Elektrická Honda E je miláček publika, do Česka přibzučí za dva roky

  9:37
Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) - Honda konečně dotáhla do sériové podoby svůj první elektromobil. Malý hatchback s jednoduchým pojmenováním E má sympatický design, který těží z bohaté historie značky. Přitom jde o moderní vůz, který neslevil v ničem z avizovaných technologií.

Roztomilý design ve stylu někdejší Hondy N600 a na ni navazujícího Civicu první generace strhává pozornost. Ještě víc fascinující je, že ve srovnání s původním, dva roky starým designovým konceptem Urban EV, který avizoval tento model, se změnilo opravdu málo. Karoserie je nakonec pětidveřová, má normální šestnáctipalcová kola a upravenou optiku předních i zadních světel.

Nezmizely ani nejrůznější vychytávky. Na první pohled zaujmou kamery místo zpětných zrcátek. Jejich obraz se promítá v rozích palubní desky, zhruba ve stejné výšce, kde jsou zvenku kamery. Kombinaci kamery a displeje využívá i vnitřní zpětné zrcátko, to lze přepnout na tradiční pohled přes zadní sedadla ven.

Zajímavá je palubní deska tvořená souvislým pruhem displejů. Ten je rozdělen do tří částí a kupodivu je všechno přehledně rozmístěno, z místa řidiče jsou čitelné všechny informace. Před volantem se nachází displej nahrazující přístrojový štít. Prostřední část ovládá nejdůležitější funkce jako ve většině současných aut.

Část před spolujezdcem slouží k zobrazení doplňkových, nejméně podstatných informací. Případně si do ní může spolujezdec sám „ťukat“ a prohlížet si třeba výběr stanic rádia bez toho, aby narušoval zónu v dosahu řidiče.

Díky útlé palubní desce, širokým předním sedadlům a usazení předních cestujících až za polovinu rozvoru se vpředu sedí velmi pohodlně. Tím je také dána praktická využitelnost hatchbacku s délkou těsně pod čtyři metry. Zadní sedadla jsou spíše nouzová. I kvůli tomu, že podlaha v zadní části je vyvýšená – vyšší cestující nemají kam složit nohy.

Zavazadlový prostor má vysokou podlahu a střídmou velikost. Však toto auto musí pojmout poměrně velké baterie o kapacitě 35,5 kWh. Ty zajistí dojezd až 220 kilometrů a jejich kapacita se shoduje s chystaným elektromobilem od Mazdy

Obě japonské značky zjevně vychází ze stejných výpočtů celkové ekologické bilance elektromobilu. Vůz s většími bateriemi provozem podle Mazdy nedokáže „odčinit“ ekologickou zátěž spojenou s výrobou a recyklací větších baterií.

Na výběr bude pět barev karoserie a dvě úrovně výbavy. Základní zahrnuje LED světlomety, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, parkovací senzory i kameru, prosklenou střechu, automatickou klimatizaci, čtyři USB konektory a mnoho dalšího. Spojena je se 100kW motorem pohánějícím zadní kola.

Palubní deska nového elektromobilu Hondy E je tvořena souvislým pruhem displejů.

Vyšší výbava zahrnuje automatické parkování, sledování mrtvých úhlů a asistent vyparkování z řady aut, vyhřívaný volant nebo litá kola. Elektromotor má v tomto případě 113 kW.

České ceny nejsou zatím známy, k nám Honda E dorazí zhruba za dva roky. Celkově však Japonci v Evropě evidují již čtyřicet tisíc předobjednávek a dodávky na vybrané trhy zahájí příští rok v létě. Cena základního provedení je v Německu stanovena na 33 850 eur, tedy 875 tisíc korun. Se státní dotací na pořízení elektromobilu bude honda nakonec pro Němce o sto tisíc korun levnější.

Malý elektromobil je jedním ze střípků v plánu elektrifikace kompletního portfolia Hondy na evropských trzích. Dalšími částmi skládačky je loni uvedené CR-V Hybrid, příští rok přibude i nová generace Jazzu, která již bude výhradně hybridní. Kombinaci spalovacího motoru a elektromotorů také má i supersport NSX. Na určitý stupeň elektrifikace během následujících pěti let přejdou i ostatní hondy, dnes reprezentované modely Civic a HR-V.

Autoři:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Francie stopla sociální leasing elektroaut pro chudé. Došly peníze na dotace

Minielektromobil Citroën Ami má hmotnost 485 kg, z čehož přibližně 60 kg...

Francouzská vláda tento týden oznámila, že po zbytek letošního roku pozastavuje program dotací pro...

Blackoutem za udržitelnost. Utrechtu došla elektřina, pro auta bude na příděl

Poptávka po energii narůstá v Utrechtu výrazně rychleji, než provozovatelé sítě...

Informace o tom, že nizozemský Utrecht hodlá odpojit většinu z veřejně přístupných dobíjecích...

Poptávka po elektroautech je nižší, než se čekalo, přiznává žena z vedení VW

Imelda Labbé, členka představenstva značky Volkswagen zodpovědná za „prodej,...

„Poptávka po bateriových vozech v celém průmyslu a v celé Evropě v současnosti není tak silná, jak...

Etiopie v elektromobilitě předjela celý svět. Vyhlásila zákaz spalovacích aut

Etiopie nechce otálet, zákaz dovozu vozů se spalovacími motory prosazuje nyní.

Ekonomicky méně rozvinuté země se zpravidla stávají skládkou ojetých vozů ze zemí rozvinutých....

Čínská automobilka BYD dobývá Evropu. Díky ceně ovládla rakouský tendr

Poprvé byl čínský vůz korunován evropskými novináři. Pro porotu Autobest se...

Čínské automobilky se na evropském trhu teprve začínají výrazněji prosazovat. Před pár dny se ale...

Český patent může změnit budoucnost vodíkové dopravy

Vodíková Honda FCX Clarity

VIDEO Díky patentu českého vědce může výroba součástek pro vodíkové elektromobily vyžadovat až desetkrát...

Jak odpůrce elektroaut přišel na chuť jízdě na baterky. Peníze rozhodly

Volkswagen e-Golf

VIDEO Proč jsem se rozhodl pro elektroauto a proč zrovna pro model, kterým už rok a půl jezdím? Jak jsem...

  • Nejčtenější

Do Ženevy dorazil přelomový renault, čínské monstrum i švýcarský trpaslík

27. února 2024,  aktualizováno  12:01

Exkluzivně Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Dopadlo to podle očekávání: nejzářivější hvězdou ženevského autosalonu je veselý elektrický Renault...

Fantom s bruskou dosáhl svého. Itálie změní pravidla pro umisťování radarů

23. února 2024

Hrdina, nebo jen pravidla nerespektující vandal? Flexmana vnímají Italové rozdílně. K jeho výbavě...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Soumrak výroby aut v Evropě. Čína v továrně Fiatu, tu po fordech nikdo nechce

23. února 2024

Italsko-francouzskou rozmíšku v koncernu Stellantis má vyřešit předhozená kost v podobě výroby...

Evropským Autem roku 2024 je Renault Scenic. Jih zvítězil nad severem

26. února 2024  9:52

Exkluzivně Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) I letošní ročník tradiční evropské ankety Auto roku byl ve znamení soupeření porotců z jihu a...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zkusili jsme přehlásit auto online. Návštěvy úřadu se nezbavíte, ale bude to levnější

22. února 2024

Ministerstvo dopravy spustilo slibovaný online převod vozidel. Toto označení trochu klame. Fakticky...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Na autosalonu v Ženevě jsme škodovku nakonec našli. Tu za 5 milionů korun

27. února 2024

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Obnoveného ženevského autosalonu se automobilka Škoda neúčastní, přesto je na ženevském výstavišti...

Do Ženevy dorazil přelomový renault, čínské monstrum i švýcarský trpaslík

27. února 2024,  aktualizováno  12:01

Exkluzivně Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Dopadlo to podle očekávání: nejzářivější hvězdou ženevského autosalonu je veselý elektrický Renault...

Žralok kladivoun loví i v českých vodách. Návnadou Priusu je originalita

27. února 2024

Příď trochu jako u Ferrari Purosangue, záď inspirovaná Corollou liftback z 90. let a linie střechy...

Autosalon Ženeva: Ušetřte si cestu, vše důležité máme v galerii

26. února 2024  13:57,  aktualizováno  14:58

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Ženevský autosalon je mnohem menší než v minulosti, značky, které dorazily, ovšem pojaly svou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Útok moukou byl podvod. Bendigovi hrozí trest, že úřady zaměstnal zbytečně

Zpěvák Jan Bendig se nestal obětí útoku moukou, jak sám všude rozhlašoval. Celou událost s „pachatelem“ ve skutečnosti...

Dcera Vladimíra Ráže žije bez ruky. Protézu odložila po dvaceti letech

Veronika Rážová (43) je dcerou slavného českého herce Vladimíra Ráže. Narodila se bez levé horní končetiny. Za hendikep...

Bufet v Českém Krumlově se stal přes noc hitem. Zaujal řízkovým chlebíčkem

Fotografie chlebíčku na řízku obletěla na sociálních sítích během středečního dne téměř všechny skupiny. Tuto...

Jak uspokojit ženu? Odborníci vědí, jak na to. A za pokus to rozhodně stojí

„Přestože jsem po třicet let zkoumal ženskou psychiku, nejsem s to odpovědět na velkou, dosud nezodpovězenou otázku, co...

Prý vypadám jako chlap. Kritika na sítích mě ranila, přiznává Julia Robertsová

Julia Robertsová (56) je americká herečka a bývalá modelka, jejíž jméno a filmové role zná celý svět. Navzdory slávě se...