Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je mu teprve 19 a má prosperující stavební firmu. V Minecraftu

Když Thomas Sulikowski zakládal společnost Varuna, byl teprve studentem střední školy. Dnes vede tým 34 lidí ze čtrnácti států, účtuje si minimálně tisíc dolarů za jeden projekt a sní o bližší spolupráci s Microsoftem.
Ukázka z tvorby designérského studia Varuna

Ukázka z tvorby designérského studia Varuna | foto: Varuna

Když se v roce 2009 na PC objevila nenápadná hra Minecraft, jen těžko někdo mohl předpokládat, jaký kulturní fenomén se z ní stane. Navzdory schematické grafice se z ní stal obrovský hit, který vydělal jejímu autorovi Markusu Perssonovi tolik peněz, že mu z toho „přeskočilo.“ V roce 2014 ji Microsoft odkoupil za dodnes dechberoucí sumu 2,3 miliardy dolarů, i takto extrémní částka se mu však nejspíše vyplatila. Minecraft je v kurzu i dnes a přes své stáří vede v popularitě rovnocenný boj i s aktuálním hitem Fortnite. 

Na rozdíl od většiny ostatních titulů, v nichž je hráč pouze pasivním příjemcem toho, co si pro něj připravili jejich autoři, má Minecraft blíže ke stavebnici Lego, se kterou si každý může dělat co chce.

Postavit podobně náročnou scénu jen z kostiček je časově velice náročné.

Nedávno jsme vám přinesli příběh komunity nadšenců, kteří po dobu osmi let nezištně budují obrovské virtuální město, na jehož tvorbu již padly statisíce hodin práce. Někteří lidé však ke tvorbě přistupují poněkud pragmatičtěji a za své umění si nechávají zaplatit. Jedním z nich je i dnes devatenáctiletý student Thomas Sulikowski. Jako mnoho ostatních začal hrát Minecraft na začátku střední školy na doporučení svých spolužáků, díky neuvěřitelné otevřenosti herního prostředí už ale ve druháku zapomněl na ostatní žánry. 

Díky svým výtvorům si brzy v komunitě vydobyl respekt zjistil, že existují lidé, kteří mu jsou za jeho tvorbu ochotni i zaplatit. Začínal na malých projektech velikosti víkendové chaty, pokračoval u realistické kopie Empire State Building, ale brzy zjistil, že jakožto člověk, který musí zároveň chodit do školy, nestíhá. A tak k sobě začal shánět pomocníky. Dnes jich má celkem 34 ze všech koutů světa, od Austrálie přes Jordánsko až po Peru. Nejvíce jich je samozřejmě ze zemí zaslíbených klasických videohrám, jako jsou Německo, Španělsko nebo USA, na svých oficiálních stránkách ale stále pátrá po nových přispěvatelích, kterým nabízí  až 3000 dolarů (přes 70 tisíc korun) za projekt.

A o práci rozhodně nouzi nemá. Vedle klasických firem, které chtějí stavby používat při své propagaci nebo jako hrubé architektonické návrhy pro nízkonákladové budovy, tvoří většinu jeho klientely majitelé privátních serverů. Pokud totiž chtějí jejich majitelé nalákat nové hráče, kteří by jim ideálně měli (v drtivě většině dobrovolně) přispívat, musí jim nabídnout nějaké unikátní mapy.

Tím dosud největším projektem Varuny je zřejmě detailní model města Oraria z manga série „Is It Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon?“ Vybudování celého města nebylo nic snadného, celý tým prý pro přesné zachycení jeho podoby celý seriál musel poctivě nakoukat.

Ukázka z tvorby designérského studia Varuna

Minimální sazba, kterou si Varuna za projekt fakturuje, je 1000 dolarů (cca 24 tisíc korun), podle náročnosti se ale může vyšplhat na desetinásobek i výše. Kromě celkové velikosti se bere v potaz i kvalita zpracování interiérů či vertikální složitost scény, projekt velikosti Orarie přijde na zhruba 5000 dolarů. 

Sulikowský zatím svoji společnost vnímá spíše jen jako vítaný zdroj financí, který mu zaplatí studium, jeho ambice jsou ale daleko větší. „Dalším krokem vpřed by pro nás bylo mít plné partnerství s Microsoftem, abychom mohli vydávat mapy přímo přes oficiální tržiště a ne bokem jako dosud. To je ale záležitost budoucnosti,“ přiznal mladý tvůrce své ambice redaktorce magazínu PC Gamer.

Autor:
  • Nejčtenější

Zvětšená ženská prsa, podvádění kreditkou. Vybrali jste nejlepší herní vtipy

Ze čtyřiceti herních vtipů a memů jste vybrali ty nejlepší. Zaujala vás zvětšená ženská prsa pomocí modů, moderní podvádění, ale i různé vtipné parafráze herních situací. Podívejte se.

25. srpna 2024 6

Rozdrtí The Sims? Nový simulátor života má fotorealistickou grafiku

Zřejmě už brzy se chystá korejské vydavatelství Krafton uvést svého konkurenta pro legendární sérii The Sims. Připravovaná hra inZOI už se dá vyzkoušet v podobě demoverze s vytvářením vlastní herní...

27. srpna 2024 26

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nalíčit ghúla trvalo pět hodin. Nahlédněte za oponu seriálu Fallout

Pokud se vám líbil seriál Fallout od Amazonu, možná by vás mohl zajímat osmnáctiminutový pohled za oponu, který rozebírá různé aspekty natáčení.

26. srpna 2024  11:35 8

Hráli jsme nový díl Civilizace. Legendární série se nebojí velikých změn

Už po třicet let je značka Civilization dávána za příklad toho, že počítačové hry nejsou jen plýtváním času, ale mohou své konzumenty i obohatit. A zřejmě to bude platit i dál, chystaný sedmý díl,...

28. srpna 2024 28

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

RECENZE: Black Myth: Wukong mohla být hra roku, ale pár věcí jí podráží nohy

80 %

Už první záběry z připravované herní adaptace Opičího krále vyvolaly nadšení, ale také velká očekávání. A ta se nepodařilo úplně naplnit. Zklamání to ovšem rozhodně není.

PS5
29. srpna 2024 16

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v září

V září se staneme drsnými vesmírnými mariňáky, budeme pátrat po stopách templářského spiknutí, návrat ovšem hlásí i oblíbený robot Astro či princezna Zelda. Ve skutečnosti toho je mnohem, mnohem víc.

1. září 2024 1

Neoriginální deformace. Vetřelec: Romulus očima hráčů a hardcore fanoušků

Do kin dorazil dlouho očekávaný interquel vetřelčí ságy s podtitulem Romulus. Bere si mnohé především z původního snímku z roku 1979, ale i dalších dílů filmové série a nejenom z nich.

1. září 2024 1

Podařilo se vám přes léto dohnat nějaké herní resty?

Letní prázdniny skončily a s nimi i relativně poklidné vydávání nových her. Stihli jste za tu dobu dohnat nějaký ze svých herních restů, nebo zkrátka nezbyl čas?

31. srpna 2024 9

Concord

vydáno 30. srpna 2024  16:25,  aktualizováno  16:46

Domácí násilí a útěk se sedmi dětmi. Nečekaná zpověď ekonomky Šichtařové

Premium Zákazy, výhrůžky, křik, záchvaty vzteku, rozbíjení nádobí, nože v ruce… Neustálý strach z něčeho děsivého, co může...

Hell’s Kitchen ukázala, jak se pracuje s Kašpárkem. Vyhodil z kuchyně oba týmy

Šestnáct soutěžících se v úvodním dílu soutěžního pořadu nejprve představilo pokrmem, který by je měl charakterizovat a...

Syn filmové hvězdy dostal v Thajsku doživotí za rozčtvrcení svého přítele

Daniel Sancho Bronchalo (30) je synem hvězdného španělské herce Rodolfa Sancha Aguirreho (49) a ve své zemi taky známý...

Osočovali mě ze šikany manžela. Proto jsem promluvila, říká Šichtařová

Rozstřel Tři roky po odchodu od manžela se známá ekonomka Markéta Šichtařová rozhodla v magazínu Ona DNES promluvit o...

KOMENTÁŘ: Zemřel herec. Co důležitějšího ještě chceme vědět a proč?

Premium Zemřel. Tečka, stopka, konečná, definitivum, prostě dost. Není co dodat, jasnější a výmluvnější slovo než „zemřel“ snad...