„Terminál je plánován jižně od městyse Nehvizdy, a to souběžně s dálnicí D11 na její jižní straně. Bude se jednat o novou železniční stanici se dvěma ostrovními nástupišti,“ uvedla mluvčí státní Správy železnic Nela Friebová. Vzniknout by měla mezi roky 2025 až 2028 souběžně s výstavbou pilotní trasy vysokorychlostní trati Praha-Běchovice–Poříčany.
V první fázi, kdy bude zmiňovaný úsek pro vlaky jedoucí přes 300 kilometrů v hodině na české síti osamocený, bude sloužit pro dálkové vlaky jedoucích z Prahy přes Kolín nebo Nymburk dále na východ a jihovýchod ČR. Stávající železniční trati do Poříčan a Lysé nad Labem tak budou moci být intenzivněji využívány pro rychle rostoucí příměstskou dopravu.
„Po postupném dokončení dalších úseků VRT Praha–Brno zde budou zastavovat i některé vysokorychlostní vlaky jedoucí po této VRT do Jihlavy, Brna a dále na Ostravu, Zlín nebo třeba Vídeň. Po výstavbě VRT Praha–Hradec Králové s pokračováním do polské Wroclavi budou stanici využívat i spoje tímto směrem,“ doplnila Friebová.
Kromě přestupního uzlu na různé druhy železnice počítá Správa železnic s vybudováním parkoviště pro tři tisíce vozidel a s propojením na autobusové linky pražské a středočeské integrované dopravy.
Kromě Správy železnic se na dobu, kdy na českých kolejích nebude maximálním rychlostním limitem 160 kilometrů za hodinu, intenzivněji připravovují i České dráhy. Oznámily vyhlášení soutěže na 90 elektrických lokomotiv homologovaných pro jízdu dvousetkilometrovou rychlostí. Prvních 40 strojů plánuje státem vlastněná firma nakoupit rovnou a zbylé lokomotivy formou opce. První z nich by se na tratě mohly dostat do tří let.

Červenou značkou jsou označeny Nehvizdy
Mapy poskytuje freytag & berndt. © freytag & berndt, SHOCart, přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost také vytváří knižní sérii Toulavá kamera s tipy na výlety po celém Česku, která je ideálním dárkem pro obdivovatele krás naší vlasti.