosti,“ přiznal mladý tvůrce své ambice redaktorce magazínu PC Gamer.

Autor:
  • Nejčtenější

Modly hráčského světa: pět her, jejichž příběh vás dostane do kolen

Premium Her se skvostným příběhem je více než dost. Vybrali jsme pět kousků, za které si scenáristé zaslouží potlesk. Rozhodně...

Po fiasku z minulého týdne rozdává Epic rovnou tři skvělé hry

V obchodě Epic Store si aktuálně můžete stáhnout skvělou zombie akci Killing Floor 2, vesmírnou adventuru Lifeless...

Podívejte se, na čem všem jde rozběhat legendární Doom

Od vydání Dooma uběhlo více než čtvrt století, přesto má tato legendární videohra stále aktivní komunitu fanoušků....

Z Call of Duty nenápadně odstranili vítězné gesto, prý je nenávistné

Hráči oblíbené střílečky Call of Duty si povšimli, že jedno z gest, kterými může vítězná strana „slavit“, bylo bez...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojáři erotických her bojují se špatnou reputací. Panuje dvojí metr

Zatímco výrobcům běžných her běžně prochází polonahé válečnice v obrněných bikinách, vývojáři erotických her a...

Snažím se naučit mít jizvy po popálení ráda, říká Týnuš Třešničková

Premium Byl to okamžik. Vteřina, v níž ji ožehly plameny. Vlasy, krk, ruce, obličej... Ten krásný obličej, který ji živí. Jedna...

Největší slabiny ojetých dodávek. Přinášíme přehled nejporuchovějších vozů

Premium Dodávky byly stvořeny pro práci. Najedou mnohem více kilometrů než osobní auta, a to v náročných podmínkách. Ne všechna...

VELKÝ TEST ZOO: přehled cen, zvířat i atrakcí. Přijeďte, pomůžete!

Premium Mají otevřeno 365 dní v roce, ať praží slunce, nebo se žení čerti. Na několik týdnů je zavřel až koronavirus. Chcete...

  • Další z rubriky

ANKETA: Diablo II oslavilo 20 let, která postava je vaše nejoblíbenější?

Skoro se tomu až nechce věřit, ale od vydání legendárního akčního RPG Diablo 2 právě uplynulo dvacet let. V aktuální...

Generační vizitka Activisionu: Nástup a ztráta Destiny a tutovka Call of Duty

Pro herní vydavatelství Activision byla končící generace poněkud jednotvárná. Značka Call of Duty se firmě stabilně...

Budou nové Xboxy dva? Microsoft má možná v záloze levnější model

Jako eso v rukávě si možná Microsoft schovává druhou, levnější a méně výkonnou variantu své next-gen konzole Xbox....

Vývojář dal nenáviděnému sportovnímu týmu handicap, nikdo roky nic nepoznal

Vývojář Mark Turmell, autor klasické basketbalové videohry NBA Jam, se přiznal, že jakožto fanoušek týmu Detroit...

Nejjasnější kometa za třináct let. Na obloze ji uvidíte i bez dalekohledu

Oficiálně se jmenuje C/2020 F3, ale má také civilnější pojmenování Neowise. Po dlouhé době je to tak jasná kometa, že...

Maďarka tvrdí, že nemůže pracovat, protože je příliš sexy

Plastiky dvaadvacetiletou Barbie Barbaru Lunu Siposovou z Maďarska stály v přepočtu přes tři miliony korun. Nyní nemůže...

Výpovědi už se nevyhnete. Nový zákoník práce přinese i spravedlivější dovolenou

Premium Poslední velká novela zákoníku práce za uplynulých devět let začne z podstatné části platit od začátku příštího roku, v...

Úspěšný šéf Škody po pěti letech náhle končí, prohrál boj o moc

Mladoboleslavská Škoda Auto oznámila, že Bernhard Maier po téměř pěti letech v čele společnosti opustí k 31. červenci...

Snažím se naučit mít jizvy po popálení ráda, říká Týnuš Třešničková

Premium Byl to okamžik. Vteřina, v níž ji ožehly plameny. Vlasy, krk, ruce, obličej... Ten krásný obličej, který ji živí. Jedna...