Prodeje elektrokol stále stoupají. A začíná to jednoduše: typický zákazník je muž, který nejdříve koupí elektrokolo partnerce. Poté zjistí jeho výhody a za nějakou dobu si jde koupit elektrokolo pro sebe. Rozhodně to nejsou vozítka pro líné, obézní nebo staré. Naopak, cyklistům jen pomáhají a posouvají limity vyjížďky - prodlouží dojezd a místo tvrdé dřiny umožní vnímat zážitky z jízdy. A bez šlapání to zkrátka nejde.
Elektrokolo v paragrafechAbychom elektrokolo mohli nazývat elektrokolem, jmenovitý výkon pohonné jednotky nesmí překročit 250 W a celkové napětí elektrického systému nesmí být vyšší než 48 V. Maximální rychlost elektrokola s asistencí motoru smí činit nanejvýše 25 km/h. Po dosažení této rychlosti se motor automaticky vypne a jezdec pokračuje dál jako na kterémkoliv jiném jízdním kole. |
Stejně jako kola, se i elektrokola dělí na horská, krosová, trekingová, městská a skládací. Liší se umístění motoru i dojezd a kapacita... a samozřejmě cena. Na co se tedy zaměřit při výběru prvního elektrokola? Jaké kolo si vybrat a pod jakou cenu už raději nejít? Redakce iDNES.cz pro vás připravila manuál, který vám pomůže se v obchodě s elektrokoly zorientovat.
Elektrokolo není nic jiného než klasické kolo doplněné o motor, baterii a řídicí jednotku. Aby se ale v Česku dalo považovat za jízdní kolo a mohli jste s ním legálně vyrazit na silnice a označené cyklostezky, musí být kalibrováno pro provoz na českých silnicích a cyklistům pomáhat jen do rychlosti pětadvacet kilometrů v hodině. Pak už šlapete sami a jedete opět jen z vlastních sil.
„Elektrokolo bez vašeho přičinění samo nejede, ale usnadní výjezdy do prudkých kopců a protáhne vzdálenost, do které vyjížďku plánujete. Že je to jízda bez práce, je mýtus,“ říká na úvod odborník na elektrokola Mirek Menšík ze specializované prodejny elektrokol GIVE.cz.
27. srpna 2018 |