Úterý 7. dubna 2020, svátek má Heřman, Hermína
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 7. dubna 2020 Heřman, Hermína

Rozvozce potravin Košík přežil krizi ve vlastním skladu a míří za firmami

  5:00aktualizováno  5:00
Košík.cz mění strategii. Nově se chce internetový supermarket kromě jednotlivých spotřebitelů a rodin více zaměřit na firemní klientelu. Vedení společnosti Košík.cz také odpískalo plánované sloučení s Mall Group, která mimo jiné provozuje konkurenční dovážkovou službu Kolonial.cz.

Vozy potravinového e-shopu Košík.cz | foto: Košík.cz

„Máme novou vizi a hlavně důvěru staronového investora Josefa Kollera,“ říká na úvod nový výkonný ředitel firmy Zbyněk Šlosar. Ten na pozici vystřídal někdejšího spolumajitele Jakuba Šultu. „S panem Šultou jsme se rozloučili. V rámci změn ve vlastnické struktuře přišel i o svůj minoritní podíl,“ vysvětluje Šlosar. Podrobnosti uvádět nechce.

Trojka v rozvozu potravin na českém trhu Košík se v létě potýkal s problémy ve skladovém systému. Dovážky měly zpoždění a nezřídka kdy dorazily nekompletní. Plánované sloučení se skupinou Mall, které Šulta rozjel, nové vedení zastavilo. Podle jednoho ze zdrojů iDNES.cz firma také některým svým dodavatelům nezaplatila za odebrané zboží.

Zbyněk Šlosar (34)

Výkonný ředitel Košík.cz Zbyněk Šlosar.
  • je absolventem Západočeské univerzity v Plzni a anglického institutu APMG International.
  • Řídil projekty v řadě různých oblastí – od bankovnictví přes odpadové hospodářství, energetiku, telekomunikace až po logistiku či automobilový průmysl. Do společnosti Košík Retail nastoupil začátkem roku 2017 na pozici provozního ředitele. Od srpna pak nově zastává pozici CEO.
  • Přišel ze společnosti Unicorn Systems s dlouholetými zkušenostmi ve vedení projektů i divize ERP systémů, je mimo jiné prezidentem Komory projektových manažerů.

„Teď už je vše v pořádku, můžeme pokračovat v rozjetých aktivitách,“ doplňuje Šlosar, který od počátku letošního roku působí jako provozní ředitel Košíku a zodpovídal za technologické inovace a zákaznickou podporu. Někdejší projektový ředitel Unicorn Systems v sobě IT technika nezapře. „Nebudeme nic zgruntu měnit. Musíme zefektivnit naše IT procesy. Zákazníkům nyní garantujeme dovážku do 3 hodin,“ říká čtyřiatřicetiletý Šlosar.

Košík po masivní expanzi do regionů doručuje potraviny ve všech větších tuzemských městech. Nakoupit tak u něj může více než polovina Čechů. „Umíme si ale představit, že pro místa, kam nezavážíme, využijeme i standardní služby,“ naznačuje Šlosar. Těmi mají být špeditéři z řad České pošty nebo DPD.

Nově se Košík hodlá zaměřit na firemní klientelu (B2B). „Firmy jsou pro nás stejně důležité jako koncový spotřebitel. Potraviny a suroviny k zpracování chceme nabídnout zejména hotelům, restauracím a kavárnám,“ říká Šlosar.

Šlosarovy plány s B2B jsou smělé. Do konce roku by chtěl, aby podnikatelé tvořili 30 procent objemů všech zakázek. Nyní je to půl procenta. Firma proto rozšiřuje svůj stávájící tým obchodních zástupců, kteří mají soukromníky nalákat. Pro management a komunikaci s firemními zákazníky nově vyčlenil samostatnou byznys sekci.

Individualizovaný systém a noví ředitelé

Meziroční výsledky firma kvůli konkurenci uvádět nechce. Denně dle svých údajů přijme 800 až 1 000 objednávek a měsíčně tak utrží 30 až 40 milionů. Když Košík na jaře 2015 spustil rozvoz potravin, přijímal asi 100 objednávek denně. O rok později začal atakovat hranici 500 doručených nákupů.

Co je Košík.cz

internetový obchod
s potravinami

●stoprocentním vlastníkem je
Josef Koller

●počet položek v nabídce
přesahuje13 tisíc

●první zákazníky obsloužil
v květnu 2015

hlavní konkurenti :

Kolonial.cz, Rohlik.cz, itesco.cz, Potravinydomu.cz

Zdroj: Košík.cz

Poslední novinkou u Košíku má být i větší individualizace objednávek. „Chceme klientovi nabídnout systém, který ho už zná. Z objednávek víme, že lidé nakupují opakovaně velice podobný sortiment. Chceme jim vyjít vstříc a většinu nákupu udělat za ně,“ uzavírá čerstvý ředitel firmy Zbyněk Šlosar.

V Košíku se změnilo kromě užšího vedení i majetková struktura společnosti. Stoprocentním akcionářem firmy je nyní zakladatel a hlavní investor Josef Koller. Ten vyplatil minoritní akcionáře Pavla Boušku a Jakuba Šultu. Koller, který je české veřejnosti znám především jako majitel dodavatele autodílů a doplňků Auto Kelly, firmě poskytl další miliony na modernizaci a investice. Jako finanční ředitel v Košíku nyní působí Roman Neshyba a nákupy zboží má na starosti Petr Toupal, který v minulosti pracoval pro obchodní řetězec Tesco. Oba dva ve společnosti pracují od jejího vzniku.

Koronavirus v Česku

Karanténa v České republice byla prodloužena do 11. dubna do šesté hodiny ranní. Od čtvrtka 12. března platí také třicetidenní nouzový stav. Během těchto opatření platí zákaz volného pohybu na území celé republiky s výjimkou cest do zaměstnání, na nákup, k lékaři a dalších specifikovaných činností.

Roman Prymula, Adam Vojtěch, Jarmila Rážová, Jan Hamáček, Andrej Babiš, Alena Schillerová, Ladislav Dušek, Petr Husa, Rastislav Maďar, Tomáš Šebek

  • Nejčtenější

Schillerová: Podpora OSVČ bude plošná, podmínka poklesu příjmů zmizí

Ministryně financí Alena Schillerová chystá po tlaku ze strany živnostníků výrazné zmírnění podmínek pro přiznání...

Přichází masové propouštění, podpora vlády nestačí, říká šéf svazu obchodu

Podpora vlády pro zaměstnavatele je podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáše Prouzy nedostatečná. V...

Vznikne generace superšetřílků? Koronavirus možná změní návyky lidí

Pandemie COVID-19 by podle analytiků do budoucna mohla značně proměnit světovou ekonomiku. Lidé podle nich nejspíš...

Trh práce jako před druhou světovou. Fed očekává třetinu lidí bez práce

Odhady kvůli pandemii COVID-19 předpokládají růst nezaměstnanosti po celém světě. Podle americké centrální banky (Fed)...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Obchody by se v neděli měly zavřít, zaznělo z vlády. Prodejci jsou proti

Vláda zvažuje, že v neděli nařídí uzavření všech obchodů. S touto možností přišel premiér Andrej Babiš, podle kterého...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

  • Další z rubriky

Startuje program Antivirus, firmy mohou žádat o příspěvky na mzdy

Program na ochranu zaměstnanosti Antivirus, v jehož rámci mohou firmy postižené pandemií žádat stát o příspěvek na...

Obchody zůstanou na pomlázku zavřené. Řetězce nevyužily stavu nouze

O Velikonočním pondělí zůstanou supermarkety zavřené a budou se tak držet zákona, který platí v běžných dobách. V...

Nezaměstnanost stagnuje na třech procentech, oznámila Maláčová

Očekávané masové propouštění z uzavřených nebo jinak omezených firem v březnu nenastalo. Podle údajů MPSV zůstala...

Kurzarbeit: když stát přispívá firmám na mzdy

Jedním z klíčových bodů státní pomoci firmám při koronavirové epidemii je kurzarbeit. Německé slovo, které přešlo do...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz