(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Honba zaměstnanců za dárky vyjde firmy draho. Každý profláká 6 tisíc

  • 216
Sto minut, tedy skoro hodinu a tři čtvrtě, zaměstnanci v tuzemských firmách v předvánočním měsíci „proflákají“. Čas spolknou aktivity, jako je hledání a nakupování dárků po internetu, shánění pobytů a brouzdání po sociálních sítích.

Vyplývá to z analýzy společnosti truconneXion, která monitorovala využívání výpočetní techniky na vzorku dvou tisíc zaměstnanců v administrativních profesích. Každý rok se přitom doba, kterou pracovníci věnují mimopracovním aktivitám, prodlužuje. V roce 2013 takto pracovníci zneužili 85 minut pracovního času, loni 95 a letos sto minut. 

Zneužívání pracovního času.

„Účet za předvánoční zneužívání pracovního času jednoho zaměstnance se tak v průměru vyšplhal na 5 625 Kč,“ uvedl Martin Hnízdil, manažer společnosti truconneXion, který má na starosti sledovací software AuditPro.

Zmíněný čas od začátku prosince lidé věnují nakupování dárků, výběru a plánování zimní dovolené nebo sociálním sítím. Ne všechen čas však proflákají kvůli Vánocům.

Firmy nesmí šmírovat komunikaci svých lidí, rozhodl Evropský soud

Na vině poklesu pracovní morálky jsou zejména sociální sítě. Ty se drží na špici mimopracovních aktivit v zaměstnání. „Ústní domluvu přes telefon ve většině případů převzaly sociální sítě a komunikátory typu WhatsApp či Facebook Messenger. Je to vidět na obrovském nárůstu jejich využívání v pracovní době,“ dodal Hnízdil.

Je to však trend, který jde napříč řadou profesí, nejen těch kancelářských. Dárky vybírají často i na svých mobilních telefonech. Podíl přístupů na e-shopy prostřednictvím telefonů se letos meziročně zvýšil o 15 procent. Naopak čas, vynaložený ke stejné činnosti na počítačích, klesl o pět procent.

Podle zmíněné společnosti se telefony stále méně využívají k volání, lidé protelefonují při práci s mobilen jen 12 procent času. Místo klasického telefonování raději využívají Skype, WhatsApp či Facebook Messenger.