V bazarech jsou po Vánocích tisíce nevhodných dárků, nejvíc oblečení

  11:05aktualizováno  11:05
Internetové bazary překypují nabídkou nevhodných vánočních dárků, ke kterým lidé nemají účtenky či nevědí, kde byly zakoupeny. Část dárků, které se obdarovaným nelíbily, se také vrací do obchodů. Často jde o oblečení nebo kuchyňské spotřebiče. Množství vraceného zboží ale podle obchodníků každoročně klesá.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Na serveru Sbazar.cz přibyly v posledních dnech tisíce nových inzerátů. Zdaleka nejčastějším nevhodným dárkem jsou historické knihy, kuchařky, oblečení či dětské zboží.

„Sledujeme, že téměř dvojnásobně vzrostl počet nových inzerátů historických knih a častěji lidé prodávají také kuchařky. V případě nových knih jde v těchto žánrech často o hodnotné publikace, proto je logické, že řada lidí využije možnosti prodeje namísto toho, aby se na knihu prášilo někde na poličce,“ řekl produktový manažer služby Sbazar.cz Pavel Kolář.

Mezi rizikové dárky pak vždy patří „měkké“ balíčky. „Ukazuje se, že odhad správné velikosti je alchymie zejména u kalhot. Právě ty totiž lidé nyní prodávají jednou tak častěji než před Vánoci,“ dodal Kolář. Lidé se také často zbavují mp3 přehrávačů, kterých je mezi inzeráty o 53 procent více než před svátky.

Vadí i špatná barva výrobků

Další část dárků, které se nesetkaly se zájmem obdarovaného, lidé vrátili obchodníkům. „Vracelo či vyměňovalo se nejprodávanější zboží, tedy počítače nebo mobilní telefony, v řádech drobných tisíců kusů. Vyměňovaly se především dárky, které nevyhovovaly velikostí, barvou, designem, kapacitou nebo byly duplicitní,“ uvedla Patricie Šedivá z Alza.cz.

Dejte dárkům druhou šanci

Většina dárků skončí v bazarech, kde je můžete koupit za zlomek původní ceny. Zkuste ten na eMimino.cz

V Datartu nejvíc nevhodných dárků zákazníci vrátili nebo vyměnili hned 27. prosince. „Tento rok zákazníci nejvíce vraceli mobilní telefony, malé kuchyňské spotřebiče a výrobky péče o vlasy, kdy nejčastějším důvodem byla nevhodně zvolená barva, nebo stejný dárek dostali vícekrát,“ uvedla mluvčí Datartu Iva Pavlousková.

Podle Andrey Čižmářové z internetového obchodu Kasa.cz se počet vrácených dárků každý rok snižuje. „Nejčastějším důvodem požadavku na výměnu zboží je, že obdarovaný dostane např. dva totožné či podobné dárky, nelíbí se mu barva nebo nevyhovuje velikost,“ dodala mluvčí Euronics Lenka Mastešová. Často také zákazníci žádají výměnu produktů osobní péče nebo příslušenství, kdy uvádějí, že dostali příslušenství ke špatnému produktovému modelu.

Autor:

Nejčtenější

Saúdská Arábie přišla útokem o polovinu produkce ropy. Cena poletí vzhůru

Ve dvou ropných zařízeních na východě Saúdské Arábie vypukl požár. (14. září...

Útok na ropná zařízení společnosti Saudi Aramco na východě Saúdské Arábie uvrhl světový ropný trh do stavu, kterého se...

S bezkontaktními platbami do 500 korun mohou být od soboty problémy

Ilustrační snímek

Kvůli nový pravidlům pro ověřování karetních plateb, která budou platit od 14. září, mohou platební terminály zamítat...

Pozor na pohádky o suchu, píše v eseji agrární analytik Petr Havel

Takto vypadá v květnu 2018 vyschlá půda v areálu Všesportovního stadionu v...

Za sucho u nás nemůže méně srážek, nedostatek dešťů je jen jednou z pohádek o tom, jak Česko brzy zůstane bez vody....

Koruna jako rozvojová měna. Od intervencí se neoklepala, sráží ji riziko

Ilustrační snímek

Už je to skoro dva a půl roku od ukončení devizových intervencí a koruna ne a ne výrazněji posílit. Spíše naopak....

Míra klientelismu v Rakousku mě šokovala, řekl v Rozstřelu Radim Jančura

Majitel RegioJetu Radim Jančura v diskusním pořadu Rozstřel. (11. září 2019)

Budoucnost svého byznysu vidí dopravce RegioJet spíše ve vlacích než v autobusech. Ve středečním Rozstřelu to řekl...

Další z rubriky

Úvěr až za tři roky. Cenová mapa ukazuje, jak se v krajích šetří na byty

Klíče od domu

Pražané vydělávají více, než zbytek republiky. U nákladů na bydlení však koukají na ostatní kraje se závistí. Na byt se...

Luxusní byznys v Pařížské je spíše otázkou prestiže, úspěch přichází později

Pařížská ulice v Praze.

Úspěch na české ulici luxusu, Pařížské, slaví osvědčené nadnárodní módní značky jako Louis Vuitton, z českých...

Návrat do minulosti. Gramofonové desky dotahují v prodejích CD

ilustrační snímek

Zájem o vinylové desky rok od roku sílí. Loni se v Česku prodaly desky celkem za 52 milionů, to je čtyřnásobně více než...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz