Středa 5. října 2022, svátek má Eliška
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 5. října 2022 Eliška

Test: Dostat v bance kávu? Tak to abyste si přišli aspoň pro hypotéku

Není klient jako klient. Zatímco při sjednání hypotéky vám kávu, nebo vodu nabídnou téměř v polovině bank, když chcete zhodnotit 200 tisíc korun, zůstanete většinou bez občerstvení.

V devíti z 21 testovaných bank dostanou žadatelé o úvěr vodu či kávu. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Vyplývá to testu, které pro výzkum Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna 2014 provedla agentura Datank. Partnery sondy jsou společnosti KPMG Česká republika a IBM Česká republika.

Testování probíhalo od poloviny června do prvního týdne v červenci 2014 na 21 pobočkách bank, 19 působících v Praze a dvou mimopražských - Waldviertler Sparkasse - Pelhřimov a Raiffeisenbank im Stiftland v Plzni ve dvou vlnách. Při první návštěvě žádali klienti o hypotéku, při druhé chtěli zhodnotit 200 tisíc korun.

Letos více občerstvení

I když výsledky nejsou vynikající, oproti loňsku se banky zlepšily. V minulém roce totiž kávu či vodu poskytlo žadatelům o úvěr pouze pět bank a těm, kteří chtěli zhodnotit úspory, jen dvě banky.

Dnes si žadatele o úvěr předchází devět bank, a to Equa Bank, GE Money Bank, LBBW, mBank, Oberbank, Raiffeisenbank, Raiffeisenbank im Stiftland, UniCredit Bank a Waldviertler Sparkasse. Sberbank naopak nabídla občerstvení pouze klientovi, který žádal o zhodnocení 200 tisíc korun. 

Najde se však i banka, kde to, proč do banky přijdete, nerozlišují. Taková je Air Bank, kávu, vodu či čaj nabídli v obou případech.

Lepší je i orientace na pobočkách

Meziroční zlepšení bank dokládají i další výsledky testování. Banky jsou nyní vstřícnější a více se snaží o to, aby podaly kvalitnější informace. Klienti kladně hodnotí například zlepšení orientace na pobočkách, jsou spokojeni, když je u vchodu někdo přivítá a případně usadí. Pozitivně také hodnotili, že vidí na monitor pracovníka.

„Přesto jsme se letos setkali i se zvláštním přístupem, kdy pracovnice při zadávání parametrů a kalkulaci úvěru odcházela do vedlejší místnosti a nemohla tento úkon provést před klientem na svém počítači,“ říká k výzkumu analytička agentury Datank Radka Krůtová.

Zvítězila UniCredit Bank

Rozdílné výsledky v meziročním hodnocení ukázaly i nestálost finančních ústavů. Banky, které loni vedly žebříček, tedy Sberbank, LBBW a ING Bank, letos zaostaly. Na stupně vítězů nyní vystoupaly velké banky UniCredit Bank, ČSOB a Raiffeisenbank. Jedna z mála bank, která si udržela své pořadí, je Komerční banka. Ta se podruhé umístila na celkovém čtvrtém místě. Na spodních příčkách se naopak již druhý rok za sebou drží Fio banka.

„Uvedené výsledky opět potvrzují, že ve vztahu ke klientovi jsou klíčové dva aspekty: lidský faktor, tedy kontaktní pracovník banky, a znalost klienta. Znalost zákazníků má paradoxně výrazný vliv na chování zaměstnance banky. Pokud ten ví, jaké produkty klient již ‚konzumuje‘, nebo o jaké se v danou chvíli zajímá, může se zákazníkem komunikovat osobněji a cíleněji. Výsledkem bude spokojenější klient i pracovník banky. A kávičku v bance budou nabízet nejen žadatelům o hypotéku,“ říká Roman Mentlík, ředitel pro finanční instituce společnosti IBM Česká republika.

ZjištěníJak bankéři nejčastěji komunikují s klienty

Pozitiva

  • Letos pracovníci banky častěji doplňovali svůj výklad tištěnými materiály. U hypotečního úvěru dostal klient od většiny bank vytištěnou kalkulaci, případně produktové podmínky nebo žádost o potvrzení příjmu. Výjimkou byla Oberbank, kde pracovnice nechala klienta údaje zapisovat ručně. U Raiffeisenbank im Stiftland odcházel klient z pobočky také bez podkladů, ty mu ale ještě týž den zaslali na e-mailovou adresu.
  • Ve druhé vlně, kde chtěl klient zhodnotit své úspory, nabídla tištěné materiály (produktové letáky nebo tištěné kalkulace) také většina bank (18 z 21). Výjimkou byly Air bank, mBank a Fio banka, odkud si klient odnášel rukou psané poznámky na papíře. Právě tyto banky ale komunikují s klienty převážně mimo pobočku, prostřednictvím elektronického bankovnictví.

Negativa

  • Zatímco pozdravu se samozřejmě dočkají v každé bance, dotaz „co pro vás můžu udělat?“ zazněl jen v 16 bankách z 21. Loni se takto nezeptali pouze v jedné bance.
  • V čem došlo letos k výraznějšímu poklesu, je nabídka další schůzky a shrnutí informací na závěr schůzky.
  • Také v hodnocení vstřícnosti a vzhledu pracovníka se v tomto roce klienti posunuli od vysokého pouze k průměrnému hodnocení.
Autor:
  • Nejčtenější

Začal podnikat sám a z ničeho, teď má parťačku a vydělávají miliony

Štěpán Hodač se proslavil vlastním receptem na hummus a kimchi. Se svými produkty oslovil spoustu zákazníků a svou...

Podle metrů, nebo podle osob? Jak účtovat zálohy na služby v SVJ

Premium Pokud jste vlastníkem bytu, zálohové platby energií řešíte sami se svým dodavatelem, stejně tak i vyúčtování. Řadu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kteří absolventi na trhu práce uspějí nejlépe a kde jsou největší mzdy

Každý rok je pro absolventy něčím výjimečný. Ten letošní je k nováčkům veskrze vlídný. Firmy vítají každou novou sílu s...

Chaty a chalupy už tolik nefrčí. Co to dělá s cenami?

Premium Krátce po vypuknutí pandemie koronaviru v roce 2020 se pořízení rekreační nemovitosti stalo po delší době opět horkým...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Povinnost, nebo benefit? Stravné se zvýšilo, na co máte nárok?

Stravné bylo od 20. srpna zvýšeno. To ovlivnilo i daňově optimální hodnotu stravenky, která dnes činí 180 Kč. Na co...

Puč v Kremlu? Vzpoura generálů? Už se řeší, kdo nahradí Putina

Premium Vzhledem k průběhu ruského vojenského dobrodružství na Ukrajině se začínají objevovat spekulace, že vláda Vladimira...

Bez jazyků i peněz. Čtyřicátnice svým cestováním „Za Kačku“ nakazila tisíce lidí

Premium Levně za posledních pár let navštívila čtyři světadíly, 45 zemí a 69 ostrovů. „Prachobyčejná“ Kateřina Ostrá z Blanska...

Tajemství ženského mokrého orgasmu odkryto. Pokus zjistil původ tekutiny

Premium Záhada to byla pro ženy, pro muže, pro vědecké kruhy. Squirting, ženský mokrý orgasmus, byl dlouho neznámou, včetně...

Případ Sberbank ukázal na jednu ze slabin bankovního trhu

Co platí dnes, nemusí platit zítra. V Česku se o tom přesvědčily tisíce klientů z řad domácností, ale třeba i další...

TOP 5 nejlepších běžných účtů: Jedničkou je MONETA, v závěsu RB

Češi už umí využívat přednosti běžných bankovních účtů. Pokud jim stávající účet nevyhovuje, pořídí si výhodnější....

Výběry zdarma a dobrý úrok. Děti mají o svém účtu jasno, jaká je nabídka bank?

Se začátkem školního roku řeší řada rodičů kapesné pro děti. Zmapovali jsme nabídku dětských účtů i aktuální...

Analytik: Úrok na spořicím účtu není jediným kritériem pro výběr bank

Česká národní banka vyhnala základní úrokové sazby k sedmi procentům. Tím zdražila úvěry, ale i zatraktivnila spořicí...

Úmrtní list Alžběty II. odhalil příčinu i čas smrti královny

Britská královna Alžběta II. zemřela na stáří. Vyplývá to z jejího úmrtního listu, který ve čtvrtek zveřejnil skotský...

Dcera Neumannové randí s modelem. V mém životě muž není, říká její matka

Dcera legendární lyžařky Kateřiny Neumannové, osmnáctiletá Lucie randí s úspěšným modelem Oliverem Průchou. Promluvili...

Z odebrání titulu jsem šokovaný a smutný, říká dánský princ Nikolai

Dánská královna Margrethe II. (82) se tento týden rozhodla odebrat tituly všem potomkům svého druhorozeného syna, kteří...

Rus streamoval plynový hořák, aby se vysmál Evropanům. Twitch zasáhl

Zatímco se Evropané kvůli nedostatku plynu připravují na tuhou zimu, Rusové je provokují tím, že na internet vysílají...

Značka Lindt má ochranu, soud nařídil Lidlu zničit zásoby čokoládových zajíčků

Čokoládoví zajíčci od společnosti Lindt & Sprüngli si zaslouží ochranu před napodobeninami. Rozhodl o tom ve čtvrtek...