Neuleví se jen motoristům, ale i firmám, které na někdejší Podkrušnohorské výsypce budují zkušební polygon automobilky BMW. Právě tato komunikace je totiž pro logistiku stavby velice důležitá.
„Opravený most bude přínosem pro hladké zajištění logistiky stavby,“ komentoval počin kraje David Haidinger, mluvčí společnosti BMW Group pro Českou republiku.
Výstavba zkušebního polygonu automobilky podle něj pokračuje podle stanoveného harmonogramu.
„Teď je to na dodavateli, který stavbu zajišťuje. Ten má harmonogram, který se snaží podle časové osy držet. Nemám informace o tom, že by situace byla jiná,“ řekl k pokračování stavby mluvčí BMW.
Most na silnici II/209 spojuje Chodov s dálnicí D6. Byl ve špatném technickém stavu a další provoz na něm byl ohrožující jak pro silniční, tak vlakovou dopravu.
„Museli jsme zajistit kromě jiného i bezpečnost provozu na železniční trati ve směru Karlovy Vary – Cheb, protože části stavebního materiálu z chátrajícího mostu opadávaly do kolejiště,“ potvrdil Martin Hurajčík, náměstek hejtmana kraje pro rezort dopravy.
Po dokončení opravy mostu nejenže skončí složité objížďky, ale také výluky na páteřní železniční trati regionu. Na rekonstrukci mostu kraj získal dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury ve výši 92, 9 milionu korun včetně DPH.
Omezení provozu začalo platit v listopadu loňského roku. „Stavbu nového mostu prováděla na základě výsledku zadávacího řízení firma Raeder & Falge,“ uvedla Jana Pavlíková, mluvčí krajského úřadu.
Původní třípolový most stavebníci zdemolovali. Na jeho místě vybudovali nový jednopolový šikmý most postavený na dvojici železobetonových opěr. Nosnou konstrukci tvoří jedno pole uložené na hrncových ložiscích.
„Most je osazen novým záchytným bezpečnostním zařízením,“ doplnila mluvčí krajského úřadu.
Polygon staví společnost BMW přibližně na 650 hektarech výsypky. Po dokončení bude sloužit pro vývoj a testování částečně i plně autonomních vozidel automobilky, které patří například i věhlasná značka Rolls Royce. S prvním testováním chce BMW začít počátkem roku 2022. Polygon by měl postupně zaměstnat 700 lidí, a to od operativního personálu, přes mechaniky a techniky až po vysoce kvalifikované inženýry.
Kraj už v souvislosti se zkušebním polygonem letos zprovoznil jednu pro projekt významnou komunikaci – kruhovou křižovatku na několik desítek metrů dlouhou silnici přímo k budoucímu areálu.
Krajská správa a údržba silnic přitom do budoucna počítá i s dalšími investicemi do dopravní infrastruktury rozvíjející se komerční zóny na Podkrušnohorské výsypce.
„Záměr je vybudovat další podobné komunikace. Možnosti jsou například u Boučí či Lomnice,“ potvrdil ředitel správy Jan Lichtneger.
4. října 2019 |