Elektrická Honda E je miláček publika, do Česka přibzučí za dva roky

  9:37aktualizováno  9:37
Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) - Honda konečně dotáhla do sériové podoby svůj první elektromobil. Malý hatchback s jednoduchým pojmenováním E má sympatický design, který těží z bohaté historie značky. Přitom jde o moderní vůz, který neslevil v ničem z avizovaných technologií.

Roztomilý design ve stylu někdejší Hondy N600 a na ni navazujícího Civicu první generace strhává pozornost. Ještě víc fascinující je, že ve srovnání s původním, dva roky starým designovým konceptem Urban EV, který avizoval tento model, se změnilo opravdu málo. Karoserie je nakonec pětidveřová, má normální šestnáctipalcová kola a upravenou optiku předních i zadních světel.

Fotogalerie

Nezmizely ani nejrůznější vychytávky. Na první pohled zaujmou kamery místo zpětných zrcátek. Jejich obraz se promítá v rozích palubní desky, zhruba ve stejné výšce, kde jsou zvenku kamery. Kombinaci kamery a displeje využívá i vnitřní zpětné zrcátko, to lze přepnout na tradiční pohled přes zadní sedadla ven.

Zajímavá je palubní deska tvořená souvislým pruhem displejů. Ten je rozdělen do tří částí a kupodivu je všechno přehledně rozmístěno, z místa řidiče jsou čitelné všechny informace. Před volantem se nachází displej nahrazující přístrojový štít. Prostřední část ovládá nejdůležitější funkce jako ve většině současných aut.

Část před spolujezdcem slouží k zobrazení doplňkových, nejméně podstatných informací. Případně si do ní může spolujezdec sám „ťukat“ a prohlížet si třeba výběr stanic rádia bez toho, aby narušoval zónu v dosahu řidiče.

Díky útlé palubní desce, širokým předním sedadlům a usazení předních cestujících až za polovinu rozvoru se vpředu sedí velmi pohodlně. Tím je také dána praktická využitelnost hatchbacku s délkou těsně pod čtyři metry. Zadní sedadla jsou spíše nouzová. I kvůli tomu, že podlaha v zadní části je vyvýšená – vyšší cestující nemají kam složit nohy.

Zavazadlový prostor má vysokou podlahu a střídmou velikost. Však toto auto musí pojmout poměrně velké baterie o kapacitě 35,5 kWh. Ty zajistí dojezd až 220 kilometrů a jejich kapacita se shoduje s chystaným elektromobilem od Mazdy

Obě japonské značky zjevně vychází ze stejných výpočtů celkové ekologické bilance elektromobilu. Vůz s většími bateriemi provozem podle Mazdy nedokáže „odčinit“ ekologickou zátěž spojenou s výrobou a recyklací větších baterií.

Na výběr bude pět barev karoserie a dvě úrovně výbavy. Základní zahrnuje LED světlomety, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, parkovací senzory i kameru, prosklenou střechu, automatickou klimatizaci, čtyři USB konektory a mnoho dalšího. Spojena je se 100kW motorem pohánějícím zadní kola.

Palubní deska nového elektromobilu Hondy E je tvořena souvislým pruhem displejů.

Palubní deska nového elektromobilu Hondy E je tvořena souvislým pruhem displejů.

Vyšší výbava zahrnuje automatické parkování, sledování mrtvých úhlů a asistent vyparkování z řady aut, vyhřívaný volant nebo litá kola. Elektromotor má v tomto případě 113 kW.

České ceny nejsou zatím známy, k nám Honda E dorazí zhruba za dva roky. Celkově však Japonci v Evropě evidují již čtyřicet tisíc předobjednávek a dodávky na vybrané trhy zahájí příští rok v létě. Cena základního provedení je v Německu stanovena na 33 850 eur, tedy 875 tisíc korun. Se státní dotací na pořízení elektromobilu bude honda nakonec pro Němce o sto tisíc korun levnější.

Malý elektromobil je jedním ze střípků v plánu elektrifikace kompletního portfolia Hondy na evropských trzích. Dalšími částmi skládačky je loni uvedené CR-V Hybrid, příští rok přibude i nová generace Jazzu, která již bude výhradně hybridní. Kombinaci spalovacího motoru a elektromotorů také má i supersport NSX. Na určitý stupeň elektrifikace během následujících pěti let přejdou i ostatní hondy, dnes reprezentované modely Civic a HR-V.

Autoři:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má...

Elektromobilů ve Zlínském kraji přibývá, mají je lidé, města i dopravci

Elektromobil na hradeckém Masarykově náměstí (5. června 2012)

Počet elektromobilů rok od roku stoupá. Před čtyřmi lety jich ve Zlínském kraji jezdilo 105, loni...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku...

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

Záchranáři nemohli vytáhnout muže z Tesly, auto bylo pod proudem

VIDEO První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl...

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným,...

Němci zvýší daň na uhlík, odnesou to Češi. Zdraží všechno včetně potravin

Ilustrační snímek

Německo nestíhá plnit cíle snižování emisí, chce proto znevýhodnit všechny fosilní zdroje. Nová...

Porsche Taycan Turbo nemá turbo a tesle neujede

Nové Porsche Taycan

VIDEO Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) První elektromobil značky Porsche zneužívá název Turbo a stejně mu to není nic platné. Ačkoliv má...

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Bugatti nechce pokořit 500 km/h. Svůj (ne)rekord zajelo v hustším vzduchu

Rychlostní rekord Bugatti Chiron

Světem supersportovních automobilů hýbe nový rychlostní rekord Bugatti. Slavná značka se pochlubila, že s modelem...

Škoda chystá na indický trh SUV za 260 tisíc korun, představí ho v únoru

Indickému vkusu lépe vyhovuje současný model Rapid, který se v provedení pro...

Šéf automobilky Škoda Auto Bernhard Maier během autosalonu IAA ve Frankfurtu prozradil, že firma plánuje v Indii...

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

ROZSTŘEL: Českým řidičům chybí ohleduplnost, myslí si rallyový šampion

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je jedním z nejlepších českých automobilových závodníků současnosti. „Čeští...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz