V týneckém areálu Jawy je ruch, pracuje se nejen na vývoji motocyklů, ale i na restrukturalizaci celé továrny. Bourají se nevyužité chátrající budovy, probíhá rozsáhlá rekonstrukce hlavní výrobní haly a nákup nové technologie.
Příznivci Jawy mají naději na obrození značky. Jako se to podařilo jiným legendám jako Norton či Indian.
Výrobní program v příštím roce opustí kategorie motorek s objemem 125 ccm a týnecká fabrika se soustředí především na stálici v podobě Jawy 350 (model 660) a nově také litrový motocykl.
Exkluzivní litr
Už několik let se v Jawě pracuje na motocyklu s motorem vlastní konstrukce. Výkonný ředitel firma František Hruška pro iDNES.cz říká, že bude to první motor od dob legendárního "Péráka", jehož agregát se po dlouhá léta jen modifikoval a zdokonaloval.

O pohon nové exkluzivní motorky, která by měla konkurovat skvostům jako Ducati Diavel, se bude starat řadový dvouválec o objemu okolo 1 000 ccm. To samo o sobě slibuje hodně zajímavou techniku. Ještě zajímavější ale je, že bychom se motorky měli reálně dočkat už během příštího roku, což zní až neuvěřitelně.
O popularitě Jawy 350 není třeba pochybovat, asi každý motorkář na ní někdy jel a dodnes s nostalgií vzpomíná. Dvoutaktní motorka je sice i nadále ve výrobním programu, ale kvůli emisním limitům ji nelze registrovat v EU, a je tak určena pouze pro trhy ve Střední Americe a východní trhy.
V továrně v současnosti pracují na přepracování motoru pro splnění normy EURO 3. V plánu je i retro edice v podobě modelu 634. Na tomto motocyklu se na cestu kolem světa vydal cestovatel Pavel Suchý.
První stroje by měly být v prodeji už na podzim a jejich cena by neměla přesáhnout částku 60 000 korun. A to už je zajímavé nejen pro nostalgiky.