Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nejdůležitější SUV vyrábí Hyundai v Nošovicích. Startuje nová generace

  18:00
Automobilka Hyundai zahájila v Nošovicích na Frýdecko-Místecku sériovou výrobu nové generace stěžejního modelu kategorie SUV. „Tucson tvoří zhruba sedmdesát procent produkce nošovického závodu,“ uvedl za automobilku Petr Michník.
Nový Hyundai Tucson

Nový Hyundai Tucson | foto: Hyundai

Nový Tucson je čtvrtou generací nejprodávanějšího SUV značky, ale jako první zástupce modelové řady dostal nový kabát v souladu s novou designérskou identitou značky Hyundai, „smyslnou sportovností“. Nejvýraznějším prvkem jsou ovšem skrytá přední světla, která budou splývat s maskou chladiče.

Tucson čtvrté generace dorazí se vznětovými i zážehovými motory včetně variant s 48V mild-hybridním pohonem, k mání bude i hybridní a plug-in hybridní verze. V evropských showroomech značky Hyundai se objeví na konci letošního roku.

Prezident nošovického závodu Jang Dong-hwan (v anglické transkripci Donghwan Yang) uvedl, že nový Tucson je revolučním modelem. „Vytvořili jsme auto, které nás posouvá o kus dál,“ uvedl prezident.

Nový Hyundai Tucson v číslech

Rozměry (v mm)

  • Vnější délka: 4 500 (+20)
  • Vnější šířka: 1 865 (+15)
  • Vnější výška: 1 650 (+5)
  • Rozvor náprav: 2 680 (+10)
  • Převis karoserie: vpředu 895, vzadu 925
  • Prostor pro nohy ve druhé řadě: 996 (+26)
  • Objem zavazadlového prostoru v litrech (zážehové motory/vznětové motory/zážehové motory 48 V/vznětové motory 48 V/hybridní pohon): 620/598/577/546/616
  • Benzinové verze
  • 1.6 T-GDI Smartstream s výkonem 150 k a pohonem předních kol, manuál i automat, volitelně jako 48V mild-hybrid
  • 1.6 T-GDI Smartstream s výkonem 180 k, volitelně s pohonem všech kol, volitelně jako 48V mild-hybrid
  • 1.6 T-GDI Smartstream, hybridní provedení (elektromotor 60 k, akumulátor 1,49 kWh) s výkonem 230 k, volitelně s pohonem všech kol
  • 1.6 T-GDI Smartstream, plug-in hybrid o výkonu 265 k
  • Turbodiesel
  • 1.6 CRDi Smartstream s výkonem 136 k, volitelně s pohonem všech kol, manuál i automat, volitelně jako 48V mild-hybrid

„Hyundai je značkou s nejširší nabídkou elektrifikovaných pohonů, od mild-hybridů přes klasické a plug-in hybridy, až po elektromobily napájené akumulátory nebo palivovými články,“ řekl při představení modelu Michael Cole, prezident Hyundai Motor Europe. „U zcela nového modelu Tucson, našeho globálně nejprodávanějšího SUV, pro nás bylo rozhodující prioritou rozšíření elektrifikace pohonů. Tato premiéra je pro značku Hyundai dalším milníkem, protože nyní nabízíme elektrifikované verze pro všechna naše SUV. Díky svému progresivnímu designu a nabídce nejmodernějších pohonů nový Tucson i nadále zůstane jedním z klíčových produktů značky Hyundai v Evropě.“

Výrobce u své novinky vyzdvihuje například systém pro automatické přizpůsobení rychlosti jízdy při průjezdu zatáčkou na dálnici nebo nové funkce pro sledování mrtvého úhlu. Vůz má také vylepšené bezpečnostní prvky nebo elektronicky řízené tlumiče.  Tucson je také prvním vozem značky Hyundai s technologií Multi-Air Mode. „Ventilační soustava používá výdechy s přímým i nepřímým přívodem teplého nebo studeného vzduchu do interiéru. Mnohem mírnější proudění vzduchu vytváří v interiéru příjemnější prostředí,“ uvedl Michník.

Vůz také nabízí nejnovější verzi služby Bluelink pro propojení vozidla s displejem informačního a zábavního systému. „Prostřednictvím mobilní aplikace Bluelink mohou zákazníci mimo jiné vyhledávat polohu svého vozidla, zamykat nebo odemykat na dálku jeho dveře nebo například kontrolovat množství paliva v nádrži,“ uvedl zástupce automobilky.

Pokud řidič musí zaparkovat vůz ve vzdálenosti dvě stě metrů až dva kilometry od cíle, může si aktivovat navigování na posledním úseku cesty, které na navigaci z vozidla naváže v aplikaci Bluelink na mobilním telefonu.

Do informačního a zábavního systému je navíc integrován diář. Uživatelé si tak mohou zobrazovat záznamy z aplikací Apple nebo Google Calendar na displeji multimediálního systému. Synchronizaci zajistí nastavení aplikace Bluelink. Cloudové služby využívá rovněž nová navigace s online vedením trasy. Trasa se vypočítává na výkonném serveru v cloudovém prostředí.

Na českém trhu bude nejdostupnější verze nového SUV korejské značky začínat na ceně 529 990 korun.  Začátkem příštího roku bude následovat sportovně zaměřené provedení N Line.

„Loučící se generace modelu Tucson se nesmazatelně zapíše do historie nošovické automobilky. Od zahájení sériové výroby v červnu 2015 až doposud sjelo z linek bezmála 1,2 milionu těchto vozů. Oblíbené SUV se dočkalo světové popularity,“ uvedl Michník. Model Tucson uspěl v Německu, Velké Británii nebo na Blízkém východě, ale zamířil i do exotických destinací, jako je souostroví Nová Kaledonie, Francouzská Guyana nebo ostrov Martinik.

Kromě světových úspěchů se Tucson díky svým vlastnostem dlouhodobě těší popularitě také v České republice. Podle údajů Svazu dovozců automobilů se například letos řadí do desítky nejprodávanějších aut v zemi. Nový Tucson je čtvrtou generací úspěšného bestselleru značky Hyundai. Od jeho představení v roce 2004 se na celém světě prodalo více než 7 milionů vozů, z nichž 1,4 milionu bylo předáno zákazníkům v Evropě. Díky tomu se stal Tucson globálně nejprodávanějším SUV Hyundai.

„Od jeho představení v roce 2004 se na celém světě prodalo více než sedm milionů vozů, z nichž 1,4 milionu bylo předáno zákazníkům v Evropě. Díky tomu se stal Tucson globálně nejprodávanějším SUV Hyundai,“ uvedl Michník.

„V případě minulé generace Tucsonu se do přípravy nového modelu poprvé výrazně zapojili také naši zaměstnanci. Od té doby naše aktivní účast na vývoji roste s každým naším novým modelem. I díky úspěchům nošovického výrobního závodu jsme si vysloužili respekt mateřské společnosti a měli vliv i na finální podobu nového Tucsonu,“ řekl Martin Klíčník, vedoucí divize kvality HMMC.

Po období intenzivního vývoje s rozsáhlými zkouškami v testovacích centrech Hyundai, na zkušebních polygonech i silnicích po celém světě, byl nový model před svým uvedením na trh dolaďován v České republice a Rakousku. Tucson byl podroben náročným testům také na polygonu v Kopřivnici. Protože je pravým SUV, odborníci z Nošovic tam testovali chování vozu v obtížných terénních podmínkách a na různých površích (čtěte podrobnosti).

Nošovický závod už letos uvedl několik novinek. V březnu zahájil výrobu modelu Kona Electric, prvního sériově vyráběného elektromobilu v Česku. V květnu pak začal vyrábět kompletní modernizovanou modelovou řadu i30. „V blízké době navíc plánuje automobilka spustit sériovou výrobu inovovaného ostrého vozu Hyundai i30 N a také vylepšenou verzi elektromobilu Kona Electric,“ uvedl Michník. 

Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Produkuje až 1 500 aut denně, loni jich vyrobila 309 500. Vyrábí modely i30, Kona Electric a Tucson. V loňském roce automobilka vytvořila zisk 7,39 miliardy korun, o 170 milionů vyšší než v roce 2018, a tržby 123,14 miliardy korun, meziročně o 6,1 miliardy nižší. Továrna má přibližně 3 300 zaměstnanců, dalších 8 700 lidí pracuje pro její přímé dodavatele.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Čínská odveta v automobilové obchodní válce. Expert navrhuje zvýšit cla

23. května 2024

Čína by kvůli obchodní politice Evropské unie a Spojených států měla zvýšit clo na dovoz velkých...

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Sennamanie v Imole. Byli jsme tam, kde se před 30 lety zabil závodnický bůh

22. května 2024

Letos v květnu uplynulo třicet let od chvíle, kdy přišel na okruhu v Imole po nárazu do zdi v...

Vzdušný zámek šampiona nízkých cen. Dacia Jogger umí být low-cost obytňákem

22. května 2024

Oblíbená rumunská značka nabízí své největší auto s alternativním pohonem na LPG, které svým...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj iPhone začala dostávat...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo ho, že by do pečiva...

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Klavírista Petr Malásek si zlomil obě ruce. Mohlo to dopadnout hůř, říká

Klavírista Petr Malásek (59) spadl z kola a zlomil si obě ruce. V pořadu 7 pádů Honzy Dědka popsal nehodu i jaká je...