Jak uložit elektrokolo k zimnímu spánku: baterie na 50 a pozor na mráz

aktualizováno 
Blíží se poslední dny letošní cyklistické sezony a čerství majitelé elektrokol musí svůj stroj správně zazimovat. Je před zimou potřeba servis? A jak často dobíjet baterii? Sestavili jsme pro vás přehledný manuál, jak bezpečně a jednoduše uložit elektrokolo k zimnímu spánku, aby bylo na jaře zase fit.
Část 1/6

V sezoně jste spolu najezdili mnoho kilometrů a díky elektrické výpomoci jste se letos podívali mnohem dál než jen za humna. Aby vám elektrokolo sloužilo v příští sezoně stejně dobře jako letos, je třeba je správně zazimovat. Jak na to?

1Rám kola a mechanika

Rám elektrokola Apache Payat Comp 1

Rám elektrokola Apache Payat Comp 1

Zde to bude vlastně jednoduché a každý čerstvý elektrocyklista může postupovat intuitivně, jako by se staral o klasické kolo. Před uložením elektrokola k zimnímu spánku je celé důkladně očistěte, a to nejen rám kola, ale i přehazovačku, řetěz, pastorky a vidlici.

Kolo vám bude v garáži nebo ve sklepě stát dlouhé týdny, proto nezapomeňte na promazání. „Řetěz je nutné samozřejmě namazat, stejně jako vnitřní nohy vidlice, a to silikonovým olejem nebo mazivem určeným přímo na vidlice. Pneumatiky nafoukejte na předepsaný tlak,“ radí specialista z prodejny, půjčovny a servisu ekolo.cz Jakub Ditrich.

Pozornost také věnujte stavu řadících a brzdových lanek či destiček, na konci sezony mohou potřebovat výměnu.

Pokud nejste technicky zdatní, je dobré spojit revizi kola s celkovým servisem u odborníků. „Servisy nejsou na podzim tak vytížené jako v jarních měsících a zakázka bude vyřízena rychleji. Odborný servis navíc zkontroluje další komponenty, jako jsou například náboje kol, hlavové složení či středové složení,“ radí Ditrich.

Fotogalerie

  • Nejčtenější

Benátky postihly nejhorší záplavy za 53 let, voda stoupla ke dvěma metrům

Italské Benátky postihly nejhorší záplavy od roku 1966. Voda ve městě před půlnocí dosahovala výšky 187 centimetrů, za...

Tajemství Sovích hor. Tady nacisti vyráběli létající talíře

Hory na sever od Náchoda jsou už dlouho v hledáčku vojenských expertů z řady zemí. Ale cesta sem je hodně zajímavá i...

VIDEO: Tak to bylo těsné. Loď Braemar zdolala Korintský průplav

Je to doposud největší a nejdelší loď, která touto uměle vytvořenou úžinou proplula. A moc prostoru přitom neměla....

Premium

Tisíciletou vodu zkrotí nový přeliv. Úpravy Orlíku budou stát 1,5 miliardy

Před týdnem šest, nyní už sedm metrů vody chybí do loňské úrovně hladiny v orlické vodní nádrži. Od roku 2015, kdy...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vánoční trhy 2019. Za adventní atmosférou se můžete vydat i za hranice

Podzim je v plném proudu, ale Vánoce se už blíží. Stánky s adventními pochoutkami se v Praze objeví koncem listopadu,...

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

  • Další z rubriky

Velký traverz Slovenskem. Na kole od Tater až k Dunaji to trvalo čtyři dny

Členitý terén, různorodé krajiny a silnice s nevelkým provozem: to byla naše hlavní kritéria při plánování „slovenské...

Za nejhlubším jezerem Japonska. V regionu Tóhoku nás budila mléčná dráha

„Tam jsme nikdy nebyli,“ odpovídá většina přátel z Tokia, když se ptám na region, v němž máme strávit nadcházející...

Netradiční výlet na Ještěd. Projeďte si trasu pro opravdové fajnšmekry

Nejdelší vyznačenou hřebenovou trasou v Čechách byla před více než 100 lety tzv. Modrá hřebenovka. Současná Hřebenovka...

Japonskem na kole: bolí nás zadky, ale Japoncům se klaníme. Zaslouží si to

Propocené spacáky, zvlhlé brašny, spálená kůže a unavené svaly. První etapa naší výpravy se chýlí ke konci. V Japonsku...

Najdete na iDNES.cz