Pořady, které bude podle plánu vysílat soukromá firma, mají v televizi běžet až do krajských voleb v roce 2016, v nichž bude Hašek hejtmanský post obhajovat.
Zakázka se objevila jako předběžné oznámení v internetovém věstníku veřejných zakázek.
Zadávací podmínky zakázky hovoří o cíli „informovat o dění v Jihomoravském kraji a tvořit televizní týdeník.“ Představu, jak bude vysílání vypadat, si lze udělat už dnes. Od října totiž soukromá firma Aidem pro kraj natáčí Magazín Jihomoravského kraje. Za tři měsíce, na které má Aidem smlouvu, zaplatí kraj téměř milion.
„Informování o dění v kraji“, vysílané na kanálu B-tv, zatím vypadá takto: Michal Hašek stojí před blikajícími majáky a sděluje, že kraj staví nové pobočky záchranky. Jiná reportáž, tentokrát: ze Strojírenského veletrhu: Michal Hašek mluví o tom, že právě kraje by měly udržovat kontakty v Rusku. V dalším vysílání zase slibuje, že bude bojovat o dálnici na Vídeň.
Záměr na vysílání podobných pořadů až do roku 2016 ještě musí projít radou kraje. Opozice se o záměru dozvěděla až od MF DNES.
„Vidím to jako zřetelnou snahu ušetřit koaličním stranám peníze na kampaň v krajských volbách za dva roky,“ uvedl šéf opoziční krajské TOP 09 Jan Vitula. „Kraj má dostatek prostoru v médiích. Má vlastní webové stránky. Je to plýtvání,“ dodal šéf opozičního klubu zastupitelů za ODS Jiří Crha.
Sám Hašek, který dlouhodobě čelí kritice, že se zviditelňuje za veřejné peníze, na dotaz MF DNES, proč považuje za nutné o dění v kraji informovat pomocí vlastního média, neodpověděl.