Roztomilý design ve stylu někdejší Hondy N600 a na ni navazujícího Civicu první generace strhává pozornost. Ještě víc fascinující je, že ve srovnání s původním, dva roky starým designovým konceptem Urban EV, který avizoval tento model, se změnilo opravdu málo. Karoserie je nakonec pětidveřová, má normální šestnáctipalcová kola a upravenou optiku předních i zadních světel.
Nezmizely ani nejrůznější vychytávky. Na první pohled zaujmou kamery místo zpětných zrcátek. Jejich obraz se promítá v rozích palubní desky, zhruba ve stejné výšce, kde jsou zvenku kamery. Kombinaci kamery a displeje využívá i vnitřní zpětné zrcátko, to lze přepnout na tradiční pohled přes zadní sedadla ven.
Zajímavá je palubní deska tvořená souvislým pruhem displejů. Ten je rozdělen do tří částí a kupodivu je všechno přehledně rozmístěno, z místa řidiče jsou čitelné všechny informace. Před volantem se nachází displej nahrazující přístrojový štít. Prostřední část ovládá nejdůležitější funkce jako ve většině současných aut.
Část před spolujezdcem slouží k zobrazení doplňkových, nejméně podstatných informací. Případně si do ní může spolujezdec sám „ťukat“ a prohlížet si třeba výběr stanic rádia bez toho, aby narušoval zónu v dosahu řidiče.
Díky útlé palubní desce, širokým předním sedadlům a usazení předních cestujících až za polovinu rozvoru se vpředu sedí velmi pohodlně. Tím je také dána praktická využitelnost hatchbacku s délkou těsně pod čtyři metry. Zadní sedadla jsou spíše nouzová. I kvůli tomu, že podlaha v zadní části je vyvýšená – vyšší cestující nemají kam složit nohy.
Zavazadlový prostor má vysokou podlahu a střídmou velikost. Však toto auto musí pojmout poměrně velké baterie o kapacitě 35,5 kWh. Ty zajistí dojezd až 220 kilometrů a jejich kapacita se shoduje s chystaným elektromobilem od Mazdy.
Obě japonské značky zjevně vychází ze stejných výpočtů celkové ekologické bilance elektromobilu. Vůz s většími bateriemi provozem podle Mazdy nedokáže „odčinit“ ekologickou zátěž spojenou s výrobou a recyklací větších baterií.
Na výběr bude pět barev karoserie a dvě úrovně výbavy. Základní zahrnuje LED světlomety, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, parkovací senzory i kameru, prosklenou střechu, automatickou klimatizaci, čtyři USB konektory a mnoho dalšího. Spojena je se 100kW motorem pohánějícím zadní kola.
Vyšší výbava zahrnuje automatické parkování, sledování mrtvých úhlů a asistent vyparkování z řady aut, vyhřívaný volant nebo litá kola. Elektromotor má v tomto případě 113 kW.
České ceny nejsou zatím známy, k nám Honda E dorazí zhruba za dva roky. Celkově však Japonci v Evropě evidují již čtyřicet tisíc předobjednávek a dodávky na vybrané trhy zahájí příští rok v létě. Cena základního provedení je v Německu stanovena na 33 850 eur, tedy 875 tisíc korun. Se státní dotací na pořízení elektromobilu bude honda nakonec pro Němce o sto tisíc korun levnější.
Malý elektromobil je jedním ze střípků v plánu elektrifikace kompletního portfolia Hondy na evropských trzích. Dalšími částmi skládačky je loni uvedené CR-V Hybrid, příští rok přibude i nová generace Jazzu, která již bude výhradně hybridní. Kombinaci spalovacího motoru a elektromotorů také má i supersport NSX. Na určitý stupeň elektrifikace během následujících pěti let přejdou i ostatní hondy, dnes reprezentované modely Civic a HR-V.