Pondělí 1. června 2020, svátek má Laura
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 1. června 2020 Laura

BMW u Sokolova už kope. Má stavební povolení na testovací polygon

Exkluzivně aktualizováno 
Projekt výstavby vývojového centra pro technologie autonomního řízení nedaleko Sokolova může naplno odstartovat. Automobilka BMW získala stavební povolení, které umožňuje spuštění zemních a stavebních prací.

Výstavba testovacího polygonu BMW na Sokolovsku | foto: BMW

„BMW Group získala od příslušného stavebního úřadu stavební povolení umožňující přejít z fáze příprav k výstavbě chystaného centra,“ komentuje David Haidinger, mluvčí českého zastoupení německé automobilky. „Současná omezení způsobená pandemií koronaviru aktuálně zapříčinila jen mírné zpoždění, které BMW plánuje dohnat v průběhu výstavby.“

Prvním krokem budou zemní práce, jež připraví podloží pro zkušební tratě. „V souladu s povolením pro logistiku a zařízení staveniště již byly v severní části území zahájeny první zemní práce a pokládka asfaltu pro obslužné komunikace,“ popisuje Haidinger. Zemní práce na celém komplexu by měly být hotové do konce roku 2021, následovat budou stavební práce, se kterými se začne v severozápadní části území v roce 2022.

V pondělí 18. března dochází k předání lokality generálnímu dodavateli stavby, kterým je firma Colas specializovaná na silniční stavitelství.

Připravované vývojové centrum bude jedním ze čtyř klíčových vývojových pracovišť BMW Group. Plánuje se zde především vývoj systémů autonomní jízdy. Plocha budoucího vývojového centra se nachází na místě bývalé výsypky severně od Sokolova a zabere přibližně 650 hektarů. Během následujících dvou let na ní vznikne několik zkušebních drah pro testování vozidel v různých podmínkách a situacích. Celkem bude k dispozici 16 zkušebních drah o celkové délce přes 100 kilometrů. Jak bude polygon vypadat, čtěte zde.

Polygon má v budoucnu zaměstnat sedm stovek lidí. Mnohé si od polygonu slibují jak zástupci kraje, tak starostové okolních měst a obcí. Společnost plánuje postupný nábor zaměstnanců, volné pozice bude průběžně zveřejňovat na webu. Vývojové centrum bude shánět od operativního personálu přes mechaniky a techniky až po vysoce kvalifikované inženýry. Automobilka proto loví na českých vysokých školách technického zaměření (čtěte zde).

BMW kvůli koronaviru šetří

„I přes náročnou situaci v první polovině letošního roku tak BMW Group pokračuje ve svých plánovaných investičních a vývojových aktivitách,“ říká Haidinger. Stavba centra znamená investici v řádu stovek milionů eur.

Německý výrobce zvýšil v prvním čtvrtletí letoška čistý zisk meziročně o 133 procent na 574 milionů eur (15,5 miliardy korun). To ale souviselo především s tím, že si letos už nemusel vytvořit jednorázovou rezervu 1,4 miliardy eur jako ve stejném období loni.

Kvůli předpokládanému poklesu zisku a poptávky vinou koronaviru se firma rozhodla, že letos sníží investice z plánovaných 5,7 miliardy na čtyři miliardy eur. Prodej v prvních třech měsících roku kvůli opatřením na zamezení šíření koronaviru klesl o 20,6 procenta na 477 111 vozů. Za první čtyři měsíce letošního roku prodala automobilka v Česku 1627 aut BMW, německé skupině patří také značky Mini a Rolls-Royce.

Šéf automobilky Oliver Zipse odhaduje, že letošní odbyt zůstane hluboko pod úrovní loňského roku. BMW také plánuje rušení pracovních míst – ta uvolněná už znovu neobsadí. V Německu, kde firma zaměstnává 90 000 lidí, jich v dubnu podle agentury DPA pracovalo 31 000 v režimu kurzarbeit. Tedy se zkrácenou pracovní dobou a s příspěvky státu na mzdy.

  • Nejčtenější

Poučení z krizí 20. století: virus zabije nemocné, autoprůmysl čeká obří průšvih

Krach na newyorské burze 1929. Ropná krize 1973. A konečně bankovní krize z podzimu 2008. To jsou tři ekonomické...

Automobilky už škrtají motory, kvůli emisím končí velké diesely

Automobiloví výrobci stahují z nabídky modelů pro příští rok některé motory. Důvody jsou v zásadě dva. Příchod nové,...

Autofotka týdne: Smutný konec superelektromobilu

Sir James Dyson, vynálezce unikátního stavebního kolečka s gumovým míčem místo kola a hlavně výkonného bezsáčkového...

Dovoz ojetin se zastavil. Bazary připlácejí za levná auta, o která bude zájem

Výkupní ceny ojetých vozů stoupají, zastavil se totiž dovoz ze zahraničí a zdražilo euro. Bazary tak plní sklady vozy z...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Česko odhalilo falešné filtry částic. Varuje před nimi Evropu, víc nezmůže

Na českém trhu se stále objevují padělky filtrů pevných částic. Ty se dokonce dostaly do evropské databáze nebezpečných...

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Xaver: Klobouk dolů před Klausem. V ČRo zůstávám, spory s ČT házím do jímky

Premium Ve středu ho poslanci zvolili do Rady České televize. Přesto, že spolu s ním byli zvoleni i Hana Lipovská a Pavel...

Prezidentova nemoc. Neuropatie je tichá epidemie moderní doby, říká lékař

Premium Brnění nohou, mravenčení, vrávoravá chůze, zakopávání a pády, ale i krutá bolest chodidel. To je hrubý výčet příznaků...

  • Další z rubriky

Když investujete do veterána: přehledný manuál od trabanta k ferrari

V rozpočtu zbývá slušná částka a vy přemýšlíte nad investicí do starého auta. Ať už chcete kupovat veterána pro zábavu,...

Široké pneu líp brzdí, úzké jsou výhodou na vodě, potvrdil test

Chcete vyměnit úzké pneumatiky na svém autě za širší? Německý autoklub ADAC se podrobně podíval na jednotlivé...

Nákladní auta jsou u čtvrtiny smrtelných nehod na evropských silnicích

Nákladní vozy v České republice usmrtily při dopravních nehodách v letech 2017 až 2019 téměř dvě stě lidí. „O dvacet...

Nejlepší ovládání palubního systému mají Němci, japonské značky pokulhávají

Uznávaný britský automobilový magazín What Car? provedl detailní test palubních systémů dvaceti různých automobilů....

Advantage Consulting, s.r.o.
SPECIALISTA PLASTŮ

Advantage Consulting, s.r.o.
Ústecký kraj
nabízený plat: 45 000 - 55 000 Kč

Najdete na iDNES.cz