Komplikovaná doprava vody je v současné době jediným řešením krizové situace v Čennaí, které přišlo o své vlastní zdroje vody.
„Máme velkou rodinu, ale každé tři dny dostaneme jenom 11 litrů vody. To nám nestačí ani na pití,“ stěžuje si jedna z obyvatelek města. „V čem se pak máme mýt, když máme sotva tolik vody, co potřebujeme k pití.“
V indickém Detroitu, jak se městu kvůli automobilovému průmyslu přezdívá, téměř vyschly všechny čtyři vodní nádrže. Podle agentury AP je tento stav způsobený neefektivním hospodařením s vodou a nedostatkem srážek.
Důvodem je také rychlý nárůst populace, která se ve městě během posledních třech dekádách ztrojnásobila. Kromě automobilového průmyslu láká nové obyvatele do města také farmaceutický průmysl, výzkumné laboratoře IT společnosti.
„Žiji tady už 40 let a problém s vodou se nikdy neřešil. Politici se vždy ukážou jenom při volbách, kdy žadoní o hlasy. Když vyhrají, ani se mezi nás nepřijdou ukázat,“ tvrdí další z místních žen. „Žadoníme o vodu, ve vedru umíráme a vodu stále nedostáváme.“
Vlakům a automobilům s vodou tu místní přezdívají „jugaad“, hindský výraz pro přechodné řešení. Problémy s vodou však město řeší už od dob britské koloniální éry.
„Dovážet vodu není trvalé řešení. Je to způsob, jak rychle pomoci, to je všechno,“ tvrdí K. Raju, provozní inženýr společnosti Indian Railways.