"Jde o seznamovací kampaň. Podle průzkumů o naší straně ví jen třetina lidí," vysvětluje Jiří Paroubek.
Není však zcela jasné, odkud na to strana bere peníze. Když se porovnávají náklady na kampaň a přiznané příjmy strany, nesedí to.
Strana LEV 21 letos za první tři měsíce podle vlastních informací vybrala 1,6 milionu korun. Z loňska měla našetřeno 127 tisíc. Dluhy strana nemá. Podle mluvčího strany přitom mají téměř sto billboardů, které budou hlavně v Praze a v Ústeckém kraji viset dva měsíce.
"Kampaň určitě pořídíme pod pět milionů, za jeden měsíc tak zaplatíme dva miliony," vyčíslil náklady mluvčí národních socialistů Tomáš Sazima.
Náklady na marketing zjevně převyšují výši přiznaných darů. Kromě nich a členských příspěvků (loni na nich vybrali dohromady půl milionu) strana jiné příjmy nemá. Sazima to dovysvětluje tak, že další sponzoři jsou "předjednaní".
Co je však možná ještě důležitější, krajský tajemník Bohuslav Čoupek z Brna se ohledně billboardové kampaně "podřekl". Zmínil, že stranu vlastně sponzoruje sama firma, která vlastní reklamní plochy. Jenže v takovém případě firma chybí v seznamu sponzorů. Mluvčí Sazima však "sponzoring formou pronájmu ploch" popírá.