Být miláčkem bohů se nemusí vždy právě vyplatit. Známe přísloví, že koho Pánbůh miluje, toho s křížkem navštěvuje. V antickém Řecku ovládaném z Olympu cholerickými, nevraživými a žárlivými bohy to platí mnohem silněji. Teď to poznáte i vy. Tedy, až se vám dostane do rukou jeden z nejambicióznějších projektů pro PlayStation2 - God of War.
Je noc, okolo jsou černé hory, na moři zuří bouře a vy se nacházíte na trupech lodí, kde propuklo válečné šílenství.
Právě hlavní hrdina hry Kratos miláčkem bohů byl, respektive v době začátku hraní stále je. To však neznamená, že by to byl nějaký zářný příklad ctností. Je to vrahoun každou buňkou, brzy po začátku uvidíte, jak s poklidem ve tváři podřezává bezbranné ženy, tam kam jeho noha vstoupí, stříká krev. A nejsou to žádné slabomyslné dětinské animačky, z těchhle vám poběží po zádech mráz. Ostatně sám Kratos svojí minulostí (no, jestli se tomu dá říkat minulost) trpí. Pronásledují ho děsivé noční můry právě z jeho zabijáckého života, kterých se touží zbavit. Za každou cenu. I za cenu dalšího úkolu. I úkolu zabít boha války Arese. No, o příběhu jsme prozradili víc než dost. Co hra? Málokdy mě ještě uchvátí grafika. Zvykl jsem si na to, že z pět let starého hardwaru PS2
Jak jsem již uvedl, God of War nás táhne do starořeckých legend. Pokud zapátráte v paměti, zajisté si vybavíte monstra jako Hydra, Medúza nebo Titáni. Tato mytologie je všechno jiné, jen ne přátelská. A přesně toho využili vývojáři titulu God of War. Váš hrdina byl zaúkolován z Olympu, aby konal skutky milé bohům. V praxi to znamená, že se se od začátku ocitáte v prostředí, které lze charakterizovat slovy noční můra. Okamžitě se na vás vrhají desítky válečníků podsvětí (tedy to tipuji podle vzhledu) a vše se musíte naučit za pochodu. Takže kombinujte kolečko (váš rudý vazoun popadne nejbližšího nepřítele a doslova ho roztříská o zem), trojúhelník (ohnivé biče šlehnou shora) a čtvereček (šlehy ze stran). Do toho křížkem skákejte a vytvářejte různá komba a časem vám bohové dají i speciální zbraně a L2 z vás udělá Dia hromovládce. Samozřejmostí je obrana a sání různých druhů magie unikající z těl nepřátel (nápad vysátý z Onimushy). Ono udělat zase něco úplně originálního, to
bychom chtěli příliš, mohlo by to být ke škodě věci. Upozorňuji vás, že v případě God of War vám to bude úplně jedno,
jestli už jste leccos někde viděli (například v Devil May Cry). Čeká na vás totiž svět, který opravdu stojí za vidění.
Součástí hry je i sex s půvabnými prsaticemi, velice realisticky znázorněnými.
Už jsem říkal, že to je svět z nočních děsů, dovolím si tedy být konkrétnější. Je noc, okolo jsou černé hory, na moři zuří bouře a vy se nacházíte na trupech lodí, kde propuklo válečné šílenství (dobrá, já taky vím, že podobně začínal druhý Prince of Persia). Problém je v tom, že takovou úroveň realismu jste v žádné hře neviděli. Z temného nebe neustále lije, což je vidět jak na prostředí, tak na hrdinově postavě a každý záblesk je tak efektní, že se tají dech. Hra je totální adrenalinová bomba, nedopřeje vám zlomek sekundy klidu,neustále musíte bojovat o život, ovšem přitom i zapojit mozkové závity. Úžasné je, jak realisticky se postava pohybuje. Když přechází nad propastí po prkně nebo balancuje na ráhně, skutečně udržuje rukama rovnováhu a všelijak natáčí tělo. Nakonec zkuste si přejít po kmeni stromu, ležícím na zemi (pro jistotu) a víte, co vás čeká. I ve hře občas spadnete. Šplháte samozřejmě po lanech a po různých sítích, které tak charakterizují plachetní loď. Neuvěřitelnou zábavou je šplh do
Třeštit zrak budete i v okamžicích, kdy potkáte bossy. Tříhlavá hydra je prvním z nich. V žádné hře jsem dosud neviděl tak dokonale ztvárněnou kůži plaza. Ta hlava na dlouhém krku vám bude připomínat FMV animaci, jak je dokonalá. Když otevře tlamu a bude se vás snažit shodit řevem, vše se tak dokonale rozmázne, že máte pocit, jako kdyby bylo opravdu ten vichr vidět. O zubech, očích či darmo mluvit. Je to nádhera a okamžik, kdy ji nabodnete na zlomený stěžeň, má opravdu veliký půvab.
|
