Čínské ferrari nakonec nebude z Itálie
U jezera Como se představilo se i „čínské ferrari“ Hongqi S9, společný projekt nejstarší čínské značky Hongqi a amerického technologického start-upu Silk EV. Ten se ale nevyvíjí podle plánů. Z ohlašované továrny v průmyslové oblasti Gavassa jen 44 km severozápadně od Maranella, kde sídlí Ferrari, a 50 km západně od sídla Lamborghini v Sant’Agata Bolognese, nakonec nic nebude a auto se prý má vyrábět v Číně.
Hypersport z uhlíkových vláken (váží jen 1 450 kg) je plug-in hybridem s 800V elektrickou architekturou a pohonem všech kol. Jeho design navrhl Ital Walter de Silva, autor tvarů Alfy Romeo 156 a dlouholetý šéf designu koncernu Volkswagen. Na vývoji vozu spolupracoval i italský specialista na závodní vozy Dallara a rovněž řada bývalých vývojářů od Ferrari a Maserati. Model S9 údajně dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za drtivých 1,9 sekundy, dvoustovkou jede za méně než 6 sekund po startu a mety 300 km/h dosáhne za méně než 11 sekund.
Uprostřed uložený zážehový osmiválec bi-turbo V8 o objemu 4,0 l s výkonem cca 625 kW (850 k) při 9 000/min doplňují tři elektromotory s celkovým výkonem 359 kW (530 k), z nichž jeden je vzadu, a dva vpředu každý pohání jedno přední kolo. To umožňuje velmi přesné vektorování točivého momentu pro zajištění odpovídající jízdní dynamiky. Systémový výkon je přibližně 1 029 kW (1 400 k). Elektromotory jsou údajně vlastní konstrukce. Díky nové technologii měděného vinutí disponují neobvykle vysokými 30 000 otáčkami. Vzniknout má jen omezená 99kusová série, kus za v přepočtu 34,5 milionu Kč.