Delahaye a ti druzí
Na italské přehlídce automobilové elegance jsou vozy rozděleny do různých kategorií a odborná porota vybírá ty nejlepší. Třídu předválečných víkendových „závoďáků“ vyhrálo kupé Delahaye Type 145 V12 z roku 1938, které pochází z amerického muzea Mullin. Jeho podvozek zažil mnoho úspěchů na závodní dráze - v letech 1937 až 1939 se účastnil mezinárodních velkých cen po celé Evropě. Po skončení závodní kariéry ho koupil karosář Henri Chapron, který jej přeměnil v jeden z nejkrásnějších příkladů klasické francouzské karosérie poválečné éry.
V dalších kategoriích zvítězily Ferrari 250 GTO Berlinetta (1962), Ferrari 250 Testa Rossa Fantuzzi (1959), Ferrari 330 GTC Speciale Coupé (1967), Maserati A6G/54, Berlinetta Zagato (1956) či prototyp Porsche 901 „Quickblau“ (1963). Zástupci veřejnosti hlasovali pro Ferrari 250 GT Spyder California z roku 1961 s elegantní karoserií od Pininfariny/Scagliettiho. Cenu za design pro koncepční vozy a prototypy získalo Pagani Huayra Codalunga.
Dalším vrcholem letošního ročníku Concorso d’Eleganza Villa d’Este bylo první ocenění Trofeo Il Canto del Motore za nejkrásnější symfonický zvuk motoru. Jonas Kaufmann, jeden z největších tenorů současnosti, předal cenu belgickému majiteli Porsche 917 K z roku 1970 za jeho působivý zvuk.