Staropramen vyráží do regionů s novými restauracemi Naše hospoda

  15:54aktualizováno  15:54
Restaurační síť pivovaru Staropramen Potrefená Husa má mladšího bratra. Nový, o něco lidovější koncept s jednoduchou gastronomií nese název Naše hospoda. Má se objevit na desítkách míst hlavně v regionech. Pivovar chce do hospod investovat miliony korun ročně, přesnou sumu tají.

Nová restaurační síť Staropramenu Naše hospoda. Pivovar jich chce otevřít desítky v regionech. | foto: Staropramen

Naše hospoda na rozdíl od Potrefené husy nebude franšízovým konceptem. Staropramen oslovuje již zaběhlé restaurace zejména v regionech a nabízí jim investice do modernizace. Podmínkou ale bude, aby se i sami majitelé hospod na investici podíleli. S některými hospodskými už si pivovar plácnul a hospody se přestrojily do jednotného, moderního interiéru s novým výčepem a výrobky druhého největšího českého pivovaru.

Co bude součástí smluv, nechce pivovar prozradit. Měly by ale majitele vzhledem k výši investic zavazovat k dlouhodobé spolupráci. „Obchodní benefit ze spolupráce máme ve formě prodeje našeho piva. Marketingový přínos je v tom, že se v těchto podnicích bude naše pivo podávat výtečně ošetřené a v příjemném prostředí doplněno dobrou kuchyní,“ popsal iDNES.cz manažer značkových restaurací Staropramenu Jan Trochta. Kolik chce pivovarská dvojka na rozvoj hospod vynaložit, nechtěl uvést s tím, že půjde řádově o miliony korun ročně.

Zatím otevřely čtyři Naše hospody se zeleným logem - dvě v Praze, jedna v Pardubicích a jedna v Hradci Králové. „V následujících několika letech bychom chtěli přidat řádově desítky nových hospod,“ přiblížil Trochta. Cílem budou zatím středně velká města.

Nové hospody mají být lidovější než Potrefené husy, a to i z hlediska ceny. „Byť je cenotvorba plně v rukách majitelů hospod, očekáváme nižší cenovou úroveň než v Potrefených husách,“ dodal. Bez teplé kuchyně to nepůjde, na druhou stranu modernizace kuchyňských technologií už pivovar hradit nebude. Bude ale třeba radit s výběrem menu.

Fotogalerie

Staropramen hostinským částečně uhradí náklady na kompletní proměnu restaurace, moderní a jednotný interiér včetně vybavení, nového nábytku a nerezového výčepu. Personál si oblékne jednotnou uniformu, stejné v každé hospodě budou i jídelní lístky. Pivovar tvrdí, že nejdůležitějším úkolem však bude vzdělání hospodských v oblasti servisu a péče o pivo.

Staropramen uvádí, že o podobné hospody je zájem. Trend na trhu přitom hovoří v neprospěch pivovarů. V posledních letech klesá spotřeba sudového piva, které je pro ně ziskovější než lahvové pivo prodávané v řetězcích. Staropramen nicméně říká, že se mu daří udržet si podíl na trhu.

Restaurace pod svým jménem provozují nebo jen podporují i další pivovary. Budějovický Budvar má Budvarku, jednička na trhu Plzeňský Prazdroj investuje do restaurací The PUB Pilsner Unique Bar a Pilsner Urquell Original Restaurant. Humpolecký rodinný pivovar Bernard expanduje v Praze s podniky Bernard Pub. Letos v listopadu přitom oznámil, že ke stávajícím třem v Praze přibudou až čtyři další podniky (více čtěte zde).

Restaurací pod značkou Plzeňského Prazdroje je v Česku přes 60 a dál porostou. Patří mezi ně Pilsner Urquell Original Restaurant, Gambrinus 1869, Excelent Urban Pub, Kozlovna nebo Radegastovna. „Ve všech případech se jedná o velmi úzkou spolupráci s majitelem, nebo provozovatelem restaurace, kdy se společně připraví design nové hospody a časový harmonogram realizace ‚redesignu‘,“ uvedla mluvčí Prazdroje Kateřina Krásová. Prostředí hospod má se značkou ladit. Třeba koncept Excelent Urban Pubů vychází z městské kultury Urban Street art.

Autor:

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Zaplatil letenku, ale letěl jenom kus cesty. Lufthansa ho za to žaluje

Zaměstnanci pobočka letecké společnosti Lufthansa na letišti ve Frankfurtu

Německá letecká společnost Lufthansa žaluje jednoho ze svých pasažérů. Nelíbí se jí, že cestující ve snaze získat...

Máme o 30 procent hostů méně, podáme dvě žaloby, říká restauratér Moťovský

Restaurace U Moťáka v pražském Karlíně. (7. února 2019)

Pražská restaurace U Moťáka se chystá na dvojitou odvetu za to, že se její jméno objevilo v kauze dovozů pochybného...

Ta železnice je zelená katastrofa. Vraťte miliardy, žádá Trump Kalifornii

Ilustrační snímek

Prezident Donald Trump a guvernér Kalifornie Gavin Newsom se ve středu dostali do sporu na Twitteru kvůli masivnímu...

Konec kšeftů. Stát se rozhodl, že si dálnice bude opravovat sám

Ilustrační snímek

Během následujících deseti let postupně zmizí z dálnic sypače a pluhy soukromých firem. Stát se totiž rozhodl, že...

Pražský hotel vydával české hovězí za australské, steak za 650 korun

Kráva před hotelem Holiday Inn u Kongresového centra.

Hotel Holiday Inn sídlící na pražském Pankráci lhal svým zákazníkům o skutečném původu podávaného hovězího masa. O...

Další z rubriky

Lidé jsou na slevách závislí jak na cukru, řekl šéf H&M. Omezí je

Logo H&M

Zboží švédského oděvního řetězce H&M si Američané zvykli často nakupovat ve slevách. Nový šéf v USA Martino Pessina to...

Za každý den důchodu 100 tisíc. Mercedes se o svého šéfa štědře postará

Dieter Zetsche na archivním snímku 2006: tehdy uváděl luxusní SUV GL, později...

Šéf německé automobilky Daimler Dieter Zetsche v květnu letošního roku ukončí po dlouhých 43 letech svou kariéru ve...

Další módní značka stahuje rasistický výrobek. Gucci se zbavuje svetru

Módní značka Gucci ve čtvrtek stáhla z prodeje svetr, který údajně připomínal...

Luxusní značka Gucci po rozsáhlé kritice na sociálních sítích ve čtvrtek stáhla z prodeje nejnovější model svetru...

Najdete na iDNES.cz