Bylo to den po světové premiéře show Titanic Live přímo v prvním patře ctihodné budovy londýnské Royal Albert Hall. Poprvé se Hornerovi zaleskly oči, když vzpomínal na své mládí, které strávil právě v této budově schováváním se na balkonech a sledováním úžasných muzikantských výkonů.
Podruhé to bylo, když se rozhovořil o Titaniku. Přestože jde o dvacet let starý snímek, Horner byl ohledně toho, jak jeho hudba ožila na pódiu, stále nesmírně emotivní. „Uvědomil jsem si, jak moc se mě práce na Titaniku dotkla,“ vyprávěl a svoje dojetí nijak neskrýval.
Až v tu chvíli bylo zřejmé, proč nakonec celou show sám neoddirigoval, ačkoliv to pořadatelé avizovali na lístcích, ale jen se na jejím konci přišel poklonit. I po letech totiž ten film nebývale prožíval. Producent snímku Jon Landau vyprávěl, že si na nahrávání vyhrazoval víc času, než je běžné a toužil po dokonalosti. Práce s emocemi byla každopádně v případě jeho filmové hudby klíčem k úspěchu a ohlasu.
James Horner byl autorem, který dokázal podtrhnout milostnou linku příběhu, ať už to bylo na potápějící se lodi nebo na planetě modrých bytostí Pandora z Avataru. Přestože jejich cesty nejprve rozdělili Vetřelci, jeho spojení s režisérem Jamesem Cameronem bylo vitální a zůstává jedním z nejlepších příkladů absolutního souznění obrazu a zvuku. Málokterý skladatel totiž umí hudbou vyprávět příběh tak, jak to zvládal Horner.
V tomhle ohledu bylo až paradoxní, jak moc se Horner staral o to, aby během show Titanic Live, během níž film doprovázel devadesátihlavý orchestr, hudba za žádnou cenu nepřehlušila dialogy.
Z krátkého setkání v Royal Albert Hall ale vyplynuly i další věci - Horner byl zcestovalý, Českou republiku díky svým kořenům (jeho otec pocházel z Holic) navštívil i před sametovou revolucí a o Praze hovořil jako o svém oblíbeném městě. I to by se zprvu mohlo zdát jako klasická pochlebující odpověď pro novináře. Jenže když rozhovor s ním vyšel na iDNES.cz, kontaktoval českou produkci show Titanic Live, která interview zprostředkovala, nadšeně děkoval za uveřejnění a prosil, zda bychom v redakci nemohli změnit špatně uvedené jméno fotografky - že prý je to kamarádka. Samozřejmě jsme to hned udělali.
Trosky letadla s oscarovým autorem hudby Jamesem Hornerem: