Prodeje rostly Staropramenu díky ovocným pivům, nabídne další

  15:48aktualizováno  15:48
Pivovaru Staropramen, který je dvojkou na tuzemském pivním trhu, loni více než dvojnásobně narostly prodeje ovocných piv. Takzvané beermixy byly loni jediným podstatným motorem růstu pivovaru, který jako ostatní bojuje s klesající spotřebou v restauracích. Na jaře proto vyráží s dalšími příchutěmi.
Navzdory poklesu podílu v gastro segmentu jsou podle šéfa Staropramenu hostinští ochotnější s pivovary vyjednávat o nabídkách.

Navzdory poklesu podílu v gastro segmentu jsou podle šéfa Staropramenu hostinští ochotnější s pivovary vyjednávat o nabídkách. | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Právě ovocné mixy loni nejvíce přispěly k růstu produkce pivovaru o zhruba pět procent na 3,14 milionu hektolitrů prodaného piva v Česku i za hranicemi. "Kdybych to měl zjednodušit, tak růst je generován hlavně beermixy. Nebýt jich, klesala by spotřeba piva podobným tempem jako maloobchodní tržby," řekl iDNES.cz ředitel pivovaru Staropramen Zbyněk Kovář.

Prodeje beermixů od všech výrobců (polovinu tvoří značky Cool Lemon a Cool Grep), loni rostly podle odhadu Staropramenu o 325 procent na 462 tisíc hektolitrů. "Po tak vysokém růstu bych byl překvapen, kdyby trh příští rok stagnoval," uvažuje Kovář. Na základě tohoto úspěchu firma přijde s další nabídkou těchto "piv", které lákají spíše ženy. V březnu vyrazí do řetězců a restaurací s novou příchutí hořký pomeranč a o měsíc později ještě s další novou příchutí, kterou zatím tají.

Stejně jako ostatní pivovary se i Staropramen dlouhodobě potýká s poklesem spotřeby piva v hospodách a restauracích. Do roku 2008 firma prodávala větší množství svého piva v restauracích, poté se poměr otočil. Roli v tom sehrála krize, úspory domácností a také rostoucí podíl levnějšího piva nabízeného v PET lahvích. Ještě v roce 2008 prodal Staropramen v restauracích 51,1 procenta svého piva, loni to bylo už jen 44,6 procenta.

"Není to ani problém piva, ale celkového gastronomického segmentu, který je pod velkým tlakem. Lidé mají nižší disponibilní příjem a méně utrácejí. Gastro je významnou součástí tržeb, ale ne jedinou," říká Kovář. Kromě beermixů rostlo nefiltrované pivo a pivo v plastu, naopak ubylo piva prodaného ve skle.

Navzdory poklesu podílu v gastro segmentu jsou podle šéfa Staropramenu hostinští ochotnější s pivovary vyjednávat o nabídkách. "Dřív hostinský nebyl úplně otevřený ke změně značky. Dnes je otevřenější ke změně značky piva a výběru partnera, který by nabídl různé novinky," uzavřel.

24. - 25. 5. proběhnou volby do Evropského parlamentu v České republice.
Celkem kandiduje 39 uskupení. S výběrem vám může pomoci volební kalkulačka.
Inventura hlasování zjistí, ke kterému současnému poslanci máte nejblíže.

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

Od rejžáků k čištění zubů. Kartáčky od Spokaru si razí cestu do Evropy

Zubní kartáčky pod značkou Spokar se vyrábí od roku 1991.

Pelhřimovská značka Spokar chce těžiště výroby přesunout od výrobků, které konkurují levné asijské produkci ke zboží, s...

Zaměstnance Škody čekají díky zvýšení mezd a prémiím stotisícové výplaty

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách

Většina zaměstnanců automobilky Škoda by s příští výplatou měla dostat i rozsáhlé prémie. Díky nim částka na výplatní...

Pět podprsenek ve skříni už je dnes málo, říká ředitel Astratexu

Miroslav Tesař, obchodní ředitel společnosti Astratex

Spodní prádlo už není takové tabu, ženy nosí čím dál více odvážnější outfity. „Dá se říct, že v dnešní době se prádlo...

Najdete na iDNES.cz