Video se smyšlenou reportáží televizní stanice RTL za dva dny vidělo přes 200 tisíc lidí. Líčí, že Česko mohlo získat deset kilometrů pobřeží na Istrii výměnou za dvě europoslanecká křesla. Připomínají se v něm i excesy některých českých europoslanců a také to, že většina z nich získala v Bruselu přezdívku "eurobrzdy".
Nevíte, koho volit? Poradí volební kalkulačka |
Kampaň je podle jejích tvůrců cílena především na mladé lidi a má upozornit na to, že hranice Česka jako člena EU končí až na hranicích unie, které z větší části tvoří moře. "Má také připomenout, že na úrovni Evropské unie se rozhoduje o věcech, které se dotýkají našeho každodenního života," uvedl ředitel nadace Robert Basch. Evropský parlament se podílí na tvorbě poloviny zákonů a dalších předpisů, které platí v Česku.
Součástí kampaně jsou webové stránky, které poskytnou návštěvníkům informace pro kvalifikovanou volbu. Lidé na něm naleznou nejprve "moře důvodů, proč jít k evropským volbám". Vyzkoušet si budou moci volební kalkulačku kvůli zjištění, která strana je jim svým programem nejbližší. Na webu je i analýzu práce dosavadních europoslanců a medailonky sedmi desítek kandidátů na členy Evropského parlamentu.
K dispozici budou také informace, zda některý z kandidátů v předvolebních debatách používal nepravdivé výroky nebo byl napojen na firmy, které získaly některou z veřejných zakázek. Stránky připravila nadace ve spolupráci s organizacemi KohoVolit.eu, Naši Politici či Demagog.cz.
Nadace podle svých zástupců do celé kampaně investovala 400 tisíc korun, z toho polovinu stála reportáž..